technologia
iXblue do wyposażenia systemów nawigacyjnych w polskie MCMV klasy Kormoran II
iXblue otrzymał zlecenie wyposażenia okrętów przeciwminowych (MCMV) Marynarki Wojennej RP klasy Kormoran II w systemy nawigacji bezwładnościowej (INS).
Partner iXblue THESTA zajmie się integracją i dostawą INS do należącej do PGZ spółki PGZ Stocznia Wojenna.
Nowa klasa nowoczesnego MCMV poprawi bezpieczeństwo morskie na polskich wodach.
Zostały opracowane w ramach programu modernizacji marynarki wojennej kraju.
Według iXblue statki będą wykorzystywane do zwalczania zagrożeń ze strony min morskich w polskiej wyłącznej strefie ekonomicznej (WSE).
Są również używane przez „taktyczne grupy zadaniowe” w rejonie Morza Bałtyckiego i Morza Północnego.
Jens Higgen, dyrektor ds. Sprzedaży iXblue, powiedział: „Statki klasy Kormoran II to innowacyjny program polowania na miny, który wprowadzi zaawansowaną technologię i jesteśmy bardzo dumni, że nasze systemy nawigacji bezwładnościowej zostały wybrane do tak dużego programu.
„Wyposażone w nasze systemy nawigacji inercyjnej, nowe okręty Marynarki Wojennej będą korzystać z niezawodnych, solidnych i precyzyjnych informacji nawigacyjnych niezależnie od środowiska, nawet na obszarach, w których zabroniono korzystania z GNSS, aby zapewnić nieprzerwane działania przeciwminowe”.
Rozwiązania nawigacyjne iXblue oparte są na technologii FOG (Fiber-Optic Gyroscope). Te systemy INS zapewnią Marynarce Wojennej RP ważne funkcje nawigacyjne.
Technologia FOG obejmuje systemy nawigacji bezwładnościowej firmy, a także systemy dystrybucji i obliczeń danych nawigacyjnych Netan, okręty podwodne i bezzałogowe pojazdy w 40 narodowych marynarkach i straży przybrzeżnej.
W zeszłym miesiącu firma IXblue została wybrana jako dostawca wiodących sonarów i systemów nawigacyjnych dla 12 MCMV w belgijskiej i holenderskiej marynarce wojennej.