Connect with us

technologia

HDMI 2.1a dla nowych standardów dla wyświetlaczy HDMI nowej generacji, w tym mapowania tonów w oparciu o źródło

Published

on

HDMI 2.1a dla nowych standardów dla wyświetlaczy HDMI nowej generacji, w tym mapowania tonów w oparciu o źródło

Niedawno zgłoszone że administrator licencjonowania HDMI przestał oznaczać nowsze wyświetlacze HDMI wersją 2.0 i dał producentom możliwość używania monikera HDMI 2.1, o ile jest on zgodny z już ustalonymi standardami. Może to potencjalnie skłonić producenta do oznaczenia wyświetlacza HDMI 2.0 jako wersji 2.1 w celu sfałszowania oświadczeń składanych konsumentom i zostało to zaobserwowane przez chińskiego sprzedawcę stosującego dokładnie ten scenariusz.

Teraz, w pewnym momencie w przyszłości, pojawi się nowy wariant HDMI 2.1 o pseudonimie „HDMI 2.1a”.

MSI odmawia fałszywemu marketingowi i wprowadza „prawdziwy” monitor do gier Optix MAG281URF 4K z obsługą HDMI 2.1 i częstotliwością odświeżania 144 Hz

Administrator licencji HDMI potwierdza nowe standardy dla HDMI 2.1 z dodatkiem SBTM

Ciekawe w tej chwili jest to, że informacje o HDMI 2.1a, jak będzie się wkrótce nazywać, pojawiły się na stronie zarządzania licencjami, ale od tego czasu w tajemniczy sposób zniknęły bez wyjaśnienia. Możliwe, że będzie jeszcze kilka decyzji w ostatniej chwili, aby sfinalizować nowy standard do użytku, ale to samo w sobie jest czystą spekulacją. VideoCardz wspomniał, że informacje można znaleźć za pośrednictwem Google Cache. Jednym z najnowszych dodatków do HDMI 2.1a jest wykorzystanie Source-Based Tone Mapping, czyli SBTM.

Source-Based Tone Mapping (SBTM) to nowa funkcja HDR, która umożliwia wykonanie części mapowania HDR przez urządzenie źródłowe zamiast przez urządzenie wyświetlające. SBTM jest szczególnie przydatny w przypadkach, gdy wideo lub grafika HDR i SDR są połączone w jeden obraz, np. B. obraz w obrazie lub przewodnik po programach ze zintegrowanym oknem wideo. SBTM umożliwia również komputerom PC i urządzeniom do gier automatyczne generowanie zoptymalizowanego sygnału HDR w celu pełnego wykorzystania funkcji HDR wyświetlacza bez ręcznej konfiguracji urządzenia źródłowego przez użytkownika.

– HDMI.org

Zarówno gracze, jak i entuzjaści komputerów PC w pełni wykorzystają nową technologię dzięki jej zdolności do pracy w środowiskach z wieloma oknami. Urządzenie źródłowe zasadniczo kontroluje odwzorowanie tonów. Ten proces pozwala oddzielnym oknom na jednoczesne wyświetlanie zawartości zoptymalizowanej pod kątem SDR lub HDR. TFTCentral zauważa, że ​​nowy SBTM nie zastępuje obecnej technologii HDR (HDR10 i HLG oraz inne oferty). SBTM ma na celu pogłębienie doświadczenia HDR, oferując więcej opcji optymalizacji z urządzeniami obsługującymi HDR.

READ  Ogłoszono kolekcję Capcom Fighting Collection na PS4, Xbox One, Switch i PC; zawiera 10 utworów z wycofanym kodem sieciowym

Źródło: TFTCentral, VideoCardz

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *