Connect with us

Świat

Katastrofa kolejowa w Indiach: prawdopodobna przyczyna zakłócenia sygnału, mówi minister

Published

on

Katastrofa kolejowa w Indiach: prawdopodobna przyczyna zakłócenia sygnału, mówi minister
  • Soutik Biswas w Delhi i Adam Durbin w Londynie
  • wiadomości BBC

podpis wideo,

Archana Shukla z BBC w Cuttack: „Dystres i chaos” w szpitalu leczącym rannych po katastrofie pociągu

Indyjski minister kolei zasugerował, że awaria sygnału doprowadziła do katastrofy kolejowej w Odisha, a prawdopodobną przyczyną była „zmiana w elektronicznej blokadzie”.

Ashwini Vaishnaw powiedział później, że przyczyna i osoby odpowiedzialne za śmiertelną katastrofę kolejową we wschodnich Indiach zostały zidentyfikowane, ale nie podała żadnych szczegółów.

Relacja z najgorszego wypadku kolejowego w Indiach w tym stuleciu następuje później.

Tymczasem liczba ofiar śmiertelnych została zmniejszona do 275 po tym, jak niektóre ciała zostały podwójnie policzone, poinformowali urzędnicy.

Spośród 1175 rannych, którzy byli hospitalizowani, 793 zostało zwolnionych. Niektóre rodziny wciąż szukają swoich bliskich.

W wypadku pociąg pasażerski zderzył się ze stojącym pociągiem towarowym i wykoleił się po omyłkowym skierowaniu na obwodnicę wzdłuż głównej linii.

Następnie wykolejone wagony zderzyły się z tylnymi wagonami drugiego nadjeżdżającego pociągu pasażerskiego.

Przemawiając na niedzielnej konferencji prasowej, Jaya Verma Sinha z indyjskich władz kolejowych powiedziała, że ​​oba pociągi pasażerskie zbliżyły się do stacji w dystrykcie Balasore na zielonym sygnale – co oznacza, że ​​było bezpiecznie – w ciągu kilku sekund z prawidłową prędkością poniżej 130 km/h (81). mil na godzinę) zbliżał się.

Powiedziała, że ​​pociągi pasażerskie powinny były minąć się na głównych liniach, ale Coromandel Express wbił się w pociąg towarowy załadowany rudą żelaza na trasie obwodnicy, podnosząc lokomotywę i kilka wagonów nad wagonami towarowymi.

Pociąg pasażerski ucierpiał całkowicie w zderzeniu, a pociąg towarowy nie wykoleił się ani nie ruszył, powiedziała dziennikarzom.

Howrah Superfast Express prawie pojechał w przeciwnym kierunku, ale dwa z jego tylnych wagonów zostały uderzone przez wykolejony Coromandel Express.

Pani Verma Sinha powiedziała, że ​​„nie ma problemu z blokadą elektroniczną”, a dochodzenie wykazało raczej „jakiś rodzaj zakłóceń sygnału” niż awarię.

„Niezależnie od tego, czy było to ręczne, czy było przypadkowe, czy było to związane z pogodą, czy było to zużycie, czy był to błąd konserwacyjny, wszystko to zostanie ujawnione po dochodzeniu” – dodała.

W sygnalizacji kolejowej nastawnica elektroniczna wyznacza trasy dla każdego pociągu na określonym obszarze, zapewniając bezpieczny ruch pociągów po torze.

Ekspert ds. infrastruktury, Partha Mukhopadhyay, powiedziała BBC, że nie powinno być możliwe wyświetlanie zielonego sygnału na głównej linii, jeśli linia jest zaprojektowana dla pętli.

„Blokada sygnału została zaprojektowana tak, aby była bezpieczna w przypadku awarii, a ten poziom awarii jest bezprecedensowy” – powiedział Mukhopadhyay z think tanku Centre for Policy Research z siedzibą w Delhi.

W sobotę premier Narendra Modi odwiedził miejsce wypadku i obiecał, że każdy, kto zostanie uznany za winnego, zostanie „surowo ukarany”.

Uważa się, że na pokładzie dwóch pociągów pasażerskich – Coromandel Express, kursującego między Kalkutą (dawniej Kalkuta) a Chennai (dawniej Madras) znajdowało się około 2000 osób, oraz Howrah Superfast Express, który kursował z Yesvantpur do Howrah – kiedy wypadek miało miejsce około godziny 17:00 około godziny 19:00 (13:30 GMT) w piątek.

Urzędnik stanu Odisha, Pradeep Jena, powiedział BBC, że co najmniej 187 ciał pozostaje niezidentyfikowanych, a urzędnicy przesyłają zdjęcia ofiar na rządowe strony internetowe iw razie potrzeby przeprowadzą testy DNA.

Prace ratownicze zostały zakończone w sobotę i trwają starania, aby usunąć gruz i wznowić kursowanie pociągów – poinformowali urzędnicy.

Indie mają jedną z największych sieci kolejowych na świecie, z której codziennie korzystają miliony pasażerów, ale znaczna część infrastruktury kolejowej wymaga poprawy.

Pociągi w Indiach mogą być bardzo zatłoczone o tej porze roku, ponieważ więcej osób podróżuje podczas wakacji szkolnych.

Najgorsza katastrofa kolejowa w kraju wydarzyła się w 1981 roku, kiedy zatłoczony pociąg pasażerski został wyrzucony z torów do rzeki podczas cyklonu w stanie Bihar, zabijając około 800 osób.

READ  Premier Li Chin podkreślił na azjatyckim szczycie „nieodpowiedzialność” za zagrożenie nuklearne
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *