Connect with us

technologia

HHLA otwiera nowe połączenia kolejowe między Morzem Bałtyckim a Bosforem

Published

on

HHLA otwiera nowe połączenia kolejowe między Morzem Bałtyckim a Bosforem

Spółka zależna Metrans firmy Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) oferuje nowe połączenia kolejowe między Morzem Bałtyckim, Europą Środkową i Turcją.

Port w Gdańsku jest teraz obsługiwany przez pociągi Metrans z nowymi połączeniami do Ostrawy.

Na południowym wschodzie, zaledwie kilka kilometrów w głąb Azji, terminal Halkali w pobliżu Stambułu został podłączony do sieci Metrans.

Obecnie cała sieć kolejowa rozciąga się od Gdańska, Hamburga, Bremerhaven, Wilhelmshaven i Rotterdamu w północnej Europie do Koper, Triestu, Pireusu i Stambułu na południu.

Nowe połączenie z Turcją było możliwe dzięki współpracy z tureckim dostawcą usług logistycznych Omsan Logistics. Pierwszy pociąg z kontenerami wyjechał 3 września z Metrans Hub Terminal Dunajska Streda (Słowacja) w kierunku Istanbul Terminal Halkali. W pierwszym uruchomieniu usługi planowane są dwa tygodniowe połączenia kolejowe z podróżą powrotną.

W Polsce Metrans zamyka brakujące ogniwo na swojej europejskiej mapie sieci z połączeniem z Morzem Bałtyckim. Od 5 września 2022 r. pojawią się regularne pociągi między czeskim terminalem Metrans w Ostrawie a terminalem kontenerowym DCT w Gdańsku.

CZYTAJ: Największy port w Polsce to najszybciej rozwijający się port europejski ostatniej dekady

Boxy na liniach Metrans mogą przejeżdżać Polskę trzy razy w tygodniu w każdym kierunku z południa na północ z przystankiem pośrednim w Dąbrowie Górniczej koło Katowic.

Peter Kiss, dyrektor generalny Grupy Metrans, skomentował: „Nowe relacje dobrze pasują do filozofii naszej dynamicznej grupy. Dzięki naszym strategicznie rozmieszczonym terminalom węzłowym łączymy coraz więcej portów w całej Europie w celu obsługi kontenerów.

„Więcej relacji oznacza atrakcyjniejszą obsługę dla naszych klientów, zarówno operacyjną, jak i pod względem kosztów”.

Pociągi całopociągowe między Gdańskiem a Ostrawą są zoptymalizowane pod względem długości, która może osiągnąć nawet 750 metrów; Zwiększenie pojemności pojedynczego pociągu do 112 standardowych kontenerów.

READ  Mac Studio Teardown firmy iFixit ujawnia potworny system chłodzenia

HHLA odnotował dobre wyniki w pierwszych trzech miesiącach roku i zauważył, że perspektywy finansowe na 2022 r. pozostają stabilne.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *