Google Cloud podobno zatrudnia ponad 200 pracowników pomocy technicznej w swoich biurach w Indiach, Polsce, Kanadzie i Meksyku po niedawnym zwolnieniu kilku pracowników Personel pomocniczy z Australii.
„Globalny zespół wsparcia Google Cloud znacznie się rozrasta – do końca kwietnia musimy zatrudnić ponad 200 osób do naszych rozwijających się placówek w Bangalore, Pune, Warszawie, Waterloo i Mexico City, aby mieć pewność, że zrealizujemy nasz cel H1” — John Bunney , starszy dyrektor zarządzający globalnego wsparcia zaawansowanego w Google Cloud, w niedawnym e-mailu do pracowników zgłoszonym przez Insider biznesowy.
Google Cloud nie odpowiedział na prośbę CRN o komentarz do czasu publikacji.
W zeszłym miesiącu, Potwierdzono Google Cloud powiedział CRN US, że firma reorganizuje się, aby zaoszczędzić pieniądze, eliminując i reorganizując dziesiątki ról w swoich zespołach wsparcia. Zespół pomocy technicznej Google Cloud składa się z osób, które pomagają klientom i inżynierom w korzystaniu z usług przetwarzania w chmurze.
Według komunikatu prasowego Alphabet Workers Union około 100 pracowników pomocy technicznej Google Cloud — w tym inżynierów rozwiązań technicznych i stanowiska zarządzające programami — zostanie zwolnionych, jeśli nie będą mogli znaleźć nowej roli i przejść na nią w ciągu 60 dni. Cięcia dotkną inżynierów rozwiązań technicznych Google Cloud w Australii, Stanach Zjednoczonych i Szwajcarii.
Business Insider poinformował, że cięcia dotkną również zespoły wsparcia pracujące w jednostce biznesowej zajmującej się analizą danych, Looker Nabyta chmura Google w 2020 roku za 2,6 miliarda dolarów.
Google Cloud jest obecnie trzecim dostawcą chmury na świecie, za Amazon Web Services (AWS) i Microsoft Azure.
Google wydaje miliardy każdego roku na tworzenie nowych i wyposażanie hiperskalowych centrów danych, aby wspierać stale rozwijające się usługi infrastruktury chmurowej i działalność Google Cloud Platform (GCP).
W lutym Google Cloud odnotował przychody w czwartym kwartale w wysokości 5,5 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 45 procent rok do roku. Przychody Google Cloud Platform (GCP) przekroczyły ten wzrost, ponieważ GCP odnotowało ponad 80-procentowy wzrost całkowitego wolumenu transakcji w 2021 r. w porównaniu do 2020 r., a także ponad 65-procentowy wzrost liczby zarejestrowanych transakcji o wartości ponad 1 miliarda dolarów.
Na froncie kanału firma stara się zwiększyć swoją działalność w zakresie bezpieczeństwa, budując bliższe relacje Dostawcy zarządzanych usług bezpieczeństwa (MSSP).
W tym tygodniu Google Cloud uruchomił nowy program Chronicle MSSP, czteroczęściową inicjatywę mającą na celu zwiększenie sprzedaży produktów i usług zabezpieczających za pośrednictwem partnerów handlowych. Program kanałów koncentruje się na sprzedaży, marketingu, inwestycjach biznesowych i wsparciu technicznym — wszystko po to, aby zwiększyć atrakcyjność i ułatwić dostawcom usług MSSP sprzedaż produktów i ich usług w witrynie Google Cloud Platform Marketplace.
Obecnie w witrynie Google Cloud dostępne są dziesiątki pełnoetatowych ofert pracy inżynierów rozwiązań technicznych, pracujących zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i za granicą w takich krajach jak Indie, Izrael, Meksyk i Korea Południowa.