Zabawa
Forum Postprodukcji Przygotowuje post w Polsce – Przewodnik po polskiej postprodukcji
– Specjalna publikacja jest punktem kulminacyjnym tegorocznej edycji polskiego wydarzenia, na której zaprezentowali się tacy eksperci jak Dan Lebental
Redaktor Dan Lebental
Przygotowany przez organizatorów Forum postprodukcyjne, the Poczta w Polsce – Przewodnik po polskiej postprodukcji Cineuropa dowiedział się, że katalog jest teraz dostępny bezpłatnie online. Ze szczegółowymi opisami 21 polskich firm postprodukcyjnych, informacjami o zachętach finansowych oraz pięcioma wywiadami z przedstawicielami branży, co – zdaniem – należy promować Dominika Kłoczewiak od Fundacji Viewer, kraj ma już do zaoferowania.
„Polskie domy postprodukcyjne świadczą usługi na najwyższym poziomie, ale wiedza na ten temat jest rozproszona, stąd pomysł na wydanie katalogu podsumowującego ją” – powiedziała. „Nie udało nam się od razu przedstawić wszystkich firm postprodukcyjnych, ale mamy nadzieję, że będziemy kontynuować ten projekt i uzupełnić o kolejnych przedstawicieli z naszego rynku”.
Wydarzenie, które zakończyło się 6 grudnia, zawierało prezentacje międzynarodowych ekspertów, w tym redaktora Dan Lebentalkto dyskutował Sztuka opowiadania historii w budżetowym kinie Hollywood. „Te filmy są żywą i oddychającą rzeczą – scenariusz, w którym przychodzisz, nie jest tym samym, co ten, z którym wyszedłeś” – powiedział, odnosząc się do swojego doświadczenia Człowiek Mrówka. „Jako montażysta, jeśli masz sztuczkę, której użyłeś w filmach ślubnych, która działa, zrób to. Kogo to obchodzi, jeśli tylko opowiada historię? To jest biznes, w którym się znajdujemy: opowiadanie historii. „
Lebental omawiał swoje metody, tworząc pewne sekwencje, na przykład tragiczne odejście Rene Russo Thor: Ciemny Świat. „Było wiele scen, które wydawały się prawdziwym ciężarem, więc zagrałem je jako jedną scenę. Porównałem to do poczucia się jak w operze ”- zauważył. „Było dużo dialogu, ale czułem, że lepiej by działało ze zdjęciami. Czasami możesz lepiej się komunikować, robiąc mniej, a przetwarzanie emocjonalne jest najwyższą formą. Jest to o wiele ważniejsze niż ciągłość lub pewne aspekty historii. Jeśli potrafisz trafić w odpowiednie emocje, wygrywasz. „
Co ciekawe, podczas gdy jego praca nad tytułami Marvela trwa około roku („chyba że coś się stanie, jak Robert Downey Jr. złamał kostkę”), efekty specjalne nie są najważniejsze. „Kiedy zrobiłem to po raz pierwszy Człowiek z żelazaDowiedzieliśmy się, że wiele latających animacji to nie ludzkie emocje. Setki ludzi pracuje nad tymi nagraniami wśród ludzi VFX. Czasami czuję się źle, ponieważ mówię: „Och, nie potrzebuję tego”. A to czyjaś Kaplica Sykstyńska! w Człowiek z żelaza Wyciąłem chyba najlepszy efekt uchwycony w filmie. Dyrektor Jon Favreau spojrzał na mnie i powiedział: „Ty sukinsynu”. Ale wiedział, że to słuszne – powiedział. „Często redaktor jest jak sprzedawca używanych samochodów: musisz sprzedać swoje cięcie”.
To samo dotyczy nowych kreatywnych rozwiązań, takich jak wprowadzenie Osy w Człowiek mrówka i osa. „Kiedy masz wprowadzenie postaci, to ważny moment. Chcą, żeby był wyjątkowy, niezależnie od tego, czy to De Niro kierowca taksówki albo jedna z tych osób w pelerynie. Jeśli reżyser nic nie zaplanował, trzeba coś wymyślić – powiedział, udzielając uczestnikom rady. „Najtrudniejsze jest to, że nie możesz pracować nad dobrymi rzeczami na początku. Musisz więc mieć właściwy sposób myślenia, a sposób myślenia jest taki, że cokolwiek dostanę, jest to moja szansa, abym mógł ją jak najlepiej wykorzystać. Jeśli chcesz zrobić to jako redaktor, musisz go edytować, niezależnie od tego, czy otrzymujesz wynagrodzenie, czy nie. „
Zapytany o trudne projekty, które nauczyły go cennych lekcji, odpowiedział krótko: „Jest na to słowo: filmy dokumentalne. Są najlepsze do budowania twoich umiejętności, ale generalnie są trudniejsze i płacą mniej ”- wyjaśnił. „Zawsze powtarzam, że w Hollywood jest 10 lat na ustalenie się. Jeśli masz szczęście, zrobisz to wcześniej, ale zapłacisz za to – gwarantuję. Ale kiedy jesteś w pobliżu, to miła rzecz – nawet jeśli tego nienawidzę, uwielbiam to. Gramy na naszych maszynach tnących jak na instrumentach muzycznych: w końcu narzędzie jest mniej ważne niż osoba, która na nim gra. Najlepszym narzędziem do edycji jest mózg. Tu się zaczyna, a potem kończy. „
Forum postprodukcyjne odbyło się w dniach 4-6 grudnia 2020 roku. Możesz pobrać katalog sfinansowany z dofinansowania Polski Instytut Sztuki Filmowej, the Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego i miasto Warszawa, Tutaj.
Poczta w Polsce – przewodnik po polskim katalogu postprodukcyjnym
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.