technologia
Grupa spedycyjna Eurowag przechodzi do ofensywy akwizycyjnej
PRAGA, 27 kwietnia (Reuters) – Czeska grupa WAG Payment Solutions (Eurowag) (WPS.L) przeniosła punkt ciężkości z przejęć na ich integrację i rozwiązanie problemu fragmentacji europejskich usług spedycyjnych, powiedział założyciel i dyrektor generalny firmy.
Akcje notowanej na giełdzie w Londynie spółki zadebiutowały w 2021 roku i wzrosły o 12% w ciągu ostatniego roku do 98,6 pensów, ale dyrektor generalny Martin Vohanka powiedział, że nie ma jeszcze planów wypłaty dywidendy.
Vohanka, który w 1995 roku założył grupę powszechnie znaną jako Eurowag, powiedział, że w ubiegłym roku zakończyła się faza przejęć, która obejmowała inwestycje w technologię wewnętrzną.
Zabezpieczył zakup polskiej grupy Inelo, dostawcy usług zarządzania czasem pracy, za 306 mln euro (336,32 mln USD), a także kupił Webeye, węgierskiego dostawcę usług zarządzania flotą.
„Teraz jesteśmy w pełni skoncentrowani na integracji wszystkiego” – powiedział Reuterowi Vohanka.
Platforma Eurowag łączy w jednym systemie takie usługi, jak płatności za paliwo i opłaty drogowe, zarządzanie flotą, usługi wyznaczania tras i zwrot podatku.
Powiedział, że do tej pory Eurowag obsługuje ponad 200 000 ciężarówek, co pozostawia miejsce na rozwój, biorąc pod uwagę, że w Unii Europejskiej eksploatowanych jest około 6 milionów ciężarówek.
Firma twierdzi, że 90% operatorów to małe i średnie firmy, które mają ograniczone wykorzystanie technologii.
Wycofując się z przejęć, Eurowag planuje wykorzystać generowanie gotówki do delewarowania po tym, jak jego wskaźnik dźwigni przekroczył górny cel 2,5-krotności skorygowanego zysku przed odliczeniem odsetek, podatków, amortyzacji i amortyzacji (EBITDA).
W związku z tym wypłata dywidendy nadal nie jest planowana.
„Od samego początku było dla nas jasne, że jesteśmy firmą rozwijającą się” — powiedział Vohanka.
Przychody wzrosły ponad dwukrotnie od 2018 r., a wzrost utrzymywał się nawet po wojnie na Ukrainie, a pandemia COVID-19 odbiła się na gospodarkach i zwiększyła inflację.
Eurowag odnotował prawie 25-procentowy wzrost sprzedaży netto energii i usług – kluczowego wskaźnika przychodów z wyłączeniem kosztów energii – do 190,9 mln euro (210,09 mln USD) w 2022 r. Przewiduje dalszy wzrost w latach 20-tych lub 20-tych. termin średni.
Eurowag prowadzi znaczącą działalność na 15 rynkach europejskich, przy czym główny rynek samochodów ciężarowych Polska i inne kraje Europy Środkowej generują prawie połowę obrotów.
(1 USD = 0,9098 euro)
Reportaż Jasona Hoveta; Pod redakcją Barbary Lewis
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.