Connect with us

Zabawa

Jak PlayStation Sony może wejść do wojen strumieniowych przez tylne wejście

Published

on

Jak PlayStation Sony może wejść do wojen strumieniowych przez tylne wejście

Bez własnej platformy Sony jest handlarzem bronią wojny strumieniowe. W zeszłym roku podpisał umowę na dostarczanie filmów i programów do Netflix obejmujących wszystko, od Spider-Mana i Morbiusa po Cobra Kai „Nocny agent”. Jednak nadal możliwe jest, że Sony ma głównego gracza w wojnach streamingowych – i nie, nie mówimy o tym Odkup crackle rosołu dla duszy. Być może o tym słyszałeś: PlayStation.

PlayStation to oczywiście 28-letnia marka Sony Interactive Entertainment, której celem jest dostarczanie konsol, gier AAA, a nawet VR graczom na całym świecie. Wszystkie te platformy, tytuły i lojalni użytkownicy dają jej bardzo, bardzo dużą przewagę w grach w chmurze… co może być również kolejną dużą linią frontu do dominacji w strumieniowaniu.

Więcej z IndieWire

„Pole bitwy nie jest tak zamknięte, jak nam się wydaje” — powiedział anioł biznesu Matthew Ball, założyciel Roundhill Ball Metaverse notowanej na NYSE i autor bestsellera „The Metaverse and How it Will Revolutionize Everything” z 1999 roku, opublikowanego w Wall Street Journal. (był także wcześniej globalnym szefem strategii w Amazon Studios).

Gry w chmurze wydają się być naturalnym rozszerzeniem platform streamingowych: podobnie jak filmy i programy telewizyjne, gry w chmurze opierają się na zdalnych serwerach, aby przesyłać strumieniowo gry bezpośrednio na konsolę, smartfon lub komputer – nie jest wymagane lokalne przechowywanie (ani pobieranie). Netflix zdobył przyczółek w filmach i telewizji i chce dodać gry w chmurze. Dlaczego Sony nie może uruchomić gier w chmurze i dodać filmów i programów telewizyjnych?

Sony przetestowało już ten pomysł w Polsce playstation plus karta wideo, który zapewniał użytkownikom bibliotekę programów telewizyjnych i filmów do oglądania za darmo. Czy ta koncepcja może przenieść się gdzie indziej, w tym do Stanów Zjednoczonych?

„Korzyścią był ograniczony przebieg testowy” – powiedział rzecznik PlayStation dla IndieWire. „Zawsze szukamy sposobów na zwiększenie korzyści oferowanych przez PlayStation Plus”.

READ  Polski serial Netflix „Las” osiąga globalny zasięg i zapewnia czołowe miejsce w streamingu w języku innym niż angielski – sekcja angielska

To na pewno nie jest „nie”.

Firma Sony od dawna jest liderem w branży gier w chmurze: jej usługa PS Now była pionierem w branży w 2014 roku. Zostało to później przerwane na rzecz usługi subskrypcji PlayStationPlusktóry oferuje dostęp do setek gier, a także gier w chmurze.

To nie jedyny gracz w tej przestrzeni – są Microsofty Xbox Game Pass(na mówcę skorzystało 25 milionów subskrybentów i ponad 20 milionów osób Gry w chmurze Xbox), Nvidia (ponad 25 milionów zarejestrowanych użytkowników na całym świecie na wszystkich poziomach członkostwa, zarówno bezpłatnych, jak i płatnych, według rzecznika) oraz wschodząca Amazon Luna (rzecznik odmówił udostępnienia statystyk członkostwa lub użytkowania).

Logo PlayStation Plus — źródło: Sony

Logo PlayStation Plus — źródło: Sony

Sony

Jednak żaden z nich nie może się równać z PlayStation: pod koniec 2022 roku na całym świecie było 46,4 miliona subskrybentów PlayStation Plus. Jak wskazuje Ball, wielkość PlayStation Plus i PlayStation Network firmy Sony „przewyższa wielkość wielu największych streamerów na świecie”.

