Gospodarka
Jak radzić sobie z kryzysem w Europie wywołanym przez Kreml
Od redakcji: Napływ wojsk przez Moskwę na i w pobliżu granic Ukrainy oraz wojownicza retoryka podniosły perspektywę wielkiej wojny konwencjonalnej w Europie. Dzisiejszy telefon między prezydentem USA Joe Bidenem a prezydentem Rosji Władimirem Putinem podkreśla niebezpieczeństwa kryzysu wywołanego przez Kreml. Poniżej znajduje się wypowiedź 24 wybitnych ekspertów i byłych wysokich rangą urzędników, którzy przedstawili swoje pomysły na to, jak powstrzymać Moskwę przed eskalacją obecnej wojny agresji na Ukrainę i jak ogólnie powstrzymać Moskwę przed przyszłymi prowokacjami. Deklaracja odzwierciedla poglądy sygnatariuszy, a nie ich instytucje.
Od czasu wirtualnego szczytu prezydenta Bidena z prezydentem Putinem 7 grudnia, Rosja zwiększyła swoją obecność wojsk na lub w pobliżu ukraińskich granic. Jako katalizator tego kryzysu Kreml zażądał gwarancji bezpieczeństwa dla Rosji, których USA i ich sojusznicy nie są w stanie zaoferować. Wydała prowokacyjne oświadczenia na wysokim szczeblu, w tym fałszywe twierdzenia, że prywatne amerykańskie firmy wojskowe zamierzają przeprowadzić atak z użyciem broni chemicznej na wschodniej Ukrainie. Moskwa fałszywie twierdzi, że ekspansja NATO stworzyła zagrożenie militarne dla Rosji; Sojusz w pełni wypełnił swoje zobowiązania wynikające z Aktu Stanowiącego NATO-Rosja dotyczące powstrzymania się od stacjonowania broni jądrowej lub stałego stacjonowania niezbędnych sił bojowych na terytorium nowych państw członkowskich, chociaż Rosja naruszyła wiele swoich zobowiązań wynikających z Aktu Stanowiącego, ponieważ a także Karta Narodów Zjednoczonych, Akt Końcowy z Helsinek, Karta Paryska i Memorandum Budapeszteńskie.
Krótko mówiąc, wydaje się, że Moskwa przygotowuje grunt pod poważny konwencjonalny atak na Ukrainę, mimo że Stany Zjednoczone i NATO wykazały chęć usiąść i przedyskutować obawy Kremla.
Uważamy, że Stany Zjednoczone, w ścisłym porozumieniu z sojusznikami z NATO i Ukrainą, powinny podjąć natychmiastowe kroki, aby wpłynąć na kalkulacje kosztów i korzyści Kremla, zanim rosyjskie kierownictwo zdecyduje o dalszej eskalacji militarnej. Oznacza to zwiększenie kosztów, które powstałyby, gdyby rosyjskie wojsko miało przeprowadzić nowy atak na Ukrainę w oparciu o doskonały pakiet środków już nakreślony przez rząd Bidena: przyjęcie sankcji karnych przeciwko Moskwie, dostarczenie na Ukrainę ważnych towarów wojskowych oraz wzmocnienie siły NATO na jego wschodniej flance.
Rząd powinien kontynuować dobrą współpracę z Unią Europejską i innymi partnerami, aby zapewnić porozumienie co do elementów odpowiedzi na jakikolwiek rosyjski atak na Ukrainę, niezależnie od zakresu i formy rosyjskiej eskalacji. Taka odpowiedź obejmowałaby pakiet surowych i bolesnych sankcji, które zostałyby nałożone natychmiast, gdyby Rosja zaatakowała Ukrainę. W idealnym przypadku zarys tych sankcji zostałby teraz udostępniony Moskwie, aby Kreml miał jasny obraz tego, jak wielki będzie na to wpływ gospodarczy. W szczególności Waszyngton powinien skonsultować się z Berlinem i dojść do porozumienia z Niemcami, że Nord Stream 2 nie będzie działał w przypadku rosyjskiego ataku.
