Najważniejsze wiadomości
Junior Eurovision 2022 Recenzje: Polska – escYOUnited
Wszystkie opinie wyrażone w tym artykule są opiniami cytowanej osoby i niekoniecznie odzwierciedlają opinie innych członków zespołu lub całego ESC United.
Pozostały 3 dni do Eurowizji Junior 2022 i liczymy 16 krajów biorących udział w niedzieli 11 grudnia 2022 w Erewaniu w Armenii.
Każdego dnia będziemy dostarczać przegląd uczestniczących krajów w porządku alfabetycznym, podsumowując, w jaki sposób dostali się do Junior Eurovision, krótką historię udziału danego kraju, krótką biografię artysty, a na koniec nasi „eksperci” przyznają wpisom punktację 10 i krótką ocenę.
Następnie przyjrzymy się Polsce, niedawnej potęgi, która powinna być inspiracją dla krajów, których wczesne wyniki w JESC były fatalne.
Historia Polski na Eurowizji Junior:
Polska była jednym z krajów na pierwszej Eurowizji Junior w 2003 roku. Zajęli ostatnie miejsce. Polska ponownie wzrosła w 2004 roku. Zajęli ostatnie miejsce. Uznając to za znak, Polska wycofała się i wróciła dopiero w 2016 roku.
W 2016 zajęli 11. miejsce, w 2017 8., a potem stało się coś nieoczekiwanego – wygrali w 2018. Roksana Wegiel wykonała „Anyone I Want To Be”, a Europa powiedziała: „Dziewczyno, jesteś zwycięzcą”.
Wykrzyczała to na całe gardło i przyniosła Polsce zwycięstwo w Eurowizji Junior. A do czasów Carli i „Bim Bam Toi” oficjalny teledysk Węgla był najczęściej oglądanym teledyskiem w historii Eurowizji Junior.
Viki Gabor powtórzył tę sztuczkę dla Polski w 2019 roku, odnosząc oszałamiające zwycięstwo, stając się pierwszym krajem-gospodarzem, który wygrał JESC i pierwszym, który wygrał jeden po drugim z „Superbohaterem”. Zwycięstwo Gabora było zasługą kilku znakomitych wyników w telewizji (głosowanie jury wygrał Kazachstan), ale Wegiel i Gabor do dziś pozostają ulubieńcami fanów.
Niestety, pomimo plotek przed turniejem, że Polska dąży do trzeciego miejsca z rzędu, nie udało im się to, ponieważ zmienili kierunek z „I’m Still Standing” Ala Tracz (napisanym wspólnie przez polskiego reprezentanta Eurowizji 2018, Gromee). „I’m Still Standing” wszedł pod numerem 9.
To była jednak tylko drobna czkawka, ponieważ Sara James prawie wygrała Eurowizję Junior 2021, zajmując drugie miejsce zarówno w jury, jak iw głosowaniu telewizyjnym. „Qami Qami” Maleny pokonało „Somebody” Sary zaledwie o 6 punktów, ale to wydanie stworzyło gwiazdę, której kariera od tego czasu eksplodowała. Sara zgłosiła się do edycji 2022 Ameryka ma talent i zdobył Złoty Buzzer Simona Cowella. Sara o mały włos nie znalazła się w pierwszej piątce, ale media społecznościowe zwróciły na to uwagę i 14-latka zyskała status kultowej w USA. Po prostu spodziewamy się, że jej kariera poprawi się od tego momentu.
Przed Eurowizją Junior 2022:
Polska zdecydowała się przywrócić selekcję narodową Szansa na sukces Eurowizji Junior 2022. W dniach 14-15 maja 2021 r. Telewizja TVP przeprowadziła przesłuchania i wyłoniła 21 kandydatów.
W trzech półfinałach tych 21 uczestników zostało zredukowanych do czterech. W każdym półfinale siedmiu uczestników wykonywało covery, a trzech jurorów składało się z polskich znawców muzyki i byłych uczestników Eurowizji/Junior Eurowizji. Jeden zwycięzca z każdego półfinału awansował do finału, a „Złoty Bilet” otrzymał jeden odbiorca z dowolnego finału Seni.
Natalia Smas wygrała 1. półfinał, Aleksander Malag 2. półfinał, a Ida Wargskog 3. półfinał. Laura Bączkiewicz z 1. półfinału zdobyła „Złoty Bilet”.
Na wielki finał 25 września 2022 r. każdy piosenkarz wykonał cover w rundzie 1. Dwie najlepsze – Aleksander Malag i Laura Bączkiewicz – zostały następnie poproszone o zaśpiewanie własnej piosenki.
Laura wykonała „To the Moon” i zastąpiła „On My Way” Aleksandra zarówno w jury, jak iw telewizji. „On My Way” zostało napisane przez Team Gromee, Sarę Chmiel-Gromala i Martę Gałuszewską, które na stałe zagościły na polskiej scenie JESC.
Artystka:
11-letnia Laura Bączkiewicz pochodzi z Konina w centralnej Polsce.
Tradycyjnie już wśród polskich uczestniczek JESC wzięła udział w wersji dla swojego kraju Dzieci Głosu.
