Connect with us

Zabawa

Filmy po prostu cię nie satysfakcjonują, kiedy nie możesz zobaczyć teatru

Published

on

Filmy po prostu cię nie satysfakcjonują, kiedy nie możesz zobaczyć teatru

Brakuje mi filmów.

W zeszłym tygodniu Gildia Złotych Globów i Aktorów Ekranowych ogłosiła swoje nominacje, a w marcu – nominacje do Oscara. Od roku nie widziałem żadnego z wymienionych filmów.

O większości z nich też nie wiem. Jak fan sportu, którego drużyna nie działa, przeważnie przestałem czytać strony filmowe w gazetach.

Tak, ludzie mówią, że żyjemy w złotym wieku filmu (i telewizji). Netflix, Amazon, Disney +, the Criterion Channel, Eventive – wszystko, co chcesz zobaczyć, od najnowszego pojazdu gwiazdy po nieme filmy dostępne na komputerze.

A za mniej niż 18,50 $ na pojedynczy spektakl plus bilet dla dzieci Sour Patch w teatrze na Manhattanie.

Ale oglądanie filmu w domu nie jest ucieczką. To tylko kolejne zadanie na ekranie. Podczas powolnej sceny skończysz sprawdzać pocztę. Jeśli ktoś zadzwoni do Ciebie w trakcie filmu, możesz też go zatrzymać i porozmawiać z nim.

To nie to, za co zapłaciłeś 18,5 dolara: 2 i pół godziny, ciemno, przerwa od prawdziwego życia.

Tak jak siedzenie w samolocie to pójście do kina, rezygnacja z kontroli. Film zaczyna się według harmonogramu innej osoby – prawdopodobnie pół godziny wcześniej lub za późno. To dobra rzecz: powód, aby wyłączyć komputer i wyjść na zewnątrz.

Są 20-minutowe zapowiedzi, a także prezentacja M&M. W świecie, w którym 15-sekundowe filmy TikTok nie mogą przyciągać uwagi, uczy to cierpliwości i pobłażania.

Nawet węższe wybory zapewniają szersze wrażenia.

Butikowy teatr Munroe w Lincoln Center to po prostu piękny teatr – więc losowo wybierałem jeden z pięciu filmów, które grał, dopóki nie zobaczyłem ich wszystkich.

Jasne, w domu mógłbym teoretycznie obejrzeć film o zimnowojennej Polsce lub dokument o szczurach w Baltimore, ale niekończący się wybór staje się paraliżujący.

Też frustrujące. Po co zawracać sobie głowę czytaniem recenzji filmu, skoro film Arty jest dostępny tylko na żądanie na jednym kanale butikowym w domu, a nie masz ochoty rejestrować się w innej usłudze online tylko po to, aby anulować ją miesiąc później?

Możesz wybierać staroświeckie kina w oparciu o ich codzienną ofertę, bez żadnych zobowiązań i bez konieczności poznawania różnych dystrybutorów i ich ograniczonych umów licencyjnych.

I nie, nie robię Netflix, mimo że mój chłopak twierdzi, że to „zmieni twoje życie” – ponieważ zamiast chodzić do kina raz w tygodniu, oglądałem tanią telewizję Netflix przez cały dzień.

Skojarzenie wyjątkowej fizycznej lokalizacji z filmem tworzy silniejszą pamięć – zarówno o lokalizacji, jak i filmie. „Kanciarz” na Times Square różni się od „Kanciarza” w telewizji. Film o zamordowaniu Icchaka Rabina pośród tłumu starszych żydowskich wdów na Upper West Side różni się od oglądania go przez telefon.

„O północy w Paryżu” jest bardziej zabawne, gdy pokaz odbywa się o północy w Paryżu. „Paddington” w teatrze z paplaniną brytyjskich dzieci jest bardziej zabawny niż „Paddington” na kanapie.

W końcu duży ekran sprawia, że ​​złe filmy są lepsze. „Motherless Brooklyn” w AMC Uptown to powiększona wersja zawrotnego Nowego Jorku z połowy XX wieku. W domu to tylko odrapany, pełen dziur skrypt.

„Obiecująca młoda kobieta” Careya Mulligana w multipleksie, w którym ludzie trąbią przy stołach, przy których kręceni są gwałciciele, może być przezabawnym filmem zemsty. Ale chociaż pandemia została wydana bezpośrednio na wideo, prawdopodobnie wydawałoby się, że niechlujny film klasy B nie ma własnego żartu.

Jak często wyglądałem przez okno przez te jesienne i zimowe dni po „pracy” i myślałem, że to będzie wspaniały zimny, ponury wieczór, żeby pójść do kina i w ogóle coś zobaczyć?

Czy filmy wrócą? Od szczytu w 2002 roku, roczna sprzedaż biletów spadła o 25 procent do 2019 roku. Ale to 1,2 miliarda kart rocznie.

Jak wszystko podczas pandemii, im dłużej teatry pozostają zamknięte, tym trudniej będzie przetrwać.

Gubernator Cuomo mógłby pomóc, otwierając teatry miejskie w 25 procentach, z rodzinami siedzącymi daleko od siebie, tak jak wkrótce będzie robił to z jedzeniem w pomieszczeniach.

READ  Zespół jazzowy na żywo zachęca ludzi do Celebration Pointe

Do tego czasu będę czytał książkę.

Nicole Gelinas jest redaktorką City Journal w Manhattan Institute.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *