Najważniejsze wiadomości
Kaufland otwiera swój marketplace w Polsce i Austrii
Kaufland, jedna z większych platform e-commerce w Niemczech, późnym latem przyszłego roku wkracza do Polski i Austrii. Grupa Schwarz, właściciel Kauflandu i sieci supermarketów Lidl, ma dalsze plany w Internecie: przekazuje 200 milionów euro na działalność e-commerce Lidla.
Kaufland, znana sieć hipermarketów w Niemczech, uruchomiła swoją platformę trzy lata temu, wkrótce po przejęciu Real.de przez Grupę Schwarz. W Niemczech targowisko przyciąga co miesiąc dziesiątki milionów odwiedzających. W ofercie znajduje się ponad 45 milionów produktów w ponad 6400 kategoriach.
Ekspansja transgraniczna
Kaufland już w ubiegłym roku aktywnie działał na swoim rynku na Słowacji i w Czechach. Zdaniem Geralda Schönbuchera, dyrektora generalnego Kaufland E-Commerce, platforma jest już jedną z największych platform handlowych w tych krajach, z wieloma lokalnymi sprzedawcami. Ekspansję na Polskę i Austrię uważa za logiczny krok. Posiadająca 245 sklepów Kaufland to sieć supermarketów o ugruntowanej pozycji w Polsce, w której rozwija się handel elektroniczny. Sieć nie posiada fizycznych oddziałów w Austrii.
Kaufland staje się graczem wyłącznie online w Austrii.
Pomimo braku fizycznych oddziałów Kaufland twierdzi, że w Austrii świadomość marki wynosi ponad 40 procent. Ponadto w kraju działa tylko kilku dostawców lokalnych platform handlowych oferujących porównywalnie szeroką gamę produktów; Kaufland widzi szansę w austriackim krajobrazie internetowym.
Realizacja przez Kaufland
Podstawą internacjonalizacji jest „kompleksowe rozwiązanie” Kaufland Global Marketplace. Oznacza to, że partnerzy handlowi mogą po rejestracji sprzedawać na rynku krajowym i międzynarodowym w różnych domenach. W tym roku giełda uruchamia także międzynarodową usługę „Fulfillment by Kaufland”, która umożliwia szybszą dostawę zamówień do klientów.
Cyfrowy Lidl
Siostrzana sieć Kaufland Lidl również intensywnie inwestuje w poprawę swojej działalności online. Spółka dominująca Schwarz Group potwierdza gazecie spożywczej a Zastrzyk kapitałowy w wysokości 200 milionów euro Reorganizacja i dalszy rozwój Lidl Digital. Uważa się to za konieczne w celu poprawy rentowności. Choć Lidl odnotował wzrost w handlu elektronicznym, w ostatnim roku finansowym firma potroiła swoją stratę.
„Zapalony odkrywca. Miłośnik piwa. Miłośnik bekonu. Fanatyk sieci. Przedsiębiorca. Pisarz”.