Najważniejsze wiadomości
Kontrowersyjna premiera Cyberpunka 2077 była odczuwalna w całej Polsce
To żadna niespodzianka Cyberpunka 2077Trudny początek odbił się na morale dewelopera CD Projekt Red. Dyrektor gry Gabe Amatangelo rozpoczął swoje przemówienie dotyczące DICE 2024 od potwierdzenia tego faktu. Nie byłoby sensu tego ignorować. Jeśli chcesz porozmawiać o tym, jak studio wydobyło grę z bałaganu (wersja na PlayStation 4 miała tak wiele błędów, że usunięto ją wraz z wersją na PS5). w sklepie cyfrowym PlayStation) do silnego sprzedawcy, który mógłby to zrobić Poprowadź wydanie premium DLC do wielomilionowego sukcesumusisz stawić czoła porażce.
Ale było więcej do zrobienia Cyberpunka 2077to początkowa bitwa, jak widać na pierwszy rzut oka. Amatangelo podzielił się kilkoma ważnymi anegdotami z pierwszych tygodni rewitalizacji Cyberpunka 2077 To mówi nam więcej o wpływie takich niepowodzeń poza studiem – jak wpłynęły one na osobistą dumę i poczucie tożsamości niektórych osób w rodzimej Polsce firmy.
CD Projekt Red to popularna firma w Polsce. Adaptacja serii Wiedźmin (którą niektórzy polscy deweloperzy określili nam jako „polską wersję Władcy Pierścieni” pod względem popularności) odniosła światowy sukces, a wielu miłośników Wiedźmina w kraju pokochało studio i autora Andrzeja Sapkowskiego można określić jako znaczący eksport kulturowy. Reklamy dla Cyberpunka 2077 oświetlił drapacze chmur Warszawy kiedy oczekiwano na premierę hitu kinowego, a potem nastroje się pogorszyły, gdy premiera się nie powiodła.
W studiu Amatangelo przypomniał sobie desperację wielu pracowników, którzy dołączyli do firmy po studiach i latami pracowali nad grą. Krótko po tym, jak w jego mieszkaniu zepsuła się słuchawka prysznicowa, zdał sobie sprawę, że na zewnątrz firmy szykują się kłopoty. Amerykański emigrant (którego trzeba było jeszcze wypolerować) poprosił o naprawę, ale właściciel przez tygodnie nie wysyłał do niego konserwatora. Zatrzymał się przed biurem właściciela i zapytał, czy ktoś może przyjść.
„Pracujesz w CD Projekt Red?” – zapytał właściciel. „Tak” – odpowiedział Amatangelo.
„Kupiłem Cyberpunka. Mam PlayStation 4” – odpowiedział mężczyzna.
Wyczerpany Amatangelo zaczął tyradę na temat tego, jak firma pracuje nad grą, próbując ulepszyć zarządzanie pamięcią, usprawnić przesyłanie zasobów i wprowadzić inne poprawki techniczne. „Pracujemy nad tym, pracujemy nad tym” – błagał.
Następnie zapytał o słuchawkę prysznicową. Otrzymał śmiertelną odpowiedź: „Pracujemy nad tym”.
Mogła to być drwina niezadowolonego gracza, ale sytuacja się zmieniła, gdy Amatangelo odwiedził jego lokalną kawiarnię. Tutaj ćwiczył swój polski z baristą, który najwyraźniej nie mówił ani odrobinę po angielsku. „Pewnego dnia po obiedzie przyszedłem po kawę, miałem dobry dzień, a ona wyszła – nigdy nie mówiła do mnie po angielsku, to był pierwszy raz”. [she did.]”
„Ona powiedziała: «CD Projekt. Co się stało?'”
Jeśli Twój barista nagle zmieni język, aby zapytać Cię o rozpoczęcie gry wideo, coś poszło bardzo, bardzo nie tak.
Gry wideo są dominującą częścią popkultury, na dobre i na złe
Wystąpienie Amatangelo zeszło na temat tego, jak CD Projekt Red stworzył plan naprawczy Cyberpunka 2077, z dyskusjami na temat morale zespołu i próbą wyjścia poza poprawki błędów i wzmocnienia fantazji o mocy cyberpunkowego świata. Ale jego omówienie tego, czego doświadczył wśród Polaków, było niezwykłym momentem w rozwoju sztuki i nauki o tworzeniu gier.
„Eksport kultury” wydaje się niewidoczny dla krajów, które produkują tak dużo mediów i rozrywki, że zapominamy, jak mało takich produktów konsumujemy z zagranicy. Stany Zjednoczone są chyba najlepszym przykładem miejsca, w którym na całym świecie emitowane są hollywoodzkie filmy i filmy telewizyjne. Z tego powodu inne kraje dotują produkcję medialną i wymagają od nadawców i firm medialnych włączania produkcji lokalnych do swoich programów.
Liczba gier wideo powoli rośnie wersje tych dotacji Niewiele jednak można wywrzeć presji na Steamie, Xbox, PlayStation czy Nintendo, aby nadały priorytet dystrybucji lokalnej. Spadek sprzedaży detalicznej gier wideo osłabia także zdolność regulowania lokalnego rozwoju kulturalnego.
Na szczęście w regionach takich jak Niemcy i Polska pojawiło się szaleństwo na gry tworzone lokalnie. Jednak ta kulturowa siła podnosi stawkę dla studiów takich jak CD Projekt Red.W waszyngtońskiej firmie 343 Industries walczyło o wykorzystanie mocnej premiery Halo Infinitepóźniejszy spadek morale zdecydowanie hit Najtrudniej jest pracownikom, byłym pracownikom, przyjaciołom i rodzinie.
Ale jak zauważyła mnie Holly Green, redaktorka społeczności twórców gier, większa część Seattle jest domem dla za dużych flanelowych koszul, grunge rocka i różnych marek doskonałej kawy. Z łatwością może otrząsnąć się z źle zarządzanego debiutu w Halo.
Deweloperzy chcący rozszerzyć globalny rozwój gier powinni przyjrzeć się reakcji Polski na to Cyberpunka 2077 zacznij od pewnej powagi. Ponieważ nasza branża poszukuje globalnych ulg podatkowych i dotacji w celu wspierania rozwoju gier jako siły napędowej gospodarczej i kulturalnej, musi wykorzystać siłę dumy kulturowej.
To satysfakcjonujące widzieć, jak gry mogą zostać wyniesione do tak powszechnego rozgłosu – ale niewykorzystanie chwili może rozczarować bardziej niż twórcy i ludzie grający w Twoją grę.
„Zapalony odkrywca. Miłośnik piwa. Miłośnik bekonu. Fanatyk sieci. Przedsiębiorca. Pisarz”.