Connect with us

Gospodarka

Hanwha Ocean proponuje strategiczne partnerstwo w polskim projekcie Orka: KSS-III, aby przynieść Polsce korzyści militarne, przemysłowe i gospodarcze

Published

on

Hanwha Ocean proponuje strategiczne partnerstwo w polskim projekcie Orka: KSS-III, aby przynieść Polsce korzyści militarne, przemysłowe i gospodarcze

29 listopada 2023 – Hanwha Ocean, spółka sektora morskiego w ramach Hanwha Business Group w Korei Południowej, wyraziła chęć strategicznej współpracy z Polską w sektorze morskim.

Podczas konferencji prasowej w Hotelu Belloto w Warszawie Hanwha Ocean przedstawiła kompleksowy pakiet propozycji. Celem spółki jest wprowadzenie do Marynarki Wojennej RP najnowocześniejszego i sprawdzonego w morzu okrętu podwodnego KSS-III, przyczyniając się tym samym do poprawy bezpieczeństwa na Morzu Bałtyckim. Ponadto Hanwha Ocean podzieliła się swoją wizją Polski, budując silne partnerstwo przemysłowe, które przynosi krajowi korzyści gospodarcze i przemysłowe.

Wiceprezydent Sung Kyun Jeong, szef międzynarodowego biznesu okrętów wojennych Hanwha Ocean, powiedział: „Jesteśmy gotowi zaoferować polski projekt Orka okręt podwodny KSS-III, jeden z najlepszych okrętów podwodnych na świecie”. skorzystać z okazji i podzielić się naszą długoterminową wizją partnerstwa z Polską.”

3600-tonowy okręt klasy KSS-III znajduje się obecnie w czynnej służbie Marynarki Wojennej Republiki Korei (ROK) i wykazał zaawansowane technologie i możliwości, które przyczyniają się do zwiększonego odstraszania Polski.

Celem Hanwha Ocean jest nie tylko dostarczanie najnowocześniejszych okrętów podwodnych, ale także oferowanie kompleksowych programów szkoleniowych dla Marynarki Wojennej RP. Szkolenie we współpracy z Marynarką Wojenną Korei obejmuje podstawowe kursy okrętów podwodnych, szkolenie z obsługi sprzętu, szkolenie taktyczne z wykorzystaniem symulatorów oraz szkolenie pokładowe na morzu. Hanwha Ocean wspomniała również, że koreańska marynarka wojenna jest gotowa wspierać próby morskie i szkolenia w miejscu pracy oraz dzielić się z Marynarką Wojenną RP swoją wiedzą specjalistyczną w zakresie obsługi i konserwacji okrętów podwodnych.

Aby wzmocnić niezależność Polski w utrzymaniu floty łodzi podwodnych, Hanwha Ocean planuje utworzenie w Polsce centrum konserwacji, napraw i remontów (MRO). Centrum to nie tylko zapewnia wsparcie techniczne ze strony zespołu na miejscu, ale także zapewnia terminową dostawę części zamiennych, zarządza starzeniem się jednostek i zapewnia kompleksową wiedzę fachową w zakresie MRO, umożliwiając Polsce niezależne i efektywne zarządzanie oczekiwaniem floty łodzi podwodnych.

READ  Nord Stream 1 musi zostać zamknięty

Propozycja Hanwha Ocean wykracza poza sektor militarny i ma na celu wypromowanie strategicznej ścieżki dla polskiego przemysłu. Współpraca wykracza poza projekty morskie i obejmuje partnerstwa na statkach handlowych oraz projekty offshore, co potwierdza wiedzę Hanwha Ocean w tych obszarach. Firma wykazuje także duże zainteresowanie poszukiwaniem możliwości w obszarze energetyki odnawialnej oraz prowadzeniem prac badawczo-rozwojowych wspólnie z polskimi instytutami i uczelniami.

Hanwha Ocean podkreśla kompleksowy charakter współpracy i przewiduje wkład w rozwój i dobrobyt obu narodów. Celem wniosku jest promowanie renomowanych lokalnych małych i średnich przedsiębiorstw, tworzenie miejsc pracy i współpraca na rzecz wzajemnego rozwoju technologii. Dzięki holistycznemu podejściu do współpracy przemysłowej Hanwha Ocean pragnie pozycjonować się jako długoterminowy partner i promować trwałe relacje między Koreą Południową a Polską.

