technologia
HDMI 2.1a dla nowych standardów dla wyświetlaczy HDMI nowej generacji, w tym mapowania tonów w oparciu o źródło
Niedawno zgłoszone że administrator licencjonowania HDMI przestał oznaczać nowsze wyświetlacze HDMI wersją 2.0 i dał producentom możliwość używania monikera HDMI 2.1, o ile jest on zgodny z już ustalonymi standardami. Może to potencjalnie skłonić producenta do oznaczenia wyświetlacza HDMI 2.0 jako wersji 2.1 w celu sfałszowania oświadczeń składanych konsumentom i zostało to zaobserwowane przez chińskiego sprzedawcę stosującego dokładnie ten scenariusz.
Teraz, w pewnym momencie w przyszłości, pojawi się nowy wariant HDMI 2.1 o pseudonimie „HDMI 2.1a”.
Administrator licencji HDMI potwierdza nowe standardy dla HDMI 2.1 z dodatkiem SBTM
Ciekawe w tej chwili jest to, że informacje o HDMI 2.1a, jak będzie się wkrótce nazywać, pojawiły się na stronie zarządzania licencjami, ale od tego czasu w tajemniczy sposób zniknęły bez wyjaśnienia. Możliwe, że będzie jeszcze kilka decyzji w ostatniej chwili, aby sfinalizować nowy standard do użytku, ale to samo w sobie jest czystą spekulacją. VideoCardz wspomniał, że informacje można znaleźć za pośrednictwem Google Cache. Jednym z najnowszych dodatków do HDMI 2.1a jest wykorzystanie Source-Based Tone Mapping, czyli SBTM.
Source-Based Tone Mapping (SBTM) to nowa funkcja HDR, która umożliwia wykonanie części mapowania HDR przez urządzenie źródłowe zamiast przez urządzenie wyświetlające. SBTM jest szczególnie przydatny w przypadkach, gdy wideo lub grafika HDR i SDR są połączone w jeden obraz, np. B. obraz w obrazie lub przewodnik po programach ze zintegrowanym oknem wideo. SBTM umożliwia również komputerom PC i urządzeniom do gier automatyczne generowanie zoptymalizowanego sygnału HDR w celu pełnego wykorzystania funkcji HDR wyświetlacza bez ręcznej konfiguracji urządzenia źródłowego przez użytkownika.
– HDMI.org
Zarówno gracze, jak i entuzjaści komputerów PC w pełni wykorzystają nową technologię dzięki jej zdolności do pracy w środowiskach z wieloma oknami. Urządzenie źródłowe zasadniczo kontroluje odwzorowanie tonów. Ten proces pozwala oddzielnym oknom na jednoczesne wyświetlanie zawartości zoptymalizowanej pod kątem SDR lub HDR. TFTCentral zauważa, że nowy SBTM nie zastępuje obecnej technologii HDR (HDR10 i HLG oraz inne oferty). SBTM ma na celu pogłębienie doświadczenia HDR, oferując więcej opcji optymalizacji z urządzeniami obsługującymi HDR.
Źródło: TFTCentral, VideoCardz