technologia
Jak poprawić wydajność przy minimalnej utracie jakości • Eurogamer.net
Nie ma co do tego wątpliwości – Cyberpunk 2077 to wymagająca gra, która obciąża zarówno procesor, jak i GPU. Zalecane jest również przechowywanie w stanie stałym, aby uzyskać najlepsze wrażenia. Może to być gra nastawiona na komputery przyszłości, ale tu i teraz nadal można mieć fantastyczne wrażenia z komputera – proces, który, miejmy nadzieję, możemy wesprzeć dzięki naszym zmodyfikowanym ustawieniom. Mówiąc prościej, przetestowaliśmy każde ustawienie grafiki w Cyberpunk 2077, zmierzyliśmy koszt wydajności i oceniliśmy ogólną jakość, jaką uzyskujesz z każdym ustawieniem wstępnym. Pomysł jest prosty: zachować wszystko, co sprawia, że gra jest „następną generacją” z wizualnego punktu widzenia, ale zapewniać najlepszy „zwrot za grosze”.
Stanowisko testowe, którego używamy, nie jest głównym nurtem – sparowaliśmy procesor Intel Core i9 10900K z RTX 3090 i 32 GB DDR4 przy 3200 MHz i uruchomiliśmy grę z dysku NVMe. Jednak wszystkie nasze pomiary zostały wykonane w rozdzielczości 4K. Jeśli więc zresetujesz drabinę rozdzielczości z powrotem do 1080p, znacznie zmniejszy to wymagania dotyczące karty graficznej. Aby spojrzeć na to wszystko z odpowiedniej perspektywy, wybrane przez nas ustawienia pozwalają RTX 2060 na uruchomienie gry bez ray tracingu w rozdzielczości 4K30 przy użyciu zbalansowanej wersji DLSS lub osiągnięcie 1440p60 (z niewielkimi spadkami w najbardziej ruchliwych częściach miasta) . Co ciekawe, natywne 1080p faktycznie wydaje się nieco cięższe niż DLSS 1440p – i zdecydowanie wygląda o wiele mniej imponująco.
Mam nadzieję, że to daje wyobrażenie o tym, jak ta gra skaluje się po stronie graficznej – tak, to wyzwanie. Chociaż RTX 2060 może być najmniej wydajnym procesorem graficznym Nvidia z funkcjami nowej generacji, nadal jest dość potężną częścią zestawu w kategoriach względnych. Możesz oczywiście dostosować ustawienia jeszcze bardziej i nadal mieć świetne wrażenia, ale w tym momencie zaczniesz obniżać poziom jakości. Naszym celem jest tutaj podniesienie poprzeczki i utrzymanie współczynnika zachwytu w grze. Osiągnięcie tego z RTX 2060 jest imponujące. Ma swoje ograniczenia – 6 GB pamięci VRAM eliminuje ray tracing z równania, chyba że jesteś zadowolony z 1080p30 (w takim przypadku możesz zmaksymalizować każdy pojedynczy efekt RT aż do oświetlenia na poziomie psychologicznym) – ale tak jest nadal imponująca ogólna wydajność.
Aby dokładnie zrozumieć, w jaki sposób stworzyliśmy nasze zmodyfikowane ustawienia, radzę najpierw obejrzeć wideo. Aby dać ci wrażenie ogólnego zwycięstwa: w systemie RTX 3090 z rozdzielczością 4K bez ray tracingu lub DLSS, dzięki przełączeniu z Flat-Out-Ultra na zoptymalizowane ustawienia i odzyskaniu 5 ms czasu renderowania, osiągnięto poprawę wydajności o 35%. Jeśli 60 klatek na sekundę zasadniczo wymaga budżetu renderowania wynoszącego 16 ms na klatkę, jest to potężne powiedzenie o braku znaczącej utraty jakości obrazu.
Uwaga: zalecamy tryb jakości DLSS przy 1080p, zrównoważony przy 1440p i wydajność przy 4K – oczywiście, jeśli używasz karty RTX. Aby zoptymalizować ustawienia śledzenia promieni, zalecam wyłączenie cieni śledzenia promieni, przełączenie oświetlenia RT na średnie i włączenie odbić. W alternatywnym trybie „światła” wyłączałbyś również odbicia i zamiast tego pochylał się nad zrasteryzowanymi wersjami obszaru ekranu. Jak możesz sobie wyobrazić, użycie grafiki opartej na ray tracingu może znacznie zwiększyć obciążenie tylko wtedy, gdy standardowa wersja bez RT ma wysokie wymagania. Jak możesz sobie wyobrazić, użycie DLSS jest niezbędne do utrzymania dobrej wydajności. Na razie RT wydaje się działać tylko na kartach Nvidii, pomimo korzystania z DXR API, które ma umożliwić działanie oferty AMD RDNA 2. Ponieważ alternatywa Super Resolution DLSS Team Red jest obecnie niedostępna, możemy założyć, że dobra wydajność RT będzie trudna dla nowych kart AMD.