Najważniejszą rzeczą, jaką Zachód może teraz zrobić, jest zwiększenie siły odstraszania ukraińskich sił zbrojnych poprzez szybkie dostarczanie pomocy wojskowej i sprzętu. Dla Kremla poważna inwazja na Ukrainę będzie skuteczna tylko wtedy, gdy wojska rosyjskie będą w stanie zdobyć i utrzymać terytorium Ukrainy bez ponoszenia znacznych i ciągłych strat. Kraje zachodnie powinny już teraz działać na rzecz wyposażenia ukraińskich jednostek wojskowych i obrony terytorialnej w dodatkowe zdolności, które mogą ponosić takie koszty.
Zachodnie siły zbrojne powinny pilnie konsultować się ze swoimi ukraińskimi odpowiednikami, jakiej pomocy i sprzętu potrzebuje ukraińskie wojsko i jak najszybciej zintegrować się z jej operacjami w celu wzmocnienia swoich zdolności obronnych. Pomoc ta mogłaby obejmować dodatkowe pociski przeciwpancerne Javelin i systemy radarowe przeciwbateryjne Q36, a także żądła i inne pociski przeciwlotnicze. Rząd Bidena powinien również zachęcać sojuszników z NATO, aby robili więcej w celu poprawy zdolności obronnych Ukrainy i jasno dać do zrozumienia, że cały sojusz NATO stoi razem, by przeciwstawić się rosyjskiej agresji.
Uważamy, że NATO powinno już teraz działać na rzecz zwiększenia swojej obecności wojskowej na wschodniej flance i poinformować Moskwę, że eskalacja Rosji przyniesie znaczną liczbę sił amerykańskich i sojuszniczych, a także stałą obecność w państwach bałtyckich i regionie Morza Czarnego. NATO powinno też zasygnalizować Moskwie, że wszelkie dodatkowe operacje mogą zostać ponownie rozważone po ustąpieniu obecnego kryzysu.
Zachód powinien również zintensyfikować swoją polityczną kontrofensywę, aby odzyskać inicjatywę od Moskwy, która stara się zastraszyć Ukrainę, Europę i Stany Zjednoczone groźbami przemocy, aby spełniły ich żądania, z których wiele jest w oczywisty sposób nieuzasadnionych i nie do zaakceptowania. Rząd Bidena powinien zabiegać o oświadczenie Grupy Siedmiu (G7) na szczeblu szefów państw potępiające groźbę Moskwy szerzej zakrojoną wojną z Ukrainą oraz współpracować z sojusznikami i partnerami w celu wykorzystania innych forów, w tym Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy Europie i być może ONZ, aby podkreślić niedopuszczalność rosyjskich działań militarnych i gróźb przymusu.
Rząd Bidena powinien konsultować się z NATO, Unią Europejską, Ukrainą i kluczowymi sojusznikami, takimi jak Polska, w sprawie kompleksowych przygotowań do radzenia sobie z kryzysem humanitarnym, który mógłby wywołać poważną rosyjską inwazję.
Wreszcie, Stany Zjednoczone i ich sojusznicy powinni nadal demonstrować wolę dialogu z Rosją, aby zgłaszać obawy NATO i innych stron dotyczące rosyjskich działań wojskowych i innych agresywnych działań. Wskazał pan, że niektóre elementy traktatu USA-Rosja zaproponowane przez Rosję oraz umowy NATO-Rosja mogą stanowić podstawę do dyskusji i ewentualnych negocjacji. Stany Zjednoczone i NATO powinny dać jasno do zrozumienia Kremlowi, że muszą złagodzić zagrożoną sytuację militarną wokół Ukrainy, zanim będą mogły odbyć się jakiekolwiek merytoryczne negocjacje, a wszelkie negocjacje muszą obejmować wszystkie strony, których interesy bezpieczeństwa są naruszone. Tych problemów nie da się rozwiązać po prostu w dwustronnym kanale między USA a Rosją. Ponadto wszelkie negocjacje powinny być zgodne z zasadami uzgodnionymi przez wszystkich członków NATO, Rosję i Ukrainę, takich jak te zawarte w Akcie Końcowym z Helsinek i Karcie Paryskiej.
podpisany,
Dr. Stephen Blank
Stary członek
Instytut Badawczy Polityki Zagranicznej
Generał Philip Breedlove, USAF ret.