O Hanwha Ocean (www.hanwhaocean.com)

Założona w 1973 roku firma Hanwha Ocean w ciągu ostatniego półwiecza stała się światowym liderem w branży budowy statków i inżynierii offshore.

Stocznia firmy, zlokalizowana na wyspie Geoje w regionie Gyeongsangnam-do w Korei Południowej, odegrała kluczową rolę w jej drodze do stania się stoczniowcem światowej klasy. Koncentrując się nieprzerwanie na zaawansowanej technologii i innowacjach, Hanwha Ocean konsekwentnie torowała drogę nowym przedsięwzięciom biznesowym i wykazała zdolność do budowy różnorodnej gamy statków, w tym statków komercyjnych, platform przybrzeżnych i statków morskich, takich jak okręty podwodne i niszczyciele.

Dzięki ponad 40-letniemu doświadczeniu obszerne portfolio Hanwha Ocean wyróżnia się bogatą historią i wiedzą specjalistyczną w zakresie budowy łodzi podwodnych. Dzięki zaangażowaniu w koreański program okrętów podwodnych ataku (KSS) firma Hanwha Ocean rozpoczęła podróż, która rozpoczęła się w 1983 roku od budowy łodzi KSS-IU dla koreańskiej marynarki wojennej.

Następnie firma odegrała kluczową rolę w projektach KSS-II i KSS-III, a także w licznych projektach remontów i modernizacji okrętów podwodnych. W szczególności, jako wyznaczony wykonawca dostawy okrętów podwodnych nowej generacji KSS-III nowej generacji o wyporności 3600 ton, firma Hanwha Ocean wykazała się zdolnością do samodzielnego projektowania i budowy okrętów podwodnych spełniających najwyższe standardy.

READ  Türkiye osiąga rekordowy eksport do Polski w pierwszym kwartale

O KSS-III

KSS-III, najnowszy okręt podwodny koreańskiej marynarki wojennej, ma długość około 90 metrów i wyporność 3600 ton.

Sercem doskonałości technologicznej KSS-III jest innowacyjny układ napędowy, który obejmuje zaawansowany akumulator litowo-jonowy i niezależny od powietrza układ napędowy (AIP). To połączenie pozwala okrętowi podwodnemu na nowo zdefiniować możliwości operacji podwodnych i ustanowić nowy standard dla konwencjonalnych okrętów podwodnych. W rzeczywistości KSS-III wyróżnia się najdłuższym na świecie trzytygodniowym okresem operacyjnym pod wodą, co świadczy o jego wytrzymałości i efektywności operacyjnej.

Zabójcza siła ognia łodzi podwodnej zwiększa jej możliwości, ponieważ może strzelać różnorodną bronią. Od rakiet balistycznych wystrzeliwanych z łodzi podwodnych (SLBM) i rakiet manewrujących (SLCM) po rakiety przeciwokrętowe, torpedy i miny, KSS-III zapewnia ogromne możliwości bojowe.

Oprócz możliwości bojowych KSS-III charakteryzuje się zoptymalizowaną konstrukcją kadłuba, która minimalizuje emisję hałasu i zapewnia dyskretną i zwinną obecność pod wodą. Jego zaawansowane systemy zarządzania walką i sonary dodatkowo przyczyniają się do jego przewagi technologicznej, a system łączności zapewnia pełną interoperacyjność z sojuszniczymi flotami.

Od czasu rozmieszczenia w Marynarce Wojennej Republiki Korei (ROKN) w 2021 r. KSS-III wykazał swoje praktyczne możliwości oraz poprawił dostępność i niezawodność. Choć obecnie trwa przetarg na budowę szóstego statku, KSS-III w dalszym ciągu przyciąga uwagę świata. W szczególności kraje takie jak Kanada, Filipiny i kraje Bliskiego Wschodu wyraziły zainteresowanie tą najnowocześniejszą platformą, podkreślając jej potencjalny wpływ w skali globalnej. KSS-III przesuwa granice technologii morskiej i pomaga poprawić bezpieczeństwo morskie.

Zdjęcie dzięki uprzejmości Hanwha Ocean

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *