technologia
Korea Aerospace Industries przewiduje rynek do 100 samolotów FA-50 w Egipcie
Korea Aerospace Industries chce nawiązać współpracę przemysłową w zakresie produkcji i marketingu FA-50 w Afryce i na Bliskim Wschodzie, a Egipt jest silnym kandydatem.
Zespół akrobacyjny Black Eagles Republiki Korei Południowej Sił Powietrznych Korei (ROKAF) wykonał pierwszy pokaz akrobacji podczas ostatnich Pyramid Air Show w 2022 roku.
Udział T-50B Black Eagles nie jest przypadkowy, gdyż pokazuje znaczenie egipskiego rynku dla Korei. Przedsiębiorstwo zgłoszone że Korea Aerospace Industries (KAI) zintensyfikowała lokalne działania marketingowe podczas pokazu lotniczego 3 sierpnia, który odbył się nad spektakularnymi piramidami w Gizie.
KAI celuje w lukratywną umowę dotyczącą zaawansowanych trenażerów dla egipskich sił powietrznych, które są w trakcie wyboru modelu do 2023 roku, a potencjalny popyt na zaawansowane trenażery stanowi drugi co do wielkości rynek po Stanach Zjednoczonych, ponieważ może to być około 100 samolotów.
– Reklama –
Inni konkurenci to chiński AVIC L-15 i włoski Leonardo M346, ale KAI twierdzi, że FA-50 ma wysoką kompatybilność z głównym myśliwcem egipskich sił powietrznych, F-16 (z ponad 160 myśliwcami w służbie), z którym jest sparowany dzielący znaczną część swojej logistyki naziemnej, jest samolotem zaprojektowanym w celu ułatwienia i przyspieszenia przejścia pilota na F-16.
Te same argumenty dały zwycięstwo FA-50 w Polsce, która niedawno podpisała kontrakt na zakup 48 sztuk.
Zobacz też: Dlaczego FA-50 wygrał w Polsce? F-15EX i KF-21 na horyzoncie
Podobnie jak w przypadku Polski offset i transfer technologii stanowią centralny filar negocjacji między Egiptem a Koreą. W związku z tym Lee Bong-geun, dyrektor generalny Centrum Innowacji Eksportowych KAI, powiedział: „KAI będzie promować wspólną produkcję i wspólny marketing w Egipcie.
Egipt realizuje poważny program modernizacji swoich sił zbrojnych, w tym modernizację uzbrojenia egipskich sił powietrznych. Przykładem jest zakup MiG-29 M/M2 z Rosji kilka lat temu (i sfrustrowany zakup myśliwców Su-35), CH-47F Chinook z USA czy 30 nowych Dassault Rafale z Francji, które zostaną dodane. do 24 samolotów już otrzymanych.
Zobacz też: Upoważniony Egipt do zakupu około dwudziestu śmigłowców CH-47F Chinook
Egipskie Siły Powietrzne muszą wymienić nie tylko flotę 40 zaawansowanych samolotów szkoleniowych Alpha Jet, ale także starsze myśliwce, takie jak Mirage 5E (zmodernizowany) i Mirage 2000.
Zdolny do wykonywania zarówno zaawansowanych misji treningowych/LIFT, jak i bojowych, FA-50, w zależności od wybranej konfiguracji, może atakować cele powietrzne poza zasięgiem wzroku lub atakować cele naziemne i morskie z bezpiecznej odległości przy użyciu nowoczesnej broni, dobrze uzupełniając się bardziej zaawansowanymi środkami takich jak myśliwce generacji 4.5.