17.że Naczelny Dowódca Sił Sojuszniczych w Europie
Distinguished Professor, Sam Nunn School, Georgia Institute of Technology
Iana Brzezińskiego
Były wiceminister obrony ds. polityki europejskiej i NATO
Stary członek
Rada Atlantycka
Debra Cagan
Były urzędnik Departamentu Stanu USA i Departamentu Obrony
Zasłużony stypendysta ds. energii
Transatlantycka sieć przywództwa
Generał Wesley K. Clark
Armia USA (w stanie spoczynku)
12. Naczelny Dowódca Sił Sojuszniczych, Europa
Senior Fellow, UCLA Burkle Center
Dr. Larry Diament
Senior Fellow, Hoover Institution
Mosbacher Senior Fellow in Global Democracy
Instytut Studiów Międzynarodowych Freeman Spogli
Uniwersytet Stanford
Ambasador Paula Dobriansky
Były podsekretarz stanu ds. globalnych
Wiceprezes Scowcroft Center for Strategy and Security
Rada Atlantycka
Senior Fellow, Harvard University Belfer Center
Dr. Evelyn Farkas
Były wiceminister obrony Rosji, Ukrainy i Eurazji
Ambasador Daniel Fried
Były zastępca sekretarza stanu ds. Europy i ambasador USA w Polsce
Mądra rodzina Szanowny towarzysz
Rada Atlantycka
Dr. Franciszek Fukuyama
Olivier Nomellini Senior Fellow
Centrum Demokracji, Rozwoju i Praworządności
Dyrektor, Ford Dorsey Masters in International Policy
Instytut Studiów Międzynarodowych Freeman Spogli
Uniwersytet Stanford
Melinda Haring
Zastępca Dyrektora, Eurasia Center
Rada Atlantycka
Jan E. Jesień
Były ambasador USA na Ukrainie i Uzbekistanie
Starszy Dyrektor, Eurasia Center
Rada Atlantycka
Generał porucznik (w stanie spoczynku) Ben Hodges
Były dowódca armii amerykańskiej w Europie
Dr. Donald N. Jensen
Dyrektor, Rosja i Stabilność Strategiczna
Instytut Pokoju Stanów Zjednoczonych
Andrea Kendall-Taylor
Centrum Nowego Amerykańskiego Bezpieczeństwa
Ambasador John Kornblum
Były ambasador USA w Niemczech
starszy doradca (nierezydent), programy Europa, Rosja i Eurazja
Centrum Strategicznych Studiów Międzynarodowych
Ambasador Michael McFaul
Były ambasador USA w Rosji
Dyrektor, Freeman Spogli Institute for International Studies
Uniwersytet Stanford
Ambasador Steven Pifer
Były ambasador USA na Ukrainie
stypendysta Williana Perry’ego
Uniwersytet Stanford
Hermann Pirchner Jr.
prezydent
Amerykańska Rada Polityki Zagranicznej
Jan Sipher
Były oficer i szef placówki, Tajna Służba CIA
Senior Fellow nierezydent, Eurasia Center
Rada Atlantycka
Błyskawica Talbott
Były zastępca sekretarza stanu
Czczony Towarzysz
Instytucja Brookings
Ambasador William Taylor
Były ambasador USA na Ukrainie
Wiceprezes ds. Strategicznej Stabilności i Bezpieczeństwa
Instytut Pokoju Stanów Zjednoczonych
Ambasador Alexander Vershbow
Były ambasador USA w Rosji
Były zastępca sekretarza generalnego NATO
Distinguished Fellow, Scowcroft Center for Strategy and Security, Eurasia Center
Rada Atlantycka
Ambasador Kurt Volker
Były ambasador USA przy NATO i specjalny wysłannik USA ds. negocjacji w sprawie Ukrainy
Czczony Towarzysz
Centrum Analiz Polityki Europejskiej
Powiązana zawartość
Przynależność instytucjonalna służy wyłącznie do identyfikacji
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”