Sport
JD Sports przejmuje pełną własność polskiego MIG-a
Największy brytyjski sprzedawca detaliczny artykułów sportowych JD Sports Fashion poinformował we wtorek, że odkupi pozostałe 40 procent udziałów, których nie posiada, w Marketing Investment Group (MIG) od mniejszościowych akcjonariuszy polskiego detalisty.
Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione.
JD, która sprzedaje Nike, Adidas i inną gamę odzieży sportowej głównie klientom poniżej 30. roku życia, pierwotnie nabyła 60% udziałów w MIG w 2021 r., aby rozszerzyć działalność na rynki Europy Środkowo-Wschodniej.
Według JD krakowska firma MIG, która w roku zakończonym 31 stycznia osiągnęła sprzedaż o wartości około 270 milionów funtów (342,90 miliona dolarów), zajmuje się sprzedażą modnego obuwia, odzieży i akcesoriów sportowych światowych marek.
W lutym JD powiedział, że wyda do 3 miliardów funtów na otwarcie 1750 sklepów w ciągu pięciu lat, a dyrektor generalny Regis Schultz nakreślił swoje plany uczynienia ze sprzedawcy „potęgi” w dziedzinie odzieży sportowej i codziennej.
„Zwiększenie obecności JD w regionie poprzez otwieranie nowych sklepów i dalsze inwestowanie w nasze możliwości w zakresie wielokanałowości jest ważną częścią strategicznego planu rozwoju nakreślonego podczas naszej prezentacji z okazji Dnia Rynków Kapitałowych” – stwierdził Schultz we wtorkowym oświadczeniu.
Autor: Eva Mathews; Redaktor Shailesh Kuber
Ucz się więcej:
JD Sports zapłaci 545 milionów dolarów za pełną kontrolę nad iberyjskim biznesem
Największy brytyjski sprzedawca detaliczny odzieży sportowej JD Sports Fashion poinformował w piątek, że w ramach realizacji ambitnego planu ekspansji zapłaci 500,1 mln euro (544,9 mln dolarów) za wykupienie mniejszościowych inwestorów w swojej iberyjskiej firmie.
„Idol nastolatek przyszłości. Specjalista od totalnej popkultury. Miłośnik internetu. Wannabe odkrywca.”