Connect with us

Najważniejsze wiadomości

Google Pay jest częściej używany do płatności w Indiach i Polsce niż w USA czy Wielkiej Brytanii: ankieta

Published

on

Google Pay jest częściej używany do płatności w Indiach i Polsce niż w USA czy Wielkiej Brytanii: ankieta

Jako jedna z pięciu największych usług płatności mobilnych, Google Pay odpowiadał za 26% wszystkich transakcji online w ubiegłym roku. Obecnie ponad 150 milionów użytkowników na 42 rynkach korzysta z usługi płatności mobilnych Google, aby zarządzać płatnościami jednym dotknięciem. Jednak w niektórych krajach aplikacja jest używana znacznie częściej niż w innych.

Według danych AltIndex.com, Google Pay jest częściej wykorzystywany do płatności w Indiach i Polsce niż w USA czy Wielkiej Brytanii.

Ośmiu na 10 indyjskich konsumentów korzysta z Google Pay, czyli trzy razy więcej niż w USA

W ciągu ostatnich pięciu lat ponad miliard ludzi zaczęło korzystać z płatności mobilnych POS, co zwiększy łączną liczbę użytkowników do ogromnej liczby 1,6 miliarda w 2023 r. Jako jeden z pięciu największych dostawców usług na rynku, Google Pay odegrał ogromną rolę w tym wzroście.

Choć Google Pay wciąż pozostaje daleko w tyle za gigantami Alipay i WeChat Pay, które mają setki milionów użytkowników głównie na rynkach Azji i Pacyfiku, również cieszy się dużą popularnością. Jednak różnice regionalne są nadal duże.

Według Consumer Insights firmy Statista Indie są niewątpliwie rynkiem numer jeden dla Google Pay. Badanie przeprowadzone między październikiem 2022 r. a wrześniem 2023 r. wśród 12 000 konsumentów w 19 krajach wykazało, że ośmiu na 10 Hindusów regularnie korzysta z Google Pay do płatności online lub w punktach sprzedaży, czyli znacznie częściej niż w jakimkolwiek innym kraju. Daleko w tyle znajduje się na drugim miejscu Polska, gdzie z aplikacji korzysta około 35% konsumentów. Co zaskakujące, niektóre z najbardziej rozwiniętych krajów świata, takie jak Stany Zjednoczone, Niemcy i Wielka Brytania, znalazły się znacznie poniżej tych wartości.

Statystyki pokazują, że około 33% Amerykanów korzysta z Google Pay do zarządzania swoimi płatnościami, czyli prawie trzy razy mniej niż w Indiach. Z jednej strony nie jest to zaskoczeniem, biorąc pod uwagę, że w kraju jest duża liczba użytkowników iPhone’ów, a 58% konsumentów korzysta z Apple Pay.

READ  Rekord Polski w walce z LGBTQ + przyćmiewa zwycięstwo olimpijskie - POLITICO

Wielka Brytania pozostaje również daleko w tyle za Indiami pod względem korzystania z Google Pay – tylko 25% konsumentów korzysta z tej aplikacji regularnie. Według Statisty Brytyjczycy nadal dość konserwatywnie podchodzą do zarządzania swoimi płatnościami, a prawie dwie trzecie konsumentów preferuje karty debetowe i kredytowe. W Niemczech użytkowników Google Pay jest jeszcze mniej niż w tych krajach: tylko 31% konsumentów korzysta z aplikacji do płatności POS, a 16% do płatności online.

Przeczytaj także: 23% krajowych instytutów badawczych z USA, Wielkiej Brytanii, Kanady i Singapuru preferuje Bombaj jako miejsce prowadzenia działalności gospodarczej lub inwestycji: ankieta

Przeczytaj także: Zapoznaj się z tymi przydatnymi wskazówkami, jak uzyskać najwyższą ofertę przy sprzedaży starego samochodu

Przeczytaj także: Czy pracownicy zaciągają kredyty mieszkaniowe przed 30. rokiem życia?

Japonia i Austria znajdują się na dole listy

Chociaż kraje zachodnie pozostają w tyle za Indiami i Polską pod względem wykorzystania Google Pay, od 20 do 30% konsumentów w tych krajach nadal korzysta z aplikacji do płatności POS i online. Z badania wynika jednak, że sytuacja jest inna w Japonii, kraju z najmniejszą liczbą użytkowników Google Pay.

Statystyki pokazują, że w ubiegłym roku tylko 4% Japończyków korzystało z aplikacji do płatności POS, a żaden z nich nie korzystał z płatności online. Austria również znalazła się na końcu listy – 15% konsumentów korzysta z niej do zarządzania zakupami w Internecie i w punktach sprzedaży.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *