Najważniejsze wiadomości
Josera Petfood zainwestuje 70 milionów dolarów w nową fabrykę w Polsce
Niemiecki Producent karmy dla zwierząt Josera, oddział firmy foodforplanet GmbH z siedzibą w Kleinheubach, otrzymał zgodę na budowę nowej fabryki w Paproci, w województwie wielkopolskim w zachodniej Polsce. Planowana inwestycja szacowana jest na około 278 mln zł (70 mln USD).
Joseras Portfolio produktów obejmuje suchą i mokrą karmę dla psów i kotów, smakołyki i akcesoria. Firma twierdzi, że sprzedaż zagraniczna generuje większość jej przychodów. Firma sprzedaje karmy dla zwierząt domowych pod markami Josera, Josidog i Josicat.
Otwarcie nowej fabryki karmy dla zwierząt!
Według informacji lokalnego dziennika biznesowego Puls Biznesu, w ramach planu firma produkująca karmę dla zwierząt stworzy co najmniej 60 nowych miejsc pracy w zakładzie, który będzie częścią istniejącego zakładu produkcyjnego Josery w Paproci.
Ulokowanie nowej fabryki w polskiej Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej (KSSSE), jednej z 14 specjalnych stref ekonomicznych w kraju, zapewni Joserze preferencyjne traktowanie podatkowe jej inwestycji. W zamian firma musi utrzymać określoną liczbę miejsc pracy w zakładzie przez uzgodniony czas i zainwestować zadeklarowaną kwotę w rozbudowę mocy produkcyjnych
Według firmy Josera zatrudnia około 500 osób w Niemczech i kolejne 100 osób w Polsce. Centrum produkcyjne Josera w Paproci znajduje się około 125 km od granicy polsko-niemieckiej.
Inwestycję zrealizuje lokalny oddział firmy Josera Polska, który swoją działalność na polskim rynku rozpoczął w 1999 roku.
Model biznesowy związany z karmą dla zwierząt domowych oparty na eksporcie
„Eksportujemy do ponad 60 krajów na całym świecie”, powiedział Josera w oświadczeniu, przy czym eksport stanowi ponad 50% sprzedaży firmy. Według firmy głównymi kierunkami eksportu jest kilka krajów Europy Zachodniej i Wschodniej, a także Chiny, Korea Południowa, Turcja, Indie, Indonezja i Chile.
Josera powiedział, że dostarcza swoje produkty około 1,2 mln zwierząt domowych rocznie, ale plany ekspansji powinny pozwolić firmie na zwiększenie zdolności do karmienia około 2 mln zwierząt domowych rocznie.
Adamowski jest niezależnym dziennikarzem mieszkającym w Warszawie. Pisał dla wielu anglojęzycznych publikacji z różnych branż, w tym karmy dla zwierząt, napojów, telekomunikacji, energetyki, obronności i emerytur.
„Zapalony odkrywca. Miłośnik piwa. Miłośnik bekonu. Fanatyk sieci. Przedsiębiorca. Pisarz”.