Connect with us

Gospodarka

Jeden produkt – dwie ceny. Berliński supermarket chce zmienić przyzwyczajenia klientów

Published

on

Jeden produkt – dwie ceny.  Berliński supermarket chce zmienić przyzwyczajenia klientów

Jeden z groszowych sklepów zaczął prezentować ceny w dwóch wersjach – oficjalnej i uzupełnionej o koszty klimatyczne. Kampania to test.

Supermarket Penny w berlińskiej dzielnicy Spandau przeprowadza eksperyment z cenami 16 produktów. Jest już oznaczony nazwą „Grüner Weg”. Kampania ma na celu promowanie odpowiedzialnej konsumpcji i informowanie klientów o rzeczywistych kosztach produktu.

Wkrótce zostaną przeprowadzone analizy dla klientów, którzy zdecydują się na zakup oznakowanych towarów. Ceny plus koszty środowiskowe zostały obliczone przez naukowców z Uniwersytetu w Augsburgu. Badanie zostało zlecone przez Rewe Group, do której należy rabat.

Najbardziej zmieniają się ceny produktów zwierzęcych. Wynika to ze szkód wyrządzanych środowisku naturalnemu podczas ich wytwarzania, takich jak wpływ nawozów na wodę pitną, transport, zużycie energii i emisje gazów cieplarnianych.

Pół kilograma gleby zamiast 2,79 euro kosztowałoby 7,62 euro. Mleko wzrosłoby o 122 procent, Gouda o 88 procent, a mozzarella o 52 procent. Pomoc na owoce i warzywa byłaby znacznie mniejsza. Banany to 19 procent, ziemniaki i pomidory 12 procent, a jabłka 8 procent. Dotacja do produktów ekologicznych byłaby nieco niższa niż w przypadku towarów wytwarzanych konwencjonalnie, ale 250 g ekologicznego mięsa mielonego zamiast 2,25 EUR kosztowałoby 5,09 EUR.

Nawet jeśli klient ostatecznie płaci cenę podstawową, sieć rabatów chciałaby, aby kupujący był widoczny w kosztach konsumpcji. – Dzięki temu możesz podejmować odpowiedzialne decyzje – mówi menadżer Rewe Group Stefan Magel. – Jako firma na bardzo konkurencyjnym rynku niewątpliwie jesteśmy częścią problemu, ale wierzymy, że dzięki tej inicjatywie możemy stać się częścią rozwiązania – dodaje.

Naukowcy mają nadzieję, że wizualizacja różnic wpłynie nie tylko na świadomość, ale także zmieni nawyki konsumentów w kierunku produktów organicznych, organicznych i roślinnych. Podczas zakupów klient może również dowiedzieć się o masowym zabijaniu piskląt, przełowieniu ryb oraz ginięciu pszczół na skutek stosowania pestycydów. Znajdują się w niej również odpowiedzi na pytania dotyczące sortowania żywności w lodówce, aby dłużej zachowała świeżość.

READ  Walton TV przyciąga kupujących w Rumunii

(dpa / ow), polska redakcja Deutsche Welle

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *