Firma Apple doświadcza obecnie nieprawidłowego działania lub częściowych awarii wielu swoich usług.
Pulpit nawigacyjny stanu systemu giganta technologicznego pokazuje awarie w Zdjęciach, Znajdź mojego przyjaciela i ośmiu usługach iCloud.
Jednak ICloud Backup jest częścią tej grupy. Oznacza to, że użytkownicy nie mogą tworzyć kopii zapasowych swoich urządzeń.
Wcześniej tego popołudnia użytkownicy korzystali z usługi „powolnej lub niedostępnej” z Apple Music, App Store, iMessage i iTunes – ale błąd został rozwiązany w ciągu dwóch godzin.
Awaria rozpoczęła się około godziny 13:30 (czasu środkowoeuropejskiego), ale nadal nęka wiele usług iCloud, a firma Apple nie ujawniła, kiedy zostanie naprawiona ani dlaczego się nie powiodła.
Firma Apple doświadcza obecnie nieprawidłowego działania lub częściowych awarii wielu swoich usług. Pulpit nawigacyjny stanu systemu giganta technologicznego pokazuje awarie w Zdjęciach, Znajdź mojego przyjaciela i ośmiu usługach iCloud
Kopia zapasowa w chmurze, Zakładki i zakładki iCloud, Kalendarz iCloud, Kontakty iCloud, iCloud Drive, Pęk kluczy iCloud, iCloud Mail, iCloud Notes oraz iCloud Storage Upgraders są pokazane w czerwonym trójkącie wskazującym na awarię.
Apple Photos i Find My Friend również nie działają.
Wiele z tych usług, takich jak Narzędzia takie jak iCloud Notes i iCloud Calendar to ważne narzędzia dla pracowników, którzy używają ich do wykonywania codziennych zadań.
To jednak tylko wierzchołek góry lodowej, ponieważ Apple zauważył problemy z innymi usługami dziś rano około 8:26 czasu wschodniego, według Apple SlashGear.
I spadły tańsze funkcje – App Store, Apple Books, Apple Music i Apple Music.
Wcześniej tego popołudnia użytkownicy korzystali z usługi „wolnej lub niedostępnej” w Apple Music, App Store, iMessage i iTunes – ale błąd został rozwiązany w ciągu dwóch godzin
Jednak ICloud Backup jest częścią tej grupy. Oznacza to, że użytkownicy nie mogą tworzyć kopii zapasowych swoich urządzeń
ITunes Store, Mac App Store i Apple Radio były również pokazane z czerwonym trójkątem.
Strona stanu Apple podaje, że usługi te stały się dostępne o godzinie 8:26 czasu wschodniego, a problemy zostały rozwiązane o godzinie 10:43 czasu wschodniego.
Strona nie podaje szczegółów, kiedy usługa zostanie przywrócona.
To drugi niefortunny wypadek, z jakim spotkał się Apple w ostatnim tygodniu. W styczniu gigant technologiczny opublikował aktualizację swojego systemu operacyjnego iOS 14.4, aby naprawić trzy luki, które mogły zostać „aktywnie wykorzystane” przez hakerów.
Gigant technologiczny opublikował oświadczenie na swojej stronie wsparcia Apple, w którym zidentyfikowano dwa błędy w Webkit, silniku przeglądarki obsługiwanym przez Safari i jednym w podstawowym jądrze systemu operacyjnego.
Wiele z tych usług, takich jak Narzędzia takie jak iCloud Notes i iCloud Calendar to ważne narzędzia dla pracowników, którzy używają ich do wykonywania codziennych zadań
Błąd jądra został opisany jako „stan wyścigu”, który może pozwolić złośliwym aplikacjom na podniesienie uprawnień. Jednak aktualizacja rozwiązuje ten problem poprzez „ulepszone blokowanie”.
Luki w oprogramowaniu WebKit zostały naprawione poprzez ulepszone ograniczenia, ale bez aktualizacji hakerzy mogliby uzyskać zdalny dostęp do urządzeń „w celu wykonania dowolnego kodu” – wyjaśnia Apple.
Apple rzadko informuje o problemach ze swoimi systemami, które mogą zostać wykorzystane przez złych aktorów do złośliwej działalności. Jednak gigant technologiczny jest otwarty na zgłoszenia innych osób, które stwierdzają naruszenie bezpieczeństwa prywatności.