Connect with us

technologia

Komentarz tagu: Fiasko cyberpunku sprawi, że gry będą droższe

Published

on

Komentarz tagu: Fiasko cyberpunku sprawi, że gry będą droższe

Kupowanie gry wideo w dzisiejszych czasach często przypomina latanie tanią linią lotniczą. Jeśli weźmiesz pod uwagę pakiety rozszerzeń, skrzynki z łupami i opłaty za gry online, cena naklejki z grą może stanowić ułamek ostatecznego kosztu.

Dlatego producent gier CD Projekt znalazł szczególne miejsce w sercach miłośników gier. W przeciwieństwie do dużych konkurentów Electronic Arts, Activision Blizzard i Take-Two Interactive Software, warszawskie studio zarobiło większość swoich pieniędzy w staroświecki sposób: sprzedało grę, którą możesz w pełni cieszyć się bez spędzania całego czasu. musieć.

Ta strategia sprawiła, że ​​seria Wiedźmin stała się hitem – i pasowała do serialu Netflix. W ciągu ostatnich pięciu lat akcje polskiej spółki wzrosły o 1800%.

Teraz to podejście wydaje się już nie działać.

Wzrost akcji był również spowodowany zapierającym dech w piersiach oczekiwaniem na Cyberpunk 2077, RPG akcji z Keanu Reevesem, który zapewnił osiem milionów zamówień w przedsprzedaży. Wydany w zeszłym tygodniu gracze wcielają się w miejskiego najemnika, którego umiejętności wzmacniają implanty cyberware. Jednak „Cyberpunk” jest nękany przez złe recenzje użytkowników i usterki techniczne, szczególnie na konsolach Sony Playstation i Microsoft Xbox.

Skala problemów spowodowała, że ​​Sony w piątek wycofało grę ze swojego sklepu internetowego. Według wiadomości, akcje CD Projekt spadły aż o 22%, przyczyniając się do spadku liczby inwestorów od 4 grudnia. Firma jest obecnie wyceniana na 25 miliardów złotych (6,8 miliarda dolarów).

To trudna do przełknięcia pigułka dla graczy i akcjonariuszy. „Cyberpunk” powinien położyć podwaliny pod nowe usługi online, które mogą generować bardziej przewidywalne dochody. Obecnie usługi te stanowią zaledwie 8% rocznych obrotów CD Projekt, które w tym roku miały wzrosnąć ponad czterokrotnie do 2,8 mld zł. W EA usługi na żywo stanowią 51% sprzedaży, podczas gdy zakupy gier stanowią mniej niż 40%, co daje gigantowi z Redwood City w Kalifornii większą amortyzację, gdyby zepsuł nowe wydania tytułów.

READ  Nowoczesne środowisko spotkań — The New York Times

Matthew Kanterman, analityk Bloomberg Intelligence, szacuje, że naprawienie Snafusa zajmie CD Projekt od trzech do sześciu miesięcy. Jeśli programiści będą to robić, może to zaszkodzić wdrożeniu usług na żywo i obiecanym cyklicznym dochodom.

Niestety dla graczy doświadczenie pokazuje, dlaczego studia muszą ulepszać te dodatkowe oferty. Kiedy nowa wersja idzie źle i mniej osób kupuje grę, ma to większy wpływ na przychody, jeśli studio nie ma wiarygodnych dochodów z usług na żywo. Faul CD Projekt na „Cyberpunk 2077” oznacza, że ​​inwestorzy w gry nie będą mieli dużo cierpliwości do prostszej strategii sprzedaży.

Jeśli wybierzesz niskobudżetową trasę i dodasz dodatkowe koszty, studio będzie prawdopodobnie latać wysoko.

– – –

Ta kolumna niekoniecznie odzwierciedla poglądy redaktorów lub Bloomberg LP lub jego właścicieli. Webb jest felietonistą Bloomberg Opinion zajmującym się europejską branżą technologiczną, medialną i komunikacyjną.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *