technologia
„Kajdanki się poluzowały”: wspierany przez nowych finansistów, March Networks widzi „agresywny” nacisk na fuzje i przejęcia
Ponieważ wiele kanadyjskich firm technologicznych odczuwa szczyptę spadających wycen i letni wzrost przychodów w związku z powszechną wyprzedażą na rynku w 2022 r., March Networks nabiera nowego wigoru.
Renesans rozpoczął się od firmy zajmującej się oprogramowaniem do monitoringu wideo z siedzibą w Kanata została przejęta przez tajwańskiego giganta produkcyjnego Delta Electronics pod koniec ubiegłego roku.
Według Petera Stroma, dyrektora generalnego March Networks, Delta, która ma ponad 10 miliardów dolarów rocznych przychodów
Dla Stroma, który kieruje marcem od 2003 roku, zobowiązanie to oznaczało sejsmiczne odejście od bardziej konserwatywnego podejścia poprzednich właścicieli firmy, Infinovy z siedzibą w New Jersey.
„Tak naprawdę nie byliśmy w stanie inwestować tak agresywnie, jak chcieliśmy, ani w badania i rozwój, ani w przejęcia”, mówi Strom o życiu w marcu w ciągu ostatnich kilku lat przed przejęciem Delta. „Kajdanki odpadły i możemy iść dalej i być o wiele bardziej agresywni”.
„Kajdanki odpadły i możemy iść dalej i być o wiele bardziej agresywni”.
Pierwszy duży ruch w marcu wśród nowych szefów, zakończony kilka tygodni temu, jest tego przykładem.
Kanata na początku października nabyła najnowocześniejszą platformę przetwarzania danych o nazwie FOCUS Business Analytics od polskiego startupu technologicznego DoIT Software.
„To dla nas stosunkowo niewielka akwizycja, ale bardzo strategiczna” – wyjaśnia Strom o pierwszym projekcie fuzji i przejęć w marcu pod rządami nowych właścicieli.
W ramach umowy marzec zatrudni około 15 pracowników DoIT i utworzy nowe centrum badawcze zaawansowanej analityki danych w kraju Europy Wschodniej.
Strom twierdzi, że ekspansja w Polsce nie tylko zapewni Marchowi brakujące wcześniej umiejętności w zakresie oprogramowania, ale także otworzy drzwi do nowego źródła wysoko wykwalifikowanej siły roboczej.
„Polowanie na inżynierskie talenty jest bardzo trudne”, zauważa doświadczony menedżer ds. technologii. „Teraz trochę zwalnia… ale było dość konkurencyjne. To, co robi Polska, to to, że daje nam kolejny obszar, w którym możemy wyjść i znaleźć trochę talentów, których potrzebujemy.
technologia rozpoznawania twarzy
Według Stroma platforma FOCUS idealnie pasuje do własnej oferty marca, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do wydobywania danych z systemów nadzoru wideo i pomaga klientom z sektora usług finansowych i handlu detalicznego wykryć potencjalne oszustwa i uzyskać głębszy wgląd w ich działalność.
Na przykład zaawansowana sztuczna inteligencja z marca może już stwierdzić, czy ktoś w restauracji typu drive-through jest mężczyzną czy kobietą i analizować rysy twarzy, aby oszacować wiek klientów, aby pomóc barom fast food i innym sprzedawcom lepiej zrozumieć, kim naprawdę są ich klienci i kiedy robią zakupy.
Według Stroma, platforma FOCUS, która ma być gotowa na rynek w pierwszym kwartale 2023 roku, jeszcze głębiej zagłębi się w te dane, aby określić np. ilu klientów powyżej 55. roku życia weszło do restauracji w w danym okresie czasu.
Informacje te można następnie wykorzystać, aby pomóc sprzedawcom w dostosowaniu kampanii marketingowych do określonych grup konsumentów, takich jak seniorzy czy studenci.
„Zrozumienie całej tej aktywności na miejscu ma dziś kluczowe znaczenie dla sprzedawców detalicznych”, wyjaśnia Strom.
To kolejny krok w dalszej ewolucji firmy March Networks, która została założona 22 lata temu i obecnie może pochwalić się listą klientów obejmującą setki największych światowych instytucji finansowych, a także gigantów handlu detalicznego, takich jak Walmart i amerykańska sieć restauracji szybkiej obsługi Dunkin. Marki.
Podczas gdy sprzedaż firmy spadła na początku pandemii, Strom mówi, że marzec się odbił. Częściowo dzięki nowym produktom, takim jak oprogramowanie, które wysyła alerty, gdy pokoje przekraczają limity pojemności związane z COVID oraz platformie, która pomaga hodowcom konopi śledzić wzrost i sprzedaż ich roślin, firma przewiduje dwucyfrowy wzrost sprzedaży w 2022 roku.
Choć Strom przyznaje, że trudności gospodarcze, takie jak rosnąca inflacja i bieżące problemy z łańcuchem dostaw, podsyciły obawy o recesję, uważa, że marzec jest dobrze przygotowany do przetrwania burzy.
Opłacalne przedsięwzięcie
Firma, która zatrudnia 300 osób, prawie od początku była rentowna – zauważa. Teraz cieszy się poparciem dobrze sytuowanej firmy macierzystej, która już pokazała, że jest gotowa wyciągnąć swoją książeczkę czekową, aby wyprzedzić marzec, czy to przez wydatki na badania i rozwój, czy kupowanie technologii od konkurentów.
„Apetyt na przejęcia będzie znacznie większy niż może rok temu, kiedy niektóre z tych firm pozyskały kapitał wysokiego ryzyka” – mówi Strom. „Obserwujemy masowe zwolnienia w firmach, które tak naprawdę żyły tylko z kapitału wysokiego ryzyka lub IPO w oparciu wyłącznie o wzrost przychodów.
„Wiele z tych jednorożców spaliło pieniądze. Te pieniądze nie są już dostępne, więc będą musieli walczyć. Dla firm takich jak my, które zawsze były nastawione na rentowność i dodatnie przepływy pieniężne, podstawowe blokowanie i radzenie sobie jest dla nas znacznie łatwiejsze.”
Pomimo ponurych perspektyw dla wielu sektorów gospodarki, władza pozostaje optymistyczna.
„Nie powiedziałbym, że jesteśmy odporni na recesję, ale ogólnie istnieją pewne poważne obawy związane z takimi kwestiami jak cyberbezpieczeństwo i prywatność” – mówi. „A ponieważ nasz produkt dotyka tych obszarów, myślę, że będziemy w całkiem dobrej formie”.