technologia
Ile osób nadal aktywnie gra w MultiVersus miesiąc po jego masowej premierze?
MultiVersus pobił rekordy równoczesnych graczy w grach walki w momencie uruchomienia i udało się to Najbardziej dochodowa gra wideo w Stanach Zjednoczonych w lipcuale gra jest już od nieco ponad miesiąca.
Ile osób nadal aktywnie gra w Warner Bros.? Duży krok w stronę platformowych gier bitewnych po tym, jak pierwsze dni i tygodnie szumu zaczęły się ochładzać?
Chociaż niestety nie możemy uzyskać dostępu do danych graczy konsoli, Wykresy Steam Na szczęście możemy przynajmniej zorientować się, kto zostaje na PC/Steam.
Na koniec przyjrzeliśmy się wydajności MultiVersus na Steam w pierwszym tygodniu po uruchomieniu otwartej bety dla wszystkich w porównaniu z poprzednim tygodniem i wprowadziliśmy kilka całkiem istotnych zmian.
Nawet po wydaniu Morty’ego zaledwie kilka dni temu dzienne szczyty MVS w ciągu ostatniego tygodnia wyniosły średnio około 29 608 użytkowników.
To wciąż w zasadzie dwukrotność liczby graczy drugiego najpopularniejszego wojownika na Steam, Brawlhalla, ale nie jest to ani trochę podobne do tego, co było miesiąc temu, kiedy biło rekordy.
Średnie szczyty w grze MultiVersus w pierwszym tygodniu gry to aż 142920 równoczesnych graczy, co oznacza, że tylko około 20% z tego tłumu nadal regularnie korzysta z Internetu.
Teraz duże spadki graczy są spodziewane po pierwszym miesiącu w każdej grze wideo, która osiąga szczyt w momencie premiery. Widzimy to cały czas.
To tylko poziom spadku MVS, do którego nie jesteśmy tak przyzwyczajeni.
Te porównania nie będą w pełni zgodne, ponieważ wykresy Steam nie są tak szczegółowe z danymi w tytułach wydanych miesiące/lata temu, ale to najlepsze, co możemy zrobić.
Inne gry walki, takie jak Street Fighter 5 i Guilty Gear Strive, odnotowały w drugim miesiącu spadek o około 50%.
Jednak te tytuły były pełnopłatnymi grami o wartości 60 USD, a MultiVersus jest darmowy i dostępny dla prawie każdego. Więc ma sens, że więcej osób spróbowałoby MVS, gdyby wysadził się przed porzuceniem go po kilku dniach/tygodniach.
Chociaż Brawlhalla jest również darmowa, nie nadaje się również do porównania, ponieważ ta gra z czasem urosła.
Jednak staraliśmy się pokazać pewne podobieństwa między MVS a inną międzyplatformową grą f2p z dużym początkowym przyspieszeniem, Yu-Gi-Oh! mistrzowski pojedynek.
Od szczytowego poziomu 262 333 graczy na platformie Steam do drugiego miesiąca w grze Master Duel średnia baza graczy spadła o około 67%.
To znacznie bliższe temu, co widzimy w liczbach MVS w porównaniu z naszymi zwykłymi sprawami bojowymi, ale nadal jest tam zauważalna luka (chociaż znowu jest to porównywanie tygodni do całych miesięcy, więc też nie jest idealne).
Jako coś w rodzaju nowej bestii w przestrzeni myśliwca, trudno jest w pełni docenić, co obecne liczby oznaczają na temat trajektorii gry.
Fakt, że MultiVersus jest technicznie nadal w stanie otwartej bety, w której funkcje gry nie są jeszcze gotowe, również w tym przypadku może być kluczowy.
Należy również pamiętać, że te liczby dotyczą tylko użytkowników Steam, a nie tych na PlayStation, Xboksie czy sklepie Epic Games Store.
Nawet jeśli bazą graczy był ten sam komputer na konsolę, to wciąż ponad 90 000 graczy przychodzi online o tej samej porze każdego dnia, co jest dość dzikie w porównaniu z tym, do czego przywykliśmy z gier walki.
Ale liczby są prawdopodobnie nawet wyższe niż konsole.
MultiVersus z pewnością nie grozi wypaleniem w najbliższym czasie, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że gra przekroczyła już 20 milionów pobrań.
To, w jaki sposób deweloperzy nadal radzą sobie z sezonem 1 i ostatecznie odchodzą od otwartej bety, będzie prawdopodobnie miało największy wpływ na wydajność gry w najbliższej przyszłości.
Do tej pory mieli historyczny początek, ale prawdziwy test zaczyna się teraz.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”