Nauka
Kontyngent z Ohio pod wodzą Wittenbergi jedzie do Polski
Czternastu uczestników wyruszy w miesięczną podróż do Polski w ramach prestiżowego grantu Fulbright-Hays (FH) Group Projects Abroad (GPA) przyznanego Uniwersytetowi w Wittenberdze za pośrednictwem Departamentu Edukacji USA. Projekt finansowany w wysokości 105 105 dolarów został opracowany i będzie prowadzony przez Heather Wright, profesor nadzwyczajny nauk politycznych i dyrektor studiów kobiecych, oraz Michael Anes, profesor nadzwyczajny psychologii i kierownik katedry.
Opracowany jako rozszerzenie letniego programu studiów terenowych Wrighta i Anesa w Wittenberdze w Polsce i zatytułowany „Badanie napięcia między demokratycznym pluralizmem a nacjonalistycznym wykluczeniem „innych”” w projekcie wezmą udział studenci, wykładowcy i uczniowie klas 9. z Wittenbergi -12 w Ohio. nauczyciele podróżujący i studiujący w Polsce w okresie letnim. Dotacja FH GPA pokryje około 83% całkowitych kosztów projektu, a pozostałą część wniesie Wittenberg.
„Współpracujemy z naszą grupą podróżników od ponad sześciu miesięcy” – powiedział Wright. „Każdy uczestnik wnosi do projektu studiów i podróży swoją własną perspektywę i jesteśmy podekscytowani, że w końcu możemy być gotowi!”
Uczestnikami, którzy dołączą do Wrighta i Anesa podczas tego krótkoterminowego, czterotygodniowego projektu, trwającego od 1 do 30 czerwca, będzie dwóch nauczycieli z Wittenbergi, sześciu nauczycieli szkół średnich i czterech wschodzących seniorów z Wittenbergi, którzy chcą zostać nauczycielami.
W tej grupie znajdują się Alex Brouhard, nauczyciel psychologii i historii w Oakwood High School w Dayton w stanie Ohio; Matthew Deters, nauczyciel nauk społecznych w Oakwood High School w Dayton, Ohio; Cooper Conrad, nauczyciel nauk społecznych w Trotwood Madison High School w Trotwood w stanie Ohio, który ukończył Wittenbergę w 2023 r.; Chet Jarosz, nauczyciel nauk społecznych w Firestone High School w Akron w stanie Ohio; Maggie Zolides, nauczycielka nauk społecznych w szkole średniej Mount Notre Dame w Cincinnati, Ohio; Colleen Schloss, nauczycielka nauk społecznych w Akron NIFH STEM High School w Stow, Ohio; Caroline Slick, absolwentka historii i pedagogiki w Wittenberdze, która ukończy studia w 2025 r.; Sarah Tagg, absolwentka historii i pedagogiki z Wittenbergi z Enon w stanie Ohio, która ukończy studia w 2025 r.; James Langwell, absolwent historii specjalizujący się w edukacji i naukach politycznych w Wittenberdze, z Pickerington w stanie Ohio, który ukończy studia w 2025 r.; Madison Sloan, absolwentka historii i pedagogiki z Wittenbergi, z Marysville w stanie Ohio, która ukończy studia w 2025 r.; wraz z Sunny Jeongiem, profesorem nadzwyczajnym biznesu i ekonomii w Wittenberdze; oraz Nona Moskowitz, profesor socjologii i kierownik katedry w Wittenberdze. Sloan i Tagg uczestniczą także w programie University Honours w Wittenberdze.
W ramach projektu grupa będzie podróżować przez polski krajobraz, od Krakowa i Zakopanego na południu po Gdańsk na północy, wchodząc w interakcję z polskimi naukowcami, politykami i obywatelami poprzez seminaria, warsztaty i wizyty w terenie, których celem jest podważenie i poszerzenie ich wiedzy. . historię, społeczeństwo i kulturę kraju goszczącego. Odwiedzą także Częstochowę, Warszawę, Łódź, Treblinkę, Białystok i Biebrzański Park Narodowy, m.in. w Polsce.
„Będziemy badać wszystko, od tradycyjnej kultury popularnej po współczesną kulturę popularną, a także trwające w Polsce przemiany polityczne i złożoność ideologiczną” – dodał Wright. „Możliwość uczenia się przez doświadczenie zapewni grupie ostateczny tekst nauk politycznych, gotowy do analizy”.
„Uczę się przez całe życie i była to niesamowita okazja do poszerzenia mojej wiedzy” – powiedział Conrad. „Lubię też historię II wojny światowej i zwiedziłem miejsca w całej Europie. Wycieczka do Polski jest okazją do zobaczenia najważniejszych zabytków. Bardzo się cieszę, że mogę zanurzyć się w lokalnej kulturze i poznać lokalną historię, lokalne opinie i interpretacje różnych wydarzeń.”
„Chcę poszerzyć swoje doświadczenia historyczne i poznać kraj, który odegrał ważną rolę w historii” – powiedział Slick. „Wiem, że ta podróż przyniesie mi korzyści jako przyszłemu nauczycielowi historii. Historię kocham od najmłodszych lat, dlatego studia za granicą pozwalają mi na głębsze poznanie Polski. Bardzo się też cieszę, że mogę podróżować i poznawać nowych ludzi”.
