technologia
Halo 4, 10 lat później, pozostaje godnym podziwu bałaganem
To naturalne prawo, że każda długo działająca seria gier będzie miała w końcu konkretny wpis, za który nagroda zostanie nagrodzona dygresja za daleko co sprawiło, że było tak fajnie. Twój Super Mario Słoneczko, twój Dragon Age IIAssassin Creed III, itp. Niezależnie od tego, czy opinia ta zmienia się z czasem na korzyść, czy nie, początkowe widmo negatywności na zawsze będzie nad nią unosiło się. Microsoft aureola nie jest wyjątkiem, z wyjątkiem tego, że negatywne widmo nie wisiało nad konkretną grą, ale nad całym studiem.
Halo 4 został wydany 6 listopada 2012 roku na konsolę Xbox 360 i był pierwszym pełnym wpisem od dewelopera 343 Industries. Studio zostało oficjalnym zarządcą franczyzy po pożegnaniu Bungie Witaj Reach 2010 i wcześniej Halo 4, zrobił Zasięg Pakiety map i główny rozwój dla remake’u 2011 Halo: ewolucja walki. Na początku tego, co później stało się znane jako „Saga Reclaimer”, 343 chciał bardziej skupić się na narracji niż w grach Bungie, co osiągnęli, wysuwając głębszą wiedzę o Forerunnerach serii na pierwszy plan we wcześniejszych grach, ale nie duży nacisk.
W przypadku franczyzy, której poprzednie wpisy można najlepiej podsumować jako „facet w kasku zabija kosmitów”, a ponieważ branża gier zaczęła bardziej koncentrować się na postaciach w swoich ofertach dla jednego gracza, można zobaczyć, dlaczego 343 poszłoby w jej ślady. Mając to na uwadze, ma sens dlaczego Halo 4 postanawia wplątać się w wysiłki Master Chiefa i Cortany, powracając na Ziemię pośród pogarszającego się stanu psychicznego tej ostatniej, a następnie śmierci wraz z przybyciem Forerunner Didact, który planuje przekształcić ludzi w prometejskich robotów wojowników pod jego rządami, aby podbić galaktyka. Jeśli jest aureola może być właściwe, byłoby to głębsze zbadanie postaci i to, czy zdecydujesz się ją obejrzeć, czy nie Dynamika szefa i Cortany jak platoniczny czy romantyczny, jest niektóre To sprawiło, że warto było śledzić ich przygody przez lata. Ale podczas gdy kampania robi wszystko, co w jej mocy, ostatecznym rezultatem jest bałagan.
Niewątpliwie jest kilka ważnych wydarzeń: otwarcie, w którym Wódz i Cortana próbują uciec ze statku, na którym spędzili lata w kriospaniu podczas inwazji Sojuszu, jest bałaganiarskie i oszałamiające, a moment, w którym Para na rozpadającym się świecie Requiem i Wódz wygląda na pływających wieżowcach i przekazuje podobne poczucie wielkości i podziwu, gdy weszli do pierścienia Halo w oryginalnej grze. Podobnie przedostatnia misja, która jest w zasadzie biegiem Gwiazdy Śmierci, nie może nie czuć się świetnie, w dużej mierze dzięki silnemu muzycznemu wsparciu współkompozytora Kazuma Dżinnouchi.
G/O Media może otrzymać prowizję
Ale największym problemem Halo 4 kampania, a Saga Reclaimer jako całość polega na tym, że zbyt łatwo oddaje się już ustalonej mitologii serii lub po prostu gromadzi nową wiedzę, nie wykonując wystarczająco przyzwoitej pracy, aby ustalić, dlaczego jest inna niż to, co było wcześniej. Wśród fabuły Chief Cortana, w której znajdują się jedne z najlepszych pisarstwa dla bohaterów, prequel wszystkiego wydaje się ugrzęznąć w zbyt dużej terminologii, aby był dostępny dla każdego, kto nie jest już po pas w rozszerzonych mediach jest . I to wstyd powiedzieć, bo Halo 4 zawiera jeden z najciekawszych dodatków do serii, który zdefiniuje przyszłe gry 343, a nawet aureola serial telewizyjny.
Halo 4 oferuje standardową kooperację podobną do jej poprzedników, wprowadzając jednocześnie nowy tryb o nazwie Spartańskie Ops. Podążając za wydarzeniami kampanii w grze, maksymalnie czterech graczy gra z własnymi, konfigurowalnymi Spartanami w misjach z własnym hakiem narracyjnym i cotygodniowym harmonogramem wydań. Ten tryb trwał nie dłużej niż pierwszy sezon, a wydarzenia narracyjne przeznaczone wcześniej na przyszłe sezony zostały przekształcone w comiesięczne komiksy, które posłużyły do połączenia kampanii Halo 4 oraz aureola 5. Ale jego duch żył w kontynuacjach 343: Halo 5 Koop stawia graczy w ślady trzech nazwanych Spartan w odpowiednich zespołach Master Chief i Jamesona Locke’a. Witaj nieskończoność, Chociaż podąża śladami innych gier serwisowych na żywo, włączając wydarzenia narracyjne do swojego modelu sezonowego, nie mógłby się tam dostać bez tego Spartańskie Operacje kładzie podwaliny pod eksplozję franczyzy.
Pod panteonem aureola Deweloperzy kadencji 343 nie obyło się bez problemów i kontrowersji, zarówno ogólnych, jak i specyficznych dla poszczególnych wpisów. Jak stwierdzono w skoku, jest to zmora każdej długotrwałej franczyzy: idea tego, czym jest, jest tak mocno trzymana przez fanów, że wszystko, co od niej odbiega, jest uważane za rażącą zdradę. W takim przypadku zwieńczeniem franczyzy byłoby aureola 3, moloch tak duży, że przyciągał graczy, którzy nigdy wcześniej nie oglądali serii. To, co nastąpi później, może w najlepszym razie liczyć na drugie miejsce lub może być uważane za prawie równoważne, w zależności od tego, jak ogląda się konkretną grę.
Dla 343 to aureola Gry wydają się być tak bliskie doskonałości. Halo 4, 5, oraz nieskończoność mają swoje mocne i słabe strony, a każdy czuje, że otrzymuje konkretny element tego, co sprawia, że franczyza jest tak popularna i dlaczego zasługuje na pozostanie tutaj. Ale za każdym razem, gdy deweloperzy próbują naprawić to, co nie działało w poprzednim wpisie, pojawiają się pęknięcia w tożsamości serii i dochodzi do punktu, w którym albo otrzymują zupełnie nowy zestaw zbroi, albo muszą rozpocząć Nowa podróż .
Chcesz więcej wiadomości na temat io9? Sprawdź, kiedy można się spodziewać najnowszych Cud oraz wojna gwiazd Co dalej z wydaniami DC Universe w filmie i telewizjii wszystko, co musisz o tym wiedzieć dom smoka oraz Władca Pierścieni: Pierścienie Mocy.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”