Connect with us

Zabawa

FILMY o dzieciństwie Stevena Spielberga, Danielu Craigu jako przebiegłym detektywie i sympatycznym dupku na drodze

Published

on

FILMY o dzieciństwie Stevena Spielberga, Danielu Craigu jako przebiegłym detektywie i sympatycznym dupku na drodze

Przy tak dużej liczbie piłkarskich mistrzostw świata, być może nie masz teraz czasu na kino. Zwróć uwagę, że właśnie dotarło kilka bardzo dobrych filmów, które zostaną omówione poniżej. Dwa więcej, dziwny Świat z Disneya i poświęcenie o wojnie koreańskiej nie ma, ponieważ zapowiedzi studia kolidowały z najnowszym filmem Stevena Spielberga, który tam jest.

A jeśli liczy się czas, obejrzyj nowy i piękny przykład kanadyjskiej twórczości filmowej Aborygenów. Meneath: Ukryta wyspa etyki trwa tylko 19 minut i jest bardzo poruszający. Animowany przez Terrila Caldera, Metis mieszkającego w Ontario, jest mocnym stwierdzeniem o tym, jak rdzenni Amerykanie zostali zmuszeni do zaakceptowania protokołu religijnego, który był im całkowicie obcy. „Czy ja pójdę do piekła?” – pyta młoda dziewczyna. Streamuje za darmo na nfb.ca.

A jeśli chodzi o piłkę nożną, poniższy film pokazuje niektórych graczy, ale wcale nie w dobrym świetle. EO osioł zachowuje się znacznie lepiej. On jest na tej liście:

Fabelmanowie: 3 gwiazdki

Szklanka cebuli: 3 ½

Kości i wszystko: 2

WSPANIAŁY CZŁOWIEK: Mieliśmy wielu reżyserów, którzy kręcili filmy na podstawie ich młodszych lat. To trzeci z ostatnich kilku razy, a kolejny pojawi się za kilka tygodni. Tutaj widzimy wczesne lata Stevena Spielberga poprzez Sammy’ego Fabelmana, chłopca tak zafascynowanego filmami, że sam chce je nakręcić. Filmuje katastrofę kolejową z zestawem Lionela (tak jak w To Najwspanialszy spektakl na świecie ale za 8 milimetrów). Później chwyta kamerę 16 mm i filmuje zjazdy rodzinne, harcerzy grających żołnierzy i dzień w szkole na plaży.

Dzięki uprzejmości Universal Pictures

Wynikają z tego dwie rzeczy. Antysemicki student college’u, który już nazywa go Bagelmanem, nie jest zadowolony, że sfilmował go, jak wygląda jak blond bóg na plaży. Nie jest jasne, dlaczego jest zdenerwowany. On jest łatwy. Z drugiej strony przyjaciel próbuje nakłonić go do przyjęcia Jezusa do swojego serca. A film ze zjazdu rodzinnego Fabelmanów pokazuje niepewne widoki jego matki (Michelle Williams) i najlepszego przyjaciela jego ojca (Seth Rogen). Sammy edytuje te sceny do występu rodzinnego. W pewnym sensie jest to typowe dla tego, jak często widujemy Spielberga. Jego filmy są zazwyczaj ładne. Rzadko bawią i prowokują. To samo dotyczy tego filmu i jego wspomnień z dorastania w Arizonie, a potem w Kalifornii. Jego ojciec jest wczesnym inżynierem komputerowym, granym przez Paula Dano jako kujona, a reszta jego rodziny wygląda jak typowy twór telewizyjny. Punktem kulminacyjnym jest jednak późna scena, w której spotyka „największego żyjącego reżysera” Johna Forda, granego z wyraźnym rozmachem przez Davida Lyncha. Do tego czasu film był trochę zbyt wygodny. Był ulubieńcem publiczności na Festiwalu Filmowym w Toronto. (W kinie) 3 z 5

READ  To pierwszy telewizor OLED firmy JVC! Jest HDMI 2.1, premiera już w listopadzie! Tania konkurencja od gigantów?

SZKLANA CEBULA: NÓŻ TAJEMNICY: Podobnie jak wiele kontynuacji, nie jest tak zabawna ani wciągająca jak oryginał. Ale nadal jest całkiem zabawny, jeśli lubisz kryminały, w których na końcu detektyw zbiera wszystkich w pokoju i wskazuje zabójcę. Istnieje wiele odchyleń od tej formuły i wiele zwrotów akcji w drodze do końca, ale prawie na pewno ci się spodoba. Tak jest, chociaż rezolucja, napisana, wyprodukowana i wyreżyserowana przez Riana Johnsona, nie jest zaskoczeniem ani szokiem.

Dzięki uprzejmości Netflixa

Edward Norton gra miliardera podobnego do Elona Muska, który zaprasza kilku gości do swojego pałacowego domu – tego ze szklaną kopułą w kształcie cebuli – na prywatnej greckiej wyspie. Chce, żeby dowiedzieli się, kto go zamordował (jeśli to morderstwo się wydarzy). Tak, zaczyna się jak gra. Wszyscy goście się znają, są starymi kumplami od kieliszka i każdy ma motyw. Wtedy ma miejsce prawdziwe morderstwo i „największy żyjący detektyw (Daniel Craig