„Jestem bardzo podekscytowany możliwością pierwszego kontaktu z innym krajem” – powiedział Tagg. „Nie mogę się doczekać, żeby zobaczyć architekturę, muzea i zjeść porządne pierogi w Polsce. Zdecydowałem się zapisać na tę przygodę ze względu na doświadczenie z obecnymi nauczycielami i możliwość pracy z programem nauczania jeszcze podczas studiów licencjackich. Bardzo się cieszę, że mogę poszerzać swoją wiedzę historyczną.”
Wittenberga może poszczycić się bogatą historią zdobywania stypendiów Fulbrighta dla studentów i wykładowców. Zarówno Wright, jak i Anes byli stypendystami amerykańskiej Fundacji Fulbrighta w Polsce w latach 2010-2011. Do ostatnich laureatów stypendium Wittenberg należą Reese Harper, klasa z Wittenbergi z roku 2020, która otrzymała stypendium Fulbrighta w ramach amerykańskiego programu studenckiego na pracę jako asystentka nauczyciela języka angielskiego (ETA) na Tajwanie oraz emerytowany profesor socjologii Keith Doubt, wybrany przez amerykański program Fulbrighta. Programu, także w 2020 roku, aby otrzymać Nagrodę Specjalistyczną Fulbrighta, która umożliwiła mu prowadzenie krótkiego kursu i prowadzenie badań w Europie Wschodniej i na Bałkanach.
Aby przygotować się do podróży, grupa odbyła kilka spotkań przed wyjazdem, aby omówić podróż, rozkład dnia, zakwaterowanie i plany posiłków.
„Podczas wszystkich naszych spotkań omawiamy, co robimy i dokąd jedziemy, ponieważ podróż składa się z kilku różnych elementów” – powiedziała Anes. „Niektórzy z naszych uczestników mogą być bardziej zainteresowani głównymi odwiedzonymi przez nas miejscami katolickimi oraz tym, jak katolicyzm i nacjonalizm splatały się w Polsce w wyniku długiej historii ucisku w Polsce, a ostatecznie rządów sowieckich i komunizmu. Innych uczestników może zainteresować długa historia akceptacji mniejszości w Polsce, dlatego dużo czasu spędziliśmy na spotkaniach przedwyjazdowych poświęconych historii kraju. Udamy się do regionów, gdzie w przeszłości istniało wiele różnych mniejszości religijnych, takich jak polscy prawosławni, muzułmanie tatarscy i Żydzi. A jednak innych uczestników z pewnością zainteresuje to, co działo się z Żydami w Polsce podczas Holokaustu, o czym szeroko uczymy przed wyjazdem. Odwiedzimy kilka miejsc Holokaustu.”
„Mam doświadczenie w badaniach nad Holokaustem i od 13 lat uczę w szkole średniej” – powiedział Zolides. „Jestem podekscytowany możliwością podróżowania, aby osobiście zobaczyć miejsca, w których studiowałem i poznać nowych ludzi, zarówno w programie, jak i w Polsce”.
„Chcę dowiedzieć się więcej o języku polskim, polityce i kulturze” – powiedział Jarosz. „Uczę historii świata i chciałbym dowiedzieć się więcej o Holokauście. Pełne zanurzenie się w języku i kulturze Polski będzie ekscytujące.”
„O tej możliwości dowiedziałem się od innego nauczyciela. Wydawało mi się to niesamowitą okazją, aby być częścią polskiej historii oraz poznać różne perspektywy i kultury i poznać ją” – powiedział Schloss. „Nie mogę się doczekać, aby dowiedzieć się więcej o historii i interakcjach z kulturą i ludźmi tego kraju, a także zagranicą”.
Wright i Anes zamierzają, aby projekt przyniósł następujące rezultaty:
- Tom zawierający od 9 do 12 programów nauczania (co najmniej siedem modułów programu nauczania), z udziałem uczestników projektu, do potencjalnej dystrybucji w całym stanie do wykorzystania w naukach społecznych, naukach politycznych i edukacji o Holokauście w Ohio (dostępny do pobrania online);
- Sześć do ośmiu nowych lub poprawionych kursów poświęconych Polsce i Europie Środkowej w Wittenberdze. Kursy te mogą ostatecznie doprowadzić do nowej specjalizacji w zakresie studiów nad Europą Środkowo-Wschodnią; To jest
- Różnorodne prezentacje prowadzone osobiście i online przez uczestników GPA dla publiczności lokalnej i krajowej.
Celem programu Fulbright-Hays GPA jest wspieranie międzynarodowej dobrej woli i wymiany kulturalnej. Dodatkowo program wspiera projekty zagraniczne w zakresie szkoleń, badań i rozwoju programów nauczania wśród nauczycieli szkół podstawowych i średnich, szkolnictwa wyższego oraz pedagogów studiów podyplomowych.
Grupa będzie blogować podczas swoich podróży. wymeldować się Tutaj.
po więcej informacji odwiedź https://eca.state.gov/fulbright. Pytania można kierować do Wrighta pod adresem [email protected] i Anesa pod adresem [email protected].
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”