Connect with us

Nauka

Jaki jest samolot transportowy c295, który ma być produkowany w Indiach?

Published

on

Jaki jest samolot transportowy c295, który ma być produkowany w Indiach?

Premier Narendra mod Dziś (30 października) wmurowano kamień węgielny pod fabrykę samolotów C295 w Vadodara w stanie Gujarat, należącą do konsorcjum Tata-Airbus, które będzie produkować samoloty transportowe dla Indyjskich Sił Powietrznych (IAF). Jest to pierwszy tego typu projekt, w którym samolot wojskowy będzie produkowany w Indiach przez prywatną firmę, poinformował PTI. Po raz pierwszy samolot C295 będzie produkowany poza Europą. Zakład zajmie się eksportem samolotów transportowych oraz dodatkowymi zamówieniami z IAF.

Oto specyfikacje techniczne C295 i jego funkcji operacyjnych.

Gdzie jest produkowany C295 i przez kogo?

C295 był pierwotnie produkowany przez hiszpańskiego producenta samolotów Construccionaes Aeronauticcas SA. Ta firma jest teraz częścią Airbusa, a produkcja samolotu odbywa się w fabryce Airbusa w Hiszpanii. We wrześniu 2021 r. Indie podpisały umowę o wartości 21 935 rupii z Airbus Defence and Space, aby nabyć 56 samolotów C295, które zastąpią starsze samoloty IAF Avro-748, które weszły do ​​służby na początku lat 60. XX wieku.

Zgodnie z umową, Airbus dostarczy pierwszych 16 samolotów w stanie „odlotu” z linii montażu końcowego w Sewilli w Hiszpanii w ciągu czterech lat, a kolejne 40 samolotów zostanie wyprodukowanych przez Tata Advanced Systems Ltd (TASL) w Indiach. w ramach partnerstwa przemysłowego między obiema firmami. 16 samolotów odlatujących ma zostać dostarczonych do IAF między wrześniem 2023 a sierpniem 2025. Pierwszy samolot Made-in-India zostanie zwodowany z fabryki we wrześniu 2026, a pozostałe 39 będzie musiało zostać wyprodukowanych do sierpnia 2031 …

Po dostarczeniu 56 samolotów do IAF, Airbus Defence and Space będzie mógł sprzedawać indyjskie samoloty operatorom cywilnym i eksportować do krajów upoważnionych przez rząd Indii.

Jakie są dane techniczne samolotu C295?

C295MW to samolot transportowy o ładowności od 5 do 10 ton i maksymalnej prędkości 480 km/h. Posiada tylne drzwi rampy do szybkiego reagowania i spadochronowania żołnierzy i ładunku. Innymi cechami są krótkie starty i lądowania z częściowo przygotowanych powierzchni.

Specyfikacje techniczne opublikowane przez Airbus mówią, że samolot ma wymiary kabiny 12,7 metra lub 41 stóp i osiem cali. Firma twierdzi, że samolot ten ma najdłuższą nieprzesłoniętą kabinę w swojej klasie, która może pomieścić 71 miejsc. Firma twierdzi również, że C295 może przewozić więcej ładunku niż jego konkurenci z bezpośrednim rozładunkiem przez tylną rampę.

Wszystkie 56 samolotów będzie wyposażonych w rodzimy system walki elektronicznej, który zostanie opracowany przez Bharat Electronics Ltd i Bharat Dynamics Limited. Sekretarz obrony Ajay Kumar powiedział, że zawartość autochtonów w samolocie będzie najwyższa, jaka kiedykolwiek została odnotowana w Indiach, a 96% pracy, jaką Airbus wykonuje w Hiszpanii przy produkcji samolotu, zostanie wykonane w fabryce w Vadodara.

Na jakich terenach operował C295 na całym świecie?

Jak podaje Airbus, C295 operuje w brazylijskich dżunglach i kolumbijskich górach w Ameryce Południowej, na pustyniach Algierii i Jordanii na Bliskim Wschodzie oraz w zimnym klimacie Polski i Finlandii w Europie. Samolot latał także w operacjach wojskowych w Czadzie, Iraku i Afganistanie.

Jakie role może pełnić C295?

Jako taktyczny samolot transportowy, C295 może przewozić żołnierzy i zaopatrzenie logistyczne z głównych lotnisk na zaawansowane lotniska operacyjne w kraju. Może również operować na krótkich, nieprzygotowanych lądowiskach, ponieważ jest zdolny do krótkiego startu i lądowania (STOL). Airbus mówi, że może działać z krótkich pasów startowych o długości zaledwie 2200 stóp i może wykonywać operacje na niskim poziomie w misjach taktycznych lecących z niską prędkością 110 węzłów.

Samolot może być również używany do ewakuacji poszkodowanych lub medycznych, wykonując misje specjalne, reagowanie na katastrofy i obowiązki patrolu morskiego.

READ  Polska zwiększa składkę do Europejskiej Agencji Kosmicznej

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *