technologia
Google prosi organy regulacyjne o usunięcie niebieskich dymków z tekstem Apple
Google wysłał list do europejskich organów regulacyjnych, wzywając je do udzielenia zezwoleń Apple iMessage według raportu przygotowanego przez „Financial Times”. Środa. Komisja Europejska stwierdziła, że Apple monitoruje iMessage we wrześniua list Google’a niepotrzebnie dodaje: „Zgadzamy się”.
Europejskie organy regulacyjne badają obecnie, czy Apple powinien być zobowiązany do przestrzegania tych przepisów Ustawa o rynkach cyfrowych, dzięki czemu iMessage będzie bezproblemowo kompatybilny ze wszystkimi platformami do przesyłania wiadomości, takimi jak Android i WhatsApp. W piśmie, do którego dotarli reporterzy Financial Times, starszy wiceprezes Google i inni dyrektorzy ds. telekomunikacji twierdzą, że usługi Apple spełniają progi określone prawem i powinny zostać uregulowane tak, aby „przynosiły korzyści europejskim konsumentom i przedsiębiorstwom”.
Kultowe niebieskie dymki Apple w iMessage są kluczowym czynnikiem utrzymania klientów. W 2019 roku firma Samsung rozpoczęła kampanię przeciwdziałającą znęcaniu się, wykorzystując pliki GIF do zwalczania znęcania się wśród dzieci prześladowani z powodu zielonych dymków z tekstem.
Ustawa o rynkach cyfrowych definiuje gatekeeperów jako „główne platformy internetowe, które stanowią ważną bramę między użytkownikami biznesowymi a konsumentami i których pozycja może zapewnić im możliwość tworzenia wąskiego gardła w gospodarce cyfrowej”. z iMessage’a.
Chociaż Google przyłączył się do antykonkurencyjnych praktyk Apple, jest to również przedmiotem kontroli organów regulacyjnych. Ustawa o rynkach cyfrowych wyznacza także Google Play, Mapy Google, Chrome i inne usługi jako strażników. Gigant wyszukiwarek również stoi przed własnym wyzwaniem Sprawy antymonopolowe tutaj, w USA.
Google, Apple i Komisja Europejska nie odpowiedziały natychmiast na prośbę Gizmodo o komentarz.
Jednak Apple stwierdził już wcześniej, że iMessage nie jest ważną bramą „ze względu na jego mały rozmiar w porównaniu z innymi usługami przesyłania wiadomości”. Liczbę użytkowników iMessage oszacowano na 1.3 miliarda w 2022 r., podczas gdy WhatsApp to zrobił 2,4 miliarda użytkowników w tym samym roku.
„Konsumenci mają dziś dostęp do różnych aplikacji do przesyłania wiadomości i często korzystają z kilku jednocześnie, co pokazuje, jak łatwo jest się między nimi przełączać” – stwierdził Apple w tym samym oświadczeniu. „Dziś konsumenci mają dostęp do różnych aplikacji do przesyłania wiadomości i często korzystają z kilku jednocześnie, co pokazuje, jak łatwo jest się między nimi przełączać”.
Komisja ma czas do lutego na podjęcie decyzji w tej sprawie.