Najważniejsze wiadomości
Jak nowe technologie wpływają na tworzenie plakatów: 3D i AI łączą siły
Tworzenie plakatów to sztuka. Dobrze zaprojektowany plakat potrafi przyciągać spojrzenia, zwiększać rozpoznawalność marki, przekonywać do określonych poglądów lub co najmniej skłaniać do przemyśleń. Nowe technologie przenoszą sztukę projektowania i tworzenia plakatów na zupełnie nowy poziom.
Czy plakaty są jeszcze potrzebne?
Plakaty od setek lat są ważnym narzędziem komunikacji. Chociaż ich wygląd i przeznaczenie zmienia się wraz z rozwojem technologii i cyfryzacji, plakaty nadal posiadają swoje unikalne cechy, dzięki którym potrafią przyciągnąć uwagę odbiorcy.
Plakaty wciąż pojawiają się w miejscach publicznych, sklepach, na przystankach autobusowych, bilbordach lub na wydarzeniach ogłaszanych w mediach społecznościowych. Przechodnie i internauci często nawet nieświadomie zwracają na nie uwagę, co czyni je świetnym narzędziem marketingowym i informacyjnym.
Wyjątkowe cechy plakatów 3D
Plakaty mogą być papierowe lub cyfrowe. Mogą być zaprojektowane z użyciem wielu kolorów lub w stylu minimalistycznym, zawierać ilustracje, zdjęcia lub tylko napisy. Nowoczesne plakaty mogą także zachęcać do podjęcia określonych działań tu i teraz, na przykład oferując możliwość zeskanowania kodu QR. Ich zaletą są stosunkowo niskie koszty produkcji oraz dostępność. Nie brakuje plakatów, które zostały uznane za dzieła sztuki, ze względu na ich unikalne cechy i potencjał komunikacyjny.
Druk 3D dał producentom plakatów i ich projektantów zupełnie nowe możliwości. Druk 3D to nic innego niż nanoszenie na siebie kolejnych warstw materiału, dzięki czemu plakaty mogą uzyskiwać unikalne, trójwymiarowe wzory i elementy. Kreatywność projektantów jest niczym nieograniczona. Mogą oni eksperymentować z głębią i przestrzennością, stosować różne kształty, tekstury i efekty. Im bardziej plakat przyciągnie wzrok, tym większa szansa na to, że zostanie zapamiętany przez odbiorców.
Sztuczna inteligencja zmienia świat plakatów
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje wiele aspektów naszej codzienności, a jednym z nich jest wpływ na to, jak kształtuje się cały proces produkcji plakatów. Wykorzystując możliwości sztucznej inteligencji można nie tylko analizować posiadane dane, ale także tworzyć spersonalizowane treści, dopasowane do oczekiwań docelowej grupy odbiorców. Jest to szczególnie pomocne dla posiadaczy danych dotyczących preferencji ich odbiorców oraz reakcji na inne treści, na przykład umieszczane w mediach społecznościowych. Sztuczna inteligencja potrafi przeanalizować miliony danych i podpowiadać trafne pomysły na projekty plakatów – zarówno pod względem estetycznym, jak i pod względem krótkich i trafnych haseł.
A gdyby połączyć sztuczną inteligencję i druk 3D?
Połączenie możliwości, jakie daje sztuczna inteligencja i druk 3D otwiera szerokie pole do popisu artystom, którzy chcą tworzyć interaktywne, unikalne i angażujące plakaty.
Na początku projektant może stworzyć własny projekt plakatu z uwzględnieniem podpowiedzi i sugestii sztucznej inteligencji, a następnie przekształcić cyfrowy szkic w trójwymiarowy plakat drukując go na drukarce 3D. Technologia 3D daje projektantom możliwość eksperymentowania z różnymi wzorami i głębiami, a z pomocą sztucznej inteligencji można dodatkowo zoptymalizować procesy produkcyjne i efektywniej wykorzystać posiadane zasoby.
Połączenie nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja i druk 3D otwierają nową drogę w dotychczasowej produkcji plakatów. Nie tylko przyspieszają proces tworzenia i generowania gotowych posterów, ale także ułatwiają skuteczniejsze trafienie do grupy odbiorców i angażowanie ich w konkretne działania. Jak kształtuje się przyszłość produkcji plakatów? Z pewnością wygląda niezwykle obiecująco, a dużą rolę będzie odgrywało w niej skuteczne korzystanie z dobrodziejstw nowych technologii.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”