Connect with us

technologia

Historia dwóch opon udowadnia, że ​​pojazdy elektryczne nie są gumożercami

Published

on

Historia dwóch opon udowadnia, że ​​pojazdy elektryczne nie są gumożercami

Zapisać się do Codzienne aktualizacje wiadomości od CleanTechnica e-mailem. Lub Obserwuj nas w Wiadomościach Google!


Jedną z rzeczy, które ostatnio widzę w internetowej maszynie EV FUD, jest to, jak okropne są opony do pojazdów elektrycznych. Ponieważ są ciężkie i wytwarzają duży moment obrotowy, opony pojazdów elektrycznych zużywają się znacznie szybciej niż pojazdy z silnikiem spalinowym. W miarę rozpowszechniania się tej historii szacowana żywotność opon stale się zmniejsza. Najnowsza wersja, którą znalazłem, mówi, że wytrzymują tylko 15 000 mil. Ta ostatnia przesada sprawiła, że ​​potencjalny nabywca pojazdu elektrycznego zaczął się zastanawiać, czy kupno pojazdu elektrycznego było dobrym pomysłem, ponieważ takie rzeczy wyraźnie wpływają na sprzedaż.

W tym artykule chciałbym podzielić się kilkoma historiami na temat moich doświadczeń z pojazdami elektrycznymi i oponami, zaczynając od mojego najnowszego zestawu opon.

Opowieść o dwóch oponach (jak dotąd)

Kiedy mój Bolt EUV przejechał około 7000 km, rozważałem zakup czegoś lepszego do lekkiej jazdy terenowej. Uwielbiam jeździć leśnymi drogami, ale często oznacza to, że pod żwirem czasami znajduje się ostry kamień, który może uszkodzić zwykłą oponę szosową. Nie mam zamiaru brać udziału w rajdach Baja ani nic w tym stylu, ale ekologiczne opony Michelin zamontowane w pojeździe zdecydowanie nie sprostały temu zadaniu, nawet przy niskich prędkościach, gdzie jechałem spokojnie.

Najpierw postanowiłem zapytać ich, czy mogliby mi pozwolić przetestować kilka prototypów Tweela. Ponieważ brak powietrza oznacza brak popu! Chociaż niektórzy dziennikarze mieli okazję przetestować Tweels, przedstawiciel Michelin powiedział, że firma nie chce pozwolić nikomu zabrać zestawu do domu. Zamiast tego zaoferował mi do przetestowania zestaw opon do samochodów ciężarowych: Defender LTX M/S. Chętnie przyjąłem ofertę, jednak musiałem ponieść koszty montażu, wyważenia, gwarancji drogowej i pełnowymiarowego koła zapasowego.

READ  Profesor informatyki z tytułem doktora honoris causa w Polsce | wiadomości FIU

Chociaż opony LTX nie są przeznaczone do pojazdów elektrycznych, zaprojektowano je tak, aby wytrzymywały rosnący poziom momentu obrotowego, jaki osiągały w ostatnich latach pickupy i SUV-y. Mimo że moc nie rośnie tak szybko jak w przypadku pojazdu elektrycznego, nowszy model turbodoładowanego silnika ciężarówki może nadal wywierać wpływ na gumę. Jeśli to lubisz, często występuje opóźnienie w narastaniu ciśnienia powietrza, po którym następuje nagły przypływ mocy po zwiększeniu obrotów turbosprężarki. Może to być mniej więcej tak samo trudne jak pojazd elektryczny, chociaż efekt jest opóźniony.

Na szczęście niedawno zrobiłem pierwszą wymianę opon, więc mam teraz bardzo świeże doświadczenie, którym mogę się podzielić!

Rzecz w tym, że tylne opony (Bolt EUV ma napęd na przednie koła) były nieskazitelne. Mimo że w ciągu ostatniego półtora roku przejechali na nich około 20 000 km, wyglądały jak nowe. Prawie pełny profil pozostał, a małe gumowe włoski w rowkach nadal tam były! Ale przednie opony straciły około połowę bieżnika. Chętnie przyznam, że jestem trochę ołowiany, co łatwo wytłumaczyć wyjaśnieniem. Gdyby jednak waga miała znaczenie, można by założyć, że tylne opony będą wykazywały zauważalne zużycie.

Przy tej prędkości prawdopodobnie ponownie obrócę się po kolejnych 20 000 km, gdy profil znów się wyrówna. Potem przejeżdżam kolejne 12 000 mil, zanim bieżnik się zużyje. W tym momencie mógłbym wykonać kolejny obrót i zużyć je wszystkie aż do listew zużywających się, co dałoby łączną trwałość około 70 000 mil. To znacznie więcej niż 15 000, a nawet 30 000!