Mogę założyć, że poprawią się tutaj wysokie wymagania sprzętowe, ponieważ widać wyraźnie, że gra ma pewne problemy techniczne. Jak zauważyłeś na filmie, jazda po mieście stawia wysokie wymagania procesorowi – i wydaje się, że SMT lub Hyper-Threading nie działa poprawnie na procesorach Ryzen, co oznacza, że najpopularniejszy faworyt – Ryzen 5 3600 – bardzo cierpi, zwłaszcza podczas jazdy po mieście z dużą prędkością. Wydaje się, że mod użytkownika rozwiązuje problem, ale nie widzieliśmy w ogóle żadnej poprawy wydajności związanej z procesorem i mamy nadzieję, że CD Projekt Red zajmie się całą tą sytuacją w sposób pilny. Po drugie, niektóre ustawienia po prostu nie działają. Możemy sobie wyobrazić, że poziom szczegółowości ma wpływ zarówno na procesor, jak i GPU, ale dostosowanie go nie wpływa na prezentację ani wydajność. Należy to naprawić wraz z wieloma innymi rzeczami.
Chociaż spodziewamy się wprowadzenia poprawek od programisty w odpowiednim czasie, nasz czas spędzony na graniu potwierdza nasze twierdzenie, że jest to tytuł przeznaczony dla nowej generacji sprzętu, zwłaszcza gdy robisz 60 klatek na sekundę chcesz osiągnąć. lub coś w pobliżu, bez poświęcania zbytniej równości grafiki.
Tak, istnieje pewna skalowalność po stronie graficznej równania, ale mniejsza po stronie procesora. Chciałbym zasugerować, że specyfikacje zalecane przez CDPR mają na celu 30 klatek na sekundę, przy czym cztery rdzenie / osiem procesorów byłyby minimum. Ci, którzy nadal używają starszych czterordzeniowych, czterowątkowych i5 będą mieli problemy. Biorąc pod uwagę wysokie wymagania dotyczące gry, możemy założyć, że Cyberpunk 2077 pobudzi wiele osób do aktualizacji swoich komputerów, zwłaszcza jeśli sprzęt RTX 2060 nie może obsługiwać natywnego 1080p60 w naszych zoptymalizowanych ustawieniach (DLSS oferuje niezwykłe wyjście z tego Karta bez więzienia tutaj).
Jest jeden ostateczny zakup, który polecam na liście możliwych ulepszeń: monitor o zmiennej częstotliwości aktualizacji. Osiągnięcie 60 klatek na sekundę to jedno, ale utrzymanie tego to drugie. Dzięki wyświetlaczowi G-Sync lub FreeSync możesz wybrać okno wydajności (np. 50 do 60 kl./s), które zapewnia większą elastyczność i ambicję w ustawieniach. Na standardowym wyświetlaczu osiągnięcie spójności oznacza dostosowanie ustawień domyślnych do najgorszych scenariuszy – co jest znacznie trudniejsze. Ten proces oznacza również, że musisz wziąć pod uwagę pewne narzuty, co oznacza, że twój procesor graficzny może być niewykorzystany przez większość czasu w grze. Technologia ze zmienną częstotliwością odświeżania rozwiązuje tutaj wiele problemów.
Ostateczna wypłata jest ogromna. Wersja PC Cyberpunk 2077 naprawdę wygląda o pokolenie poza wersjami konsolowymi i fascynujące będzie zobaczyć, jak CD Projekt Red wykorzystuje grafikę i moc procesora konsol z serii PlayStation 5 i Xbox oraz czy zasoby systemowe są po to, aby zaimplementować jeden z efektów śledzenia promieni. To jest coś, czego można się spodziewać w 2021 roku, ale tu i teraz nie ma co do tego wątpliwości: PC to najlepsze miejsce do gry, gdy potrzebujesz sprzętu do wykonania pracy. Miejmy nadzieję, że nasze zmodyfikowane ustawienia powodują konflikt o wiele więcej kart graficznych, ale CD Projekt Red wymaga więcej pracy, aby wprowadzić znaczące ulepszenia po stronie równania procesora.