Piosenka:
„To the Moon” napisali Monika Wydrzyńska i Jakub Sebastian Krupski. Monika to mieszkająca w Polsce piosenkarka i autorka tekstów, która od 2015 roku wydała kilka singli i albumów.
Bez tła, oto co myślimy w ESC United o udziale Polski w Eurowizji Junior 2022.
Jej przemyślenia na Eurowizję Junior w tym sezonie: Alice Christine (Waszyngton, DC), Boris Meersman (Belgia), Gianluca D’Elia (Nowy Jork, Nowy Jork), James Maude (Los Angeles, Kalifornia), Roy Postema (Holandia). ), William Carter (Dallas, Teksas) i Sofoniasz Gabriel (Filipiny).
Osąd:
Alicja-7-„To jedna z trzech piosenek w tym roku, które dają mi klimat techno z lat 2000., ale ta jest moim zdaniem moją ulubioną z całej trójki.”
Boris – 6,5 – „Mimo tytułu, po prostu donikąd nie prowadzi. „To the Moon” zaczyna się dość mocno z dobrą budową i przyzwoitym refrenem, ale brak kreatywnych pomysłów, a także długość – ta piosenka powinna trwać maksymalnie dwie i pół minuty – sprowadza ją z powrotem na ziemię. Dobry bit może cię ponieść, ale co, jeśli cała piosenka jest tylko tym bitem? „To the Moon” ustępuje „Superhero”, „Somebody” i „Anyone I Wanna Be” tym, że brakuje im chwytliwości i widowiskowości. Jeśli Polska chce znów coś osiągnąć, musi przełamać monotonię mocnym występem na żywo. Mam jednak gotowy werdykt co do muzyki: To najsłabszy utwór, jaki Polska wysłała do JESC od lat”.
Gianluca-7-”To była zabawna i chwytliwa piosenka pop. Na początku tego nie zauważyłem, ale im dłużej tego słucham, tym bardziej mi się podoba. Podobało mi się połączenie polskich i angielskich tekstów i jest tak dobrze wyprodukowane. Kosmiczny klimat przypomina mi „Qami Qami”, ale ten wpis wciąż zachowuje swoje oryginalne brzmienie i estetykę”.
James – 5 lat – „Jednym z rażących problemów dla dzieci jest brak haczyka wokalnego. W refrenie nie ma zbyt wiele do wspólnego śpiewania dla dzieci na widowni iw domu, co jest problemem przy próbie zdobycia głosów w wielojęzycznym konkursie. Można by pomyśleć, że kraj stojący za utworem „Anyone I Want to be” pamięta, jak ważny jest solidny wokal. To przyjemna, optymistyczna piosenka, ale ledwie zapadająca w pamięć”.
Roy – 6,5 – „To przyzwoita piosenka z ponadprzeciętną produkcją. Chwytliwy refren też, ale z jakiegoś powodu ciągle nie pamiętam tej piosenki. Myślę, że po prostu nie ma wystarczającej mocy, aby naprawdę wibrować, wibrować lub tańczyć. Laura jest fenomenalnym młodym talentem, a Polska była naprawdę dobra w reżyserowaniu jej piosenek, więc nie mogę się doczekać, żeby zobaczyć to na żywo!”
William-8-”W tym roku jest kilku pretendentów do tronu, ale jestem gotów koronować Laurę na królową elektropopu JESC 2022. To niesamowicie efektowna i dobrze skonstruowana piosenka popowa, a Laura jest małą dynamo”.
Sofoniasza – 7,5 – „Przysięgam na Boga, brak mi słów na wesołe piosenki. Nie wiem, co myśleć o tekstach, kiedy dobrze komponują się z refrenem, ale ogólnie myślę, że są ok, ale nie tylko na poziomie poprzednich polskich wpisów.”
Razem: 47,5 pkt (średnia = 6,786)
Polska wypada ze średnią nieco poniżej 7,0, ale prowadzą Holandia, która ma jedenaście punktów za i pięć do przodu.
1.) Holandia – 58 pkt (średnia = 8286)
2.) Irlandia – 56 pkt (średnia = 8,0)
3.) Włochy – 55,5 pkt (średnia = 7,926)
4.) Armenia – 54,5 pkt (średnia = 7,786)
5.) Gruzja – 52,5 pkt (średnia = 7,5)
6.) Francja – 52 punkty (średnia = 7428)
7.) Macedonia Północna – 48,5 pkt (średnia = 6,929)
8.) POLSKA – 47,5 pkt (średnia = 6,786)
9.) Kazachstan – 45 pkt (średnia = 6429)
10.) Albania – 42,5 pkt (średnia = 6,071)
11.) Malta – 38,5 pkt (średnia = 5,5)
Co #TY myślisz o akcesji Polski? Czy sądzisz, że Polska ma tu na swoim koncie jeszcze jedną wyróżniającą się pozycję, czy też dojdzie do krachu? Daj nam znać w komentarzach poniżej, w mediach społecznościowych lub na naszym forum.
„Zapalony odkrywca. Miłośnik piwa. Miłośnik bekonu. Fanatyk sieci. Przedsiębiorca. Pisarz”.