Connect with us

Świat

Kanał Sueski pozostaje zablokowany, podczas gdy podejmowane są próby uwolnienia zablokowanych statków

Published

on

Kanał Sueski pozostaje zablokowany, podczas gdy podejmowane są próby uwolnienia zablokowanych statków

SUEZ, Egipt (AP) – Gigantyczny kontenerowiec utknął bokiem w egipskim Kanale Sueskim na piąty dzień w sobotę, gdy władze przygotowywały się do podjęcia nowych prób wyzwolenia statku i ustanowienia głównej drogi wodnej ze wschodu na zachód dla globalnego ponownego otwarcia żeglugi.

Ever Given, statek pływający pod banderą Panamy, przewożący ładunki między Azją a Europą, osiadł we wtorek w wąskim kanale między Afryką a Półwyspem Synaj.

Ogromny statek utknął na jednym odcinku kanału około sześciu kilometrów na północ od południowego wejścia w pobliżu miasta Suez.

Bernhard Schulte Shipmanagement, dyrektor techniczny Ever Given, powiedział, że próba uwolnienia ich w piątek nie powiodła się. Zaplanowano wypompowanie wody z wnętrza statku, a do niedzieli miały przybyć jeszcze dwa holowniki, aby dołączyć do innych, którzy już próbowali przenieść ogromny statek.

Urzędnik Urzędu Kanału Sueskiego powiedział, że chcą w sobotę co najmniej dwie próby uwolnienia statku podczas odpływu. Powiedział, że czas zależy od przypływu.

Funkcjonariusz mówił pod warunkiem zachowania anonimowości, ponieważ nie był upoważniony do nauczania dziennikarzy.

Władze Egiptu zakazały mediom dostępu do strony internetowej. Władze kanału poinformowały, że ich szef, generał broni Osama Rabei, zorganizuje w sobotę konferencję prasową w mieście Suez, kilka kilometrów od lokalizacji statku.

Prezydent Shoei Kisen, Yukito Higaki, powiedział na konferencji prasowej w siedzibie firmy w Imabari w zachodniej Japonii, że rozmieszczono 10 holowników, a pracownicy pogłębiali brzegi i dno morskie w pobliżu dziobu statku, aby spróbować wypłynąć na wodę, gdy przypływ zaczyna.

Shoei Kisen w oświadczeniu w sobotę powiedział, że firma rozważa usunięcie kontenerów w celu odciążenia statku na wypadek niepowodzenia resuscytacji, ale byłaby to trudna operacja.

Biały Dom powiedział, że zaoferował Egiptowi pomoc w ponownym otwarciu kanału. „Mamy sprzęt i możliwości, których nie ma większość krajów, i widzimy, co możemy zrobić i jaką pomoc możemy zapewnić” – powiedział w piątek dziennikarzom prezydent Joe Biden.

READ  Najlepsza rozstawiona Ashleigh Barty została wyeliminowana w pierwszej rundzie Igrzysk Olimpijskich

Wstępne dochodzenie wykazało, że statek osiadł na mieliźnie z powodu silnych wiatrów i wykluczył uszkodzenia mechaniczne lub silnika, ogłosiły firmę i władze kanału. GAC, globalna firma spedycyjno-logistyczna, powiedziała wcześniej, że na statku wystąpiła przerwa w dostawie prądu, ale nie zostało to szczegółowo omówione.

Według Leth Agencies, dostawcy usług kanałowych, korki w sobotę wzrosły do ​​około 280 statków poza Kanałem Sueskim.

Według danych firmy Refinitiv, niektóre statki zaczęły zmieniać kurs, a dziesiątki statków wciąż płynęły do ​​drogi wodnej.

Przedłużające się zamknięcie kluczowej drogi wodnej doprowadziłoby do opóźnień w globalnym łańcuchu żeglugowym. Według oficjalnych informacji w zeszłym roku przez kanał przepłynęło około 19 000 statków. Około 10% światowego handlu przepływa przez kanał, co jest szczególnie ważne dla transportu ropy. Zamknięcie może wpłynąć na dostawy ropy i gazu z Bliskiego Wschodu do Europy.

Nie było jasne, jak długo potrwa blokada. Nawet po ponownym otwarciu kanału łączącego fabryki w Azji z konsumentami w Europie, oczekujące kontenery prawdopodobnie dotrą do ruchliwych portów, zmuszając je do dodatkowych opóźnień przed rozładunkiem.

Właściciele zatrzymanego statku najwyraźniej spodziewali się dużych opóźnień i według danych satelitarnych zamiast tego skierowali siostrzany statek, Ever Greet, na kurs dookoła Afryki.

Inni również są przekierowywani. Pan Americas zmienił kurs skroplonego gazu ziemnego na środkowym Atlantyku i skierował się teraz na południe, aby okrążyć południowy kraniec Afryki. Jest to oparte na danych satelitarnych z MarineTraffic.com.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *