Zabawa
Headliner: Grzegorz Szczepański
W naszej serii rozmów z Headlinerami wchodzimy w skórę liderów PR i komunikacji na całym świecie, którzy niedawno trafili na pierwsze strony gazet PRovoke Media, ujawniając, jakie ich zdaniem są największe wyzwania i możliwości w branży, gdzie czerpią inspirację (i jak to zrobić). . odłącz), czego się o sobie dowiedzieli, o kreatywnych kampaniach, które kochają i pracy, z której są najbardziej dumni.
W tym tygodniu w ramach pytań i odpowiedzi rozmawiamy z Grzegorzem Szczepańskim, prezesem ICCO i dyrektorem generalnym Hill+Knowlton Strategies Poland, który w zeszłym tygodniu otworzył Światowy Szczyt ICCO w swoim rodzinnym mieście Warszawie, podczas którego organizacja zrzeszająca agencje i organizacje PR przyjęła nowe wytyczne dotyczące stosowania AI w PR.
Jakie są największe wyzwania i szanse dla branży PR i komunikacji w ciągu najbliższych 12 miesięcy?
W obecnych warunkach gospodarczych największym wyzwaniem będzie utrzymanie wysokiego znaczenia PR dla gospodarki. Ponadto inflacyjna presja płacowa sprawia, że przyciągnięcie i utrzymanie wysokiej jakości talentów jest trudniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Jaka była najlepsza kampania PR, jaką ostatnio widziałeś i dlaczego?
The „Gdzie się osiedlić” Kampania Mastercard i McCann Polska, która zdobyła złoto w kategorii PR i platynę w klasyfikacji generalnej tegorocznego Cannes Lions. To fenomenalny przykład wykorzystania danych w służbie społeczeństwu, pokazujący wysiłki na rzecz pomocy uchodźcom z Ukrainy i stabilizacji życia osiedlających się w Polsce.
Z jakiej pracy Twojego zespołu (ICCO) w ciągu ostatniego roku jesteś najbardziej dumny?
Jestem najbardziej dumny z naszego partnerstwa z Programem Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju. Po tym, jak trzy lata temu ICCO została z powodzeniem mianowana oficjalnym partnerem Rady Europy, aby pomóc w kształtowaniu europejskiej polityki w zakresie informacji cyfrowej i dezinformacji, naszym celem było nawiązanie trwałej współpracy z Organizacją Narodów Zjednoczonych. Finalizujemy umowę o współpracy z UNDP, największą agencją ONZ zajmującą się sprawami najwyższej wagi dla przyszłości świata. Nasza współpraca rozpoczyna się od zapewnienia wsparcia PR kampanii mającej na celu ponowne zaangażowanie świata w znaczące działania klimatyczne. To jeden z tych otwierających oczy przypadków, który pokazuje prawdziwe znaczenie PR.
Czego nauczyłeś się o sobie w ciągu ostatnich kilku lat?
Po pierwsze, jestem osobą, która wchodzi w interakcję między ludźmi i praca zdalna mi nie odpowiada. Po drugie, aby osiągnąć prawdziwą satysfakcję, powinienem zawsze dążyć do czegoś większego niż ja sam.
Jak się wyłączyć i utrzymać dobre samopoczucie?
Wciąż poszukuję satysfakcjonującego rozwiązania tego problemu.
Jakie źródło kulturowe (np. książka/podcast/film/program telewizyjny/wykonawca muzyczny) zainspirowało Cię ostatnio twórczo?
Książka „Crystallizing Public Opinion” Edwarda Bernaysa, opublikowana po raz pierwszy 100 lat temu, pomogła mi sformułować kierunek, w jakim moim zdaniem powinna teraz podążać branża PR, co potocznie nazywam „przywróceniem PR do public relations”. Według Bernaysa konsultant PR to „marketingowy maniak, który jest świadomy niuansów w różnorodnych obszarach lokalnej polityki, nowych technologii i ruchów społecznych, a tę wiedzę wykorzystuje i syntetyzuje, aby opracować kompletną strategię komunikacji”. dzisiaj nieprzekonujące?
Gdybym nie pracował w PR/komunikacji, byłbym…
Inżynier środowiska.
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.