To wciąż dużo mniej niż Netflix, który obecnie ma więcej niż 230 milionów globalnych subskrybentów i uruchomiła dział gier w 2021 roku. Od tego czasu firma uruchomiła 55 gier mobilnych i planuje uruchomić ponad 40 kolejnych w 2023 roku. Przemówienie na TechCrunch Disrupt 2022 Netflix wiceprezes ds. gier, Mike Verdu powiedział, że firma „bardzo poważnie” bada usługę gier w chmurze. Google wypróbowało to również na platformie Stadia, która została uruchomiona w listopadzie 2019 r. i zamknięta w styczniu 2023 r.

Inni mogliby pójść w ich ślady. Ball widzi Warner Bros. Discovery „w wyjątkowej sytuacji”, aby umożliwić grę w chmurze za pośrednictwem białej etykiety z Amazon lub technologii przesyłania strumieniowego gier w chmurze Google, „aby abonenci HBO Max mogli cieszyć się przebojem „Hogwarts Legacy” lub „Batman Arkham Asylum” w ramach platformy skoncentrowanej na filmie / telewizji”.

READ  Oczekuje się, że wielkość rynku rozrywki opartej na lokalizacji wzrośnie z 3,5 miliarda dolarów w 2023 roku do 11,8 miliarda dolarów w 2028 roku przy skumulowanym rocznym tempie wzrostu na poziomie 27,3%.

Gdyby to było częścią ujawnienia „Max” z 12 kwietnia, akcje Warner Bros. Discovery mogły mieć akcje poruszył się pozytywnie, a nie negatywnie, Kierunek. I dlaczego Disney+ również nie miałby się zaangażować?

Jednak Sony jest już na dobrej drodze.

„Sony’s Insomniac Studio stworzyło dwie znakomite gry Spider-Mana, z kolejnym wpisem w tym roku i adaptacją Wolverine, która ma się ukazać w 2024 lub 2025 roku” – napisał Ball w swojej bezpłatnej publikacji online Książka o strumieniowaniu. „Tytuły te są początkowo dostępne wyłącznie na PlayStation firmy Sony, ale po około dwóch latach zwykle dodawane są wersje na PC. W nadchodzących latach wyobraź sobie, że Disney + kupuje ekskluzywne okno przesyłania strumieniowego, być może działające w usłudze chmurowej należącej do PlayStation.

„Dziedzictwo Hogwartu” — źródło zdjęcia: zrzut ekranu/YouTube

„Dziedzictwo Hogwartu” — źródło zdjęcia: zrzut ekranu/YouTube

Zrzut ekranu/YouTube

PlayStation ma nie tylko subskrypcje Plus i miesięczną aktywną sieć PlayStation Network (112 milionów na koniec 2022 r.), ale Sony ma także bibliotekę treści, technologię, bilans i branding, które pozwolą Ci wkroczyć do walki.

„Prawdopodobnie pole bitwy przerzedzi się do końca tej dekady, ponieważ Sony nie tylko pominęło najdroższą fazę tej fazy, ale także inni uczestnicy sfinansowali rozwój swojej biblioteki treści” – napisał Ball w minibooku. „Pomimo opóźnienia Sony nadal może mieć jedną z największych na świecie usług miesięcznej subskrypcji… i prawdopodobnie jedną z najbardziej dochodowych”.

Ostatecznie Ball mówi, że nie sądzi, aby Sony lub Microsoft (jak to ujął) „nacisnął start” na SVOD, chociaż przyznaje: „Jeśli Microsoft ma szansę… Sony z pewnością ma przewagę”.

Najlepsze z IndieWire

Zapisać się do Biuletyn Indiewire’a. Aby uzyskać najnowsze wiadomości, śledź nas Facebook, ŚwiergotI Instagram.

Kliknij tutaj, aby przeczytać cały artykuł.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *