technologia
Jak naprawdę działa wsteczna kompatybilność Xbox Series S • Eurogamer.net
Chociaż Microsoft był bardzo otwarty na temat tego, jak będzie działać wsteczna kompatybilność z Xbox Series X, nie było do końca jasne, jak mniejsza, tańsza konsola Series S będzie działać podczas uruchamiania gier z poprzednich generacji Xbox. Miałem okazję rozmawiać z twórcami sprzętu w zeszłym tygodniu i wiadomości brzmią bardzo obiecująco. Ulepszone funkcje kompatybilności wstecznej nie są zarezerwowane tylko dla droższej konsoli – seria S oferuje również interesujący wachlarz funkcji.
Aby rozpocząć od gier działających na starej konsoli Xbox 2001 – maszynie OG – potwierdziliśmy, że Xbox Series S będzie uruchamiał te gry w lepszej rozdzielczości. Rozdzielczość na obu osiach jest zwiększona trzykrotnie, co oznacza, że tytuły przeznaczone do 480p na oryginalnym komputerze osiągną maksymalnie 1440p w serii S, przypuszczalnie z wieloma zaletami wydajności. Dobra wiadomość jest kontynuowana dzięki ulepszonym tytułom Xbox 360 wydanym na Xbox One X. Te gry są również aktualizowane pod kątem serii S, tym razem z mnożnikiem rozdzielczości 2×2, który przenosi natywne tytuły 720p do 1440p. Chociaż nie odpowiada to maksymalnym wartościom 4K, które widzieliśmy na Xbox One X, istnieje potencjał do poprawy wydajności w innych miejscach dzięki znacznie szybszej architekturze procesora Zen 2. W scenariuszach, w których Xbox One X był ograniczony przez rdzenie procesorów Jaguar, seria S oferuje znacznie więcej miejsca na głowę.
Zostało już potwierdzone, że sposób, w jaki Series S i Series X radzą sobie z tytułami Xbox One, różni się. Tylko Series X odniesie korzyści z ulepszeń Xbox One X w istniejących grach – które zwykle sprowadzają się do zwiększenia rozdzielczości, tekstur wyższej jakości i innych efektów graficznych. Xbox Series S zapewnia dodatkową moc, aby zamiast tego ulepszyć wrażenia z tytułów Xbox One S. Pod pewnymi względami jest to bardziej restrykcyjne (na przykład gra zakodowana do działania w 900p nie będzie działać wyżej w serii S), ale nowa konsola korzysta z wyższych rozdzielczości w grach, które używają dynamicznego skalowania rozdzielczości, a także ulepszeń jakości filtra teksturowego. Oczywiście uruchamianie gier z pamięci półprzewodnikowej znacznie skróci czas ładowania, podczas gdy funkcja Auto-HDR, którą widzieliśmy w serii X, działa również z serią S. Wszystkie gry powinny dobrze wyświetlać się na ekranach HDR, niezależnie od tego, czy z natury obsługują wysoki zakres dynamiki, czy nie. Jest to funkcja, której osobiście nie mogę się doczekać, aby ją przetestować. W końcu jest oczywiste, że tytuły z ograniczeniami procesora powinny zapewniać stabilniejszą wydajność nawet przy docelowej liczbie klatek na sekundę.
Jest jednak jeszcze jedna funkcja, o której Microsoft wspomniał tylko mimochodem – a teraz znamy więcej szczegółów, jesteśmy tym podekscytowani: pomysł, aby wybrane tytuły Xbox One działały z podwójną liczbą klatek na sekundę na nowych konsolach, w tym serii S .
„Opracowaliśmy serię S, aby ulepszyć gry na konsolę Xbox One S w sposób, w jaki nie może tego zrobić Xbox One X” – mówi architekt systemów Andrew Goossen. „Ułatwiliśmy aktualizację istniejących gier na konsolę Xbox One S, aby działały z dwukrotnie większą liczbą klatek na sekundę w serii S. Po zaktualizowaniu gier możemy przesyłać zapytania do istniejących gier, aby sprawdzić, czy będą działać na nowej konsoli. stają się.” Jeśli chodzi o wydajność, seria S oferuje znacznie więcej niż dwa razy efektywniejszą wydajność procesora i karty graficznej niż Xbox One, co sprawia, że gra jest dość łatwa do wykonania. W rzeczywistości procesor graficzny z serii S będzie uruchamiał gry na Xbox One S z lepszą wydajnością niż Xbox One X. ”
Sposób, w jaki Xbox One X radził sobie z nierozszerzonymi tytułami na Xbox One S, był interesujący. Użytkownicy zauważyli, że zaawansowany procesor graficzny działa tylko z połową szybkości, a jego jednostki obliczeniowe zostały podzielone na przetwarzanie werteksów i pikseli. Nowe konsole są przeznaczone do uruchamiania starszych tytułów Xbox One przy pełnej mocy zarówno procesora, jak i nowych GPU RDNA 2.
„Jeśli to zrobisz, nie wymaga to żadnego prawdziwego doskonalenia, a często wystarczy zmienić trzy linie kodu, a gra działa”. Goossen dodaje. „Nawet jeśli nie jest to takie proste, poprawki są nadal dość drobne. Mieliśmy tytuł z potrójnym A, w którym podwojenie liczby klatek naprawdę działało, z wyjątkiem tego, że animacja tłumu była dwukrotnie szybsza niż normalnie. podobnie jak tego typu animacje ”. Korekty są zwykle bardzo, bardzo łatwe do naprawienia przez programistów. Współpracujemy z twórcami gier i wydawcami, aby dokonywać aktualizacji [their titles]. Zasadniczo są to wybrane gry, które są uruchamiane w serii S z dwukrotnie większą liczbą klatek na sekundę. „
W przypadku niektórych gier ta funkcja może być aktywowana przez samego programistę; w przypadku innych może to być współpraca między producentem gry a zespołem Microsoft ds. Zgodności.
„W niektórych przypadkach jest to łatwiejsze dla programistów, którzy mają więcej gier opartych na usługach lub gier, które nadal mają aktywne społeczności, aby to zrobić” – powiedział Jason Ronald, dyrektor ds. Zarządzania programami w Xbox. „A w innych przypadkach możemy być w stanie robić rzeczy na naszym poziomie w imieniu tytułu, podobnie do tego, co robiliśmy w przeszłości. To są wszystkie rzeczy, nad którymi aktywnie pracujemy, gdy tylko je zdobędziemy”. bliżej początku i będziemy mieli więcej informacji na temat pewnych ulepszeń w niektórych tytułach, które są bliżej początku. „
Jak rozumiemy, istniejące tytuły Xbox można ulepszać na różne sposoby zarówno dla serii S, jak i X. Zespół zgodności może wkroczyć z własnym rodzajem magii i otworzyć drzwi do uruchamiania gier 30 FPS przy 60 FPS i 60 FPS przy 120 FPS. Alternatywnie programiści mają teraz narzędzia, które mogą zobaczyć Gdzie Istniejące gry na konsolę Xbox One będą działać. Jeśli jest to komputer z serii S lub Series X, możliwe staje się podwojenie liczby klatek na sekundę (i prawdopodobnie można również włączyć inne funkcje) bez przenoszenia gier na komputer, platformę nowej generacji. Stopień rozpowszechnienia jest oczywiście najważniejszy, ale potencjał jest z pewnością bardzo ekscytujący i nie możemy się doczekać przetestowania go na obu nowych komputerach Xbox.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”