Łatwo jednak wysunąć pojazd elektryczny na prowadzenie

Kiedy wsiadasz do samochodu elektrycznego, różne czynniki psychologiczne mają negatywny wpływ na żywotność Twojej opony.

READ  Verizon oferuje wspaniałe rabaty i możliwość wymiany uszkodzonych telefonów 1 kwietnia

Przede wszystkim nagłe pojawienie się momentu obrotowego może sprawić mnóstwo frajdy! Bolt EUV i inne tańsze pojazdy elektryczne, które posiadam, nie mają dużego momentu obrotowego i mocy w porównaniu z Teslą, ale samo stwierdzenie, że ma moment obrotowy 266 Nm, tak naprawdę nie daje dobrego pojęcia, co to jest naprawdę lubię prowadzić. Od 0 do 30 mil na godzinę Bolt przypomina starszy silnik V8, a od 45 mil na godzinę i więcej wygląda bardziej jak 4-cylindrowy.

Ale w mieście często jedziesz z prędkością od 0 do 30 mil na godzinę, więc dostajesz dużo tego nagłego momentu obrotowego, baw się dobrze i płacisz za to później w sklepie z oponami.

Kolejną wadą Twoich opon jest to, że nie musisz się martwić o awarię skomplikowanego silnika spalinowego i skrzyni biegów. Bez wszystkich ruchomych części ryzyko przedwczesnego zużycia i zniszczenia Twojego samochodu po przejechaniu 160 000 km jest znacznie mniejsze. Zatem zahamowania związane z dobrą zabawą są znacznie mniejsze.

Na koniec jeszcze koszty paliwa. Posiadając pojazd elektryczny, nie zostaniesz ukarany na stacji benzynowej za ostrą jazdę. W mieście rachunek za prąd może wzrosnąć o około 5 dolarów. Trudno zauważyć, kiedy firma elektryczna wysyła Ci niechcianą kopertę pocztą. Tutaj także próg hamowania dla nadepnięcia na pedał gazu po prostu nie jest tak duży, jak w samochodzie napędzanym benzyną.

Prawda jest taka, że ​​gdyby wszyscy jeździli pojazdem elektrycznym w taki sam sposób, w jaki jeżdżą pojazdami z silnikiem spalinowym, w większości pojazdów elektrycznych nie występowałoby nadmierne zużycie opon w porównaniu z samochodami, które posiadałeś wcześniej. Większa masa i szybszy początek momentu obrotowego oznaczałyby większe zużycie, ale nie takie, jakie powoduje większość ludzi.

Pojazdy elektryczne mają większy moment obrotowy, ale wytwarzają tylko tyle momentu obrotowego, ile zażąda kierowca za pomocą pedału przyspieszenia.

READ  Ścieżki i czynniki wzrostu produktywności w Polsce

Sytuacja również się poprawi

Kolejną rzeczą, która się zmienia, jest technologia opon. Jak wykazują testowane przeze mnie opony LTX, mieszanki opon w coraz większym stopniu są w stanie wytrzymać dodatkowy moment obrotowy większości nowszych pojazdów, zarówno ICEV, jak i EV. To będzie kontynuowane. A ponieważ producenci opon będą jeszcze bardziej optymalizować pod kątem wyższego momentu obrotowego wytwarzanego przez pojazd elektryczny, sytuacja ulegnie jeszcze większej poprawie.

Jednak w dłuższej perspektywie najprawdopodobniej opony bezpowietrzne staną się normą. Popyt na Tweels jest po prostu zbyt duży, aby rynek mógł go zignorować. Ponieważ nie są one w stanie wytrzymać ciśnienia jak zwykłe opony i muszą odkształcać się miliony razy, wielokrotne bieżnikowanie tych Tweelów nie będzie stanowiło większego problemu. Możliwe może być nawet dodanie bieżnika w razie potrzeby za pomocą procesu drukowania 3D lub uzyskanie niestandardowego wzoru bieżnika, który dostosuje się do zmieniających się potrzeb.

Zatem ci z nas, którzy potrzebują trochę większej prędkości, na dłuższą metę mogą czuć się dobrze.

Wyróżnione zdjęcie autorstwa Jennifer Sensiba.


Czy masz wskazówkę dla CleanTechnica? Chcesz się zareklamować? Czy chciałbyś zaproponować gościa do naszego podcastu CleanTech Talk? Skontaktuj się z nami tutaj.


Najnowszy film CleanTechnica.TV


Reklama




CleanTechnica korzysta z linków partnerskich. Zobacz nasze zasady tutaj.


Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *