Najważniejsze wiadomości
Korea i Polska zwiększają cotygodniowe loty na trasach do Incheon i Seulu
Ministerstwo Transportu poinformowało w poniedziałek, że liczba cotygodniowych lotów między Koreą a Polską zostanie zwiększona, aby wesprzeć zacieśnienie powiązań obu krajów w przemyśle obronnym i inżynierii przemysłowej.
Seul i Warszawa zgodziły się zwiększyć liczbę tygodniowych lotów na trasach z Incheon, na zachód od Seulu, z pięciu do siedmiu, jednocześnie obsługując trzy loty tygodniowo na trasach z południowego miasta portowego Busan, Ministerstwo Ziemi, Infrastruktury i Transport powiedział w wyjaśnieniach.
„Porozumienie dotyczy rozszerzenia praw przewozowych. Polska wysyła obecnie loty do Incheon, ale Korea nie obsługuje żadnych lotów do Polski” – powiedział urzędnik ministerstwa.
Polski przewoźnik LOT Polish Airlines przewozi pasażerów do Incheon, ale koreański przewoźnik Korean Air i jego mniejszy rywal Asiana Airlines nie oferują obecnie lotów do Polski – dodał urzędnik.
Zwiększenie liczby lotów ma na celu przygotowanie się na wzrost popytu na podróże między obydwoma krajami, gdyż koreańskie firmy mają zakłady produkcyjne w Polsce i prawdopodobnie będą eksportować do kraju więcej produktów przemysłu obronnego – podaje ministerstwo.
W ubiegłym roku koreańskie firmy pozyskały duże kontrakty o wartości 17 bilionów wonów (13 miliardów dolarów) na dostawy do Polski czołgów K2, haubic samobieżnych K9, lekkich samolotów szturmowych FA-50 i wyrzutni rakiet Chunmoo.
Jak czytamy w oświadczeniu, LG Energy Solution, wiodący w kraju producent akumulatorów, prowadzi w Polsce fabrykę akumulatorów do pojazdów elektrycznych od 2017 r., a SK Nexilis, największy na świecie producent folii miedzianej, buduje swoją fabrykę w kraju Europy Wschodniej – czytamy w oświadczeniu.
Podwyższenie dwustronnych praw przewozowych zostało uzgodnione w czwartek podczas konferencji lotniczej z Urzędem Lotnictwa Cywilnego.
Tymczasem na poprzedniej konferencji lotniczej z brytyjskim Departamentem Transportu, która odbyła się 13 listopada, porozumienie handlowe ograniczające wysyłkę nieuzgodnionych indywidualnych ładunków między liniami lotniczymi do zaledwie raz w tygodniu oraz wykonywanie transportu ładunków w ramach podziału zysków do dwóch razy w tygodniu , został złomowany.
Ponadto wraz z wystąpieniem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej uzgodniono, że jedynie linie lotnicze będące własnością Wielkiej Brytanii i przez nią kontrolowane będą mogły działać jako wyznaczone brytyjskie linie lotnicze, a nie linie lotnicze będące własnością państw członkowskich UE.
PRZEZ KIM JU-YEON, YONHAP [[email protected]]
„Zapalony odkrywca. Miłośnik piwa. Miłośnik bekonu. Fanatyk sieci. Przedsiębiorca. Pisarz”.