Gospodarka
Koniec z opłatami za przejazd autostradami. Istnieją dwie metody płatności. Wiemy, kiedy KAS wprowadzi nowy system
Od lipca 2020 roku KAS będzie odpowiedzialny za pobieranie opłat za korzystanie z autostrady na dwóch odcinkach: Konin-Stryków (A2) i Wrocław-Sośnica (A4). Ich systemy manualne i elektroniczne zostaną zastąpione nowym projektem, nad którym pracują Ministerstwo Finansów i Krajowa administracja podatkowa.
Autostrady bez bram. Zostaną one zastąpione przez tryb „Swobodny przepływ”
„Przygotowujemy rozwiązania, które pozwolą nam odejść od ręcznego poboru opłat Autostrada i likwidację tzw. bram. Naszym celem jest posiadanie wszystkich opłat w jednym bezbramkowym systemie. Chcemy w pełni wykorzystać potencjał nowych technologii i stworzyć system bezpieczny i wygodny dla użytkowników dróg ”- zapowiedział ośrodek.
Chodzi o płacenie w trybie „Free Flow”, dzięki któremu samochody nie muszą zatrzymywać się w punktach poboru opłat. To rozwiązanie ma na celu zmniejszenie korków, poprawę bezpieczeństwa i oszczędność czasu. Warto zaznaczyć, że lekkie pojazdy (o masie 3,5 tony) nie muszą być wyposażone w nadajnik GPS.
Żadnych więcej bramek. Jak płacimy myta na autostradzie?
MF i KAS zdecydowały się na wprowadzenie następujących opcji płatności za przejazd autostradą. Powinny być dostępne od 2021 roku:
- Zakup biletu na autostradę (bilet elektroniczny) – brak konieczności korzystania z danych geolokalizacyjnych. Bilet jest dostępny w cenie zakupu. przez stronę internetową, aplikację mobilną czy bankową, ale także w kiosku czy na stacji benzynowej,
- W oparciu o dane geolokalizacyjne przesyłane do elektronicznego systemu poboru opłat KAS (e-Toll) – rozwiązania wykorzystywanego przez pojazdy ciężarowe – można z niego korzystać za pośrednictwem aplikacji mobilnej.
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”