Connect with us

Sport

Grupa DTV Audio koncentruje się na wpływie nowych formatów, technologii na konsumentów

Published

on

Grupa DTV Audio koncentruje się na wpływie nowych formatów, technologii na konsumentów

Gdzie znaleźć następną generację A1 to nieustający temat

Konklawe DTVAG zazwyczaj zastanawiało się nad zawiłościami technicznymi nowych platform, takich jak Dolby Atmos i HDR, ale wydarzenie SVG Summit, które odbyło się 12 grudnia, było znacznie bardziej zorientowane na konsumenta i świadome tego, w jaki sposób te technologie torują sobie drogę do świata.

„To, co kilka lat temu wydawało się bułką tartą – jak Atmos, audio obiektowe i zdalna produkcja – jest teraz integralną częścią biznesu” – powiedział. Dyrektor zarządzający DTVAG Roger Charlesworth w przemówieniu otwierającym imprezę sponsorowaną przez Audio-Technica, Calrec/DiGiCo, Dale Pro Audio, Dolby Labs, Lawo, Sennheiser i Telos Alliance.

Dyrektor NBC Universal / główny inżynier dźwięku Jim Starzyńskiktórzy pomogli w wyborze paneli, przedstawili inne technologie i funkcje, które są częścią nadchodzącej aktualizacji ATSC 3.0, w tym możliwość zmiany przez konsumentów względnych poziomów głośności kanałów dialogowych i surround w audycji, a także prace NBC nad wdrożenie Atmos na gry domowe Notre Dame.

„Położyliśmy na to rury” – powiedział. „Teraz chodzi o to, czy twórcy treści przekazują im treści”.

Panel DTVAG: (od lewej) Roger Charlesworth, dyrektor zarządzający DTV Audio Group; Florian Brown, starszy inżynier dźwięku i konsultant ds. produkcji dźwięku, ESPN; Karl Malone, starszy dyrektor ds. inżynierii dźwięku, NBC Sports and Olympics; Neal Roberts, starszy dyrektor ds. przeżyć na żywo w Warner Brothers Discovery

Dolby Director, płatna telewizja i transmisja strumieniowa, Carlos Watanabe omówiono, w jaki sposób formaty Atmos i HDR zostały wdrożone i zintegrowane przez europejskie ligi i sieci sportowe, takie jak niemiecka Bundesliga i brytyjska Premier League, a także rodzące się wysiłki amerykańskich sieci NBC Sports i Fox Sports. Następnie podkreślił, że konsumenci muszą być świadomi tych nowych technologii i płynących z nich korzyści.

READ  OPPO gratuluje sukcesu Wimbledonu 2021

„Musimy zacząć komunikować się poza branżą” – powiedział do ponad 50-osobowej publiczności, powołując się na miliony widzów, którzy będą oglądać mistrzostwa świata za pośrednictwem takich dystrybutorów jak TV Globa i polska TVP Over-the-Air, a także Kable śledzące Xfinity i Fox Sports. Powiedział, że używają około 1,5 miliarda urządzeń obsługujących Atmos i prawie tyle samo, które mogą wyświetlać DolbyVision, dodając, że Dolby oferuje obecnie bezpłatne szkolenia online w zakresie miksowania Atmos.

Zmienia się również dostępność i personalizacja dźwięku. Przedstawiciel inicjatywy Comcast Accessibility and Inclusive Experiences stwierdził, że 7,8 miliona Amerykanów ma znaczne upośledzenie wzroku, a kolejne 11,5 miliona ma poważne problemy ze słuchem, problem ten dotyczy połowy populacji w wieku 65 lat i starszych. Warunki te są rozwiązywane poprzez trwające inicjatywy, które wprowadzą usługi takie jak ulepszanie dialogów i przetwarzanie kompresji zakresu dialogów do telewizji domowej za pośrednictwem OTT i innych dostawców. Ponadto opracowywane są sterowanie głosowe i inne rozwiązania dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, takimi jak stwardnienie rozsiane i porażenie mózgowe. Rozwiązania mogą obejmować duże przyciski zdalnego sterowania i bezprzewodową łączność bezprzewodową do zdalnego sterowania.

„Będzie o tym, jak każdy może indywidualnie doświadczyć telewizji” – powiedział.

Niektóre z tych ulepszeń są częścią protokołów ATSC 3.0 i można je osiągnąć na kilka sposobów: Na przykład standard ST 2110-41 umożliwia przesyłanie i serializację wszystkich metadanych w sposób zsynchronizowany w czasie z innymi danymi 2110. Model (ADM ) obejmuje wciągający dźwięk, ulepszenie dialogów, wielojęzyczność i obsługę audiodeskrypcji, wirtualizację słuchawek i inne funkcje.

„Audio zwraca teraz większą uwagę na użytkowników końcowych” — zauważył architekt Dolby Labs, James Cowderypowołując się na przykłady, takie jak implementacja ADM przez BBC, która może obejmować oddzielne dźwięki u siebie i na wyjeździe dla sportu, „ale także fakt, że im bardziej złożony jest dźwięk, tym bardziej skomplikowana jest dystrybucja”.

Prakash Moorut z Shure: „Będzie wymagana duża koordynacja częstotliwości [for the 2024 Paris Games]”.

Nie zabrakło również tematów technicznych, w tym prezentacji przedstawicieli Calrec na temat implikacji audio dynamicznego, adaptacyjnego strumieniowania treści i produkcji audio w środowisku chmurowym.

READ  Bez Bale'a Walia ma tajną broń na finał play-off z Lewandowskim i Polską | Sporty

W związku z Igrzyskami Olimpijskimi w Paryżu w 2024 r. Shure Starszy Dyrektor ds. Widma i Regulacji, Prakash Moorut zwróciła uwagę, że polityka dotycząca programów i wydarzeń specjalnych (PMSE) dla Igrzysk będzie nadal wymagać częstotliwości poniżej 700 MHz. Zwrócił uwagę, że stosunkowo nieliczne obiekty w mieście będą blisko siebie iw bliskiej odległości od wioski olimpijskiej.

„Potrzebna będzie duża koordynacja częstotliwości” – ostrzegł. „Wielu producentów wydarzeń nie docenia rzeczywistych wymagań dotyczących częstotliwości, a imprezy towarzyszące, takie jak koncerty, mogą zająć jeszcze więcej widma”.

Porywający panel na koniec – historycznie najmniej napisana i najbardziej wciągająca część wydarzeń DTVAG – badał między innymi długoterminowe wyzwanie związane z transmisją audio: poszukiwanie nowej generacji A1 i innych profesjonalistów audio.

Floriana Brownaweteran A1, który łączy NHL, X Games i inne sporty, ubolewał nad dosłowną i przenośną niewidzialnością lokalizacji A1: schowanej z tyłu odległej ciężarówki w branży, która ceni sobie wygląd.

„Nikt nie wie, że A1 istnieje”, powiedział, sugerując, że niewidzialność utrudnia rekrutację talentów technicznych. „Wiele dzieciaków z nowej generacji YouTuberów już robi to, co my, ale na YouTube i zarabia na tym 100 000 dolarów rocznie. Od nas zależy, czy je znajdziemy. Nie możemy tylko czekać, aż same do nas przyjdą”.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *