Sport
InPost widzi w Polsce lepsze marże i nie planuje redukcji zatrudnienia w tym roku
Oliviera Sorgho
GDAŃSK (Reuters) – Firma kurierska InPost prognozuje w piątek poprawę marży na swoim głównym polskim rynku, wykluczając redukcje zatrudnienia i dalsze podwyżki cen w tym roku, ponieważ korzysta z cięć kosztów i rosnących wolumenów paczek.
InPost, którego zautomatyzowane terminale paczkowe (APM) umożliwiają klientom odbiór przesyłek, prognozuje wzrost skorygowanej marży zysku podstawowego (EBITDA) w Polsce po spadku do 43,3% w 2021 r. z 46,1% rok wcześniej.
W rozmowie telefonicznej prezes Rafał Brzoska wykluczył redukcję etatów w tym roku, mówiąc, że InPost planuje zatrudnić nowych pracowników. Dodał, że firma przestanie podnosić ceny w 2023 roku po podwyżce z marca.
Pomimo wyższych kosztów i oznak spowolnienia popytu konsumpcyjnego, InPost odnotował rekordowe liczby paczek i skorzystał na wzroście e-commerce zarówno w trakcie, jak i po pandemii COVID-19.
„Jak dotąd w pierwszym kwartale 2023 r., pomimo oznak spowolnienia wydatków konsumpcyjnych, w naszych wolumenach nie zaobserwowano tego samego trendu” – podała firma.
Wolumen przesyłek w Polsce nadal rósł w dwucyfrowym tempie rocznym, z podobną tendencją we Francji.
Firma będzie pracować nad rozwiązaniem wąskich gardeł logistycznych w Wielkiej Brytanii i planuje, aby operacje tam stały się rentowne w 2024 roku.
W tym roku na inwestycje, głównie wspierające rozwój za granicą, spodziewa się wydać od 1,1 do 1,2 mld zł.
Grupa odnotowała całoroczny skorygowany dochód podstawowy w wysokości rekordowej kwoty 1,96 mld zł (457,29 mln USD), nieco powyżej prognozy 1,94 mld zł w ankiecie przeprowadzonej wśród analityków przeprowadzonej przez firmę.
Liczby APM w Polsce osiągnęły na koniec 2022 roku 19 306, nieco poniżej ubiegłorocznej prognozy 20 000.
(1 $ = 4,2861 zł)
(Reportaż Oliviera Sorgho; montaż: Matt Scuffham i Clarence Fernandez)
„Idol nastolatek przyszłości. Specjalista od totalnej popkultury. Miłośnik internetu. Wannabe odkrywca.”