technologia
Kacper Rozenbaum | Kierownik Sprzedaży Międzynarodowej
Allegro to polska platforma e-commerce online. Kacper Rozenbaum, Kierownik Sprzedaży Międzynarodowej, Allegro, rozmawiał z Fiber2Moda o rozwoju firmy od momentu jej powstania, o tym, jak wzrosła jej sprzedaż od czasu, gdy pandemia uderzyła w świat, oraz o usługach specjalnych, które zostały wprowadzone w celu przyciągnięcia większej liczby klientów na jej stronę internetową.
Jakie miejsce zajmuje Allegro na scenie e-commerce w Polsce?
Allegro.pl to najpopularniejsza platforma zakupowa w Polsce i jeden z największych serwisów e-commerce w Europie. Działamy w modelu marketplace, co oznacza, że klienci mogą kupować to, czego potrzebują od ponad 128 000 handlowców, którzy mogą zamieszczać nieograniczoną liczbę ofert na naszej platformie.
Jak trudne było to od momentu powstania marki Allegro i co jest wyjątkowego na Twoim rynku?
Od dwóch dekad służymy polskim konsumentom i promujemy ideę przedsiębiorczości w jednym z najbardziej innowacyjnych obszarów gospodarki. Rozwijaliśmy się daleko od platformy aukcyjnej dla osób prywatnych, które poszukują nowoczesnej alternatywy dla lokalnego pchlego targu. Dziś jesteśmy tętniącą życiem platformą rynkową dla profesjonalnych sprzedawców i niezbędnym kanałem sprzedaży dla najlepszych międzynarodowych marek i detalistów.
Jakie są Twoje kryteria wprowadzania sprzedawców? Jakie są 5 najważniejszych wymagań przed rozpoczęciem?
Allegro to otwarta platforma – zapraszamy każdego detalistę, który sprzedaje towary z branż dostępnych na Allegro – czyli prawie wszystko. Proces onboardingu składa się z dwóch krytycznych etapów – rejestracji i listy ofert.
Chcemy mieć pewność, że wszystkie transakcje na Allegro są bezpieczne i zgodne z przepisami prawa europejskiego. W związku z tym musimy zweryfikować konto firmowe sprzedawcy i potrzebujemy kilku dokumentów – dokumentów rejestrowych firmy, identyfikacji przedstawicieli firmy oraz informacji o faktycznych beneficjentach rzeczywistych (imię, nazwisko, data urodzenia, narodowość).
Drugim krokiem jest wystawienie aukcji i jako firma skoncentrowana na polskich nabywcach potrzebujemy polskiej wersji tytułu i opisu aukcji. Można to zrobić we współpracy z jednym z naszych partnerów tłumaczeniowych lub przez samego sprzedawcę. Ofertę można przesłać na kilka sposobów: bezpośrednie połączenie API, za pośrednictwem jednego z popularnych międzynarodowych integratorów lub za pomocą prostego arkusza kalkulacyjnego.
Ilu dealerów jest do tej pory zarejestrowanych? Czy to tylko lokalni dealerzy w Polsce czy na świecie?
Mamy ponad 128 000 dealerów, w tym międzynarodowych. W pierwszym kwartale 2021 roku odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost liczby sprzedawców.
Jakie wyzwania stoją przed małymi i średnimi firmami odzieżowymi, gdy zaczynają sprzedawać na rynku?
Sprzedaż za pośrednictwem marketplace nie różni się tak bardzo od tradycyjnej sprzedaży internetowej. W modzie bardzo wskazane jest dostarczenie wysokiej jakości zdjęć (na białym tle), dobrego opisu (w języku polskim, skoncentruj się na składzie tkaniny) oraz dokładnej tabeli rozmiarów.
Jaka jest konkurencja gigantów e-commerce, takich jak Amazon, Flipkart i Snapdeal, Myntra itp.?
W dalszym ciągu koncentrujemy się na tym, aby Allegro było pierwszym wyborem dla polskich klientów i najlepszym miejscem do prowadzenia biznesu przez sprzedawców. Ekscytowanie ich jest tak samo ważne jak zawsze. Z tego powodu Allegro nadal inwestuje w innowacje, ściągając na naszą platformę coraz więcej klientów, inwestując w naszych ludzi i tworząc jak najlepsze doświadczenia dla polskich konsumentów i detalistów. Już teraz oferujemy ogromny wybór ponad 200 milionów ofert, tanie ceny oraz szybki i darmowy Smart! Dostawa.
Przy tak dużej liczbie graczy online na Allegro, jaki jest procent powtórzeń?
Allegro.pl to najpopularniejsza platforma zakupowa w Polsce i jeden z największych serwisów e-commerce w Europie. Naszą misją jest zapewnianie klientom najlepszych doświadczeń zakupowych i wspaniałych możliwości biznesowych dla handlowców. Skupiamy się na Twoich potrzebach, które inspirują nas do tworzenia innowacyjnych rozwiązań na styku biznesu i technologii. Nasz poziom NPS (Net Promoter Score) wynosi +77, co można porównać do znanych na całym świecie marek konsumenckich, takich jak Starbucks (77), YouTube (59) i Spotify (46).
Coraz więcej klientów wybiera Allegro do codziennych zakupów. Na koniec I kwartału 2021 r. liczba aktywnych nabywców przekroczyła 13,2 mln, o 13,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Średnie roczne wydatki na kupującego wzrosły do prawie 2880 zł, co stanowi wzrost o 38,9 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Ponadto Polacy częściej rozpoczynają wyszukiwanie produktów u nas niż jakakolwiek inna popularna wyszukiwarka
Jakie są najlepiej sprzedające się kategorie w modzie?
Moda to jedna z najczęściej odwiedzanych kategorii na Allegro ze średnią ponad 1000 wizyt użytkowników na minutę. W 2020 roku wybór produktów wzrósł o 50 procent w porównaniu do 2019 roku.
Top 5 kategorii sprzedaży w 2020 roku:
● Odzież damska (zwłaszcza sukienki, odzież wierzchnia i koszule)
● Odzież męska (bluzy, t-shirty i odzież wierzchnia)
● Obuwie sportowe (męskie obuwie sportowe)
● Obuwie codzienne (buty codzienne damskie – botki, klapki i sandały)
● Biżuteria (bransoletki, kolczyki i pierścionki) 2STR.
ZASTRZEŻENIE: Wszystkie poglądy i opinie wyrażone w tej rubryce pochodzą wyłącznie od respondenta i w żaden sposób nie odzwierciedlają opinii Fibre2Fashion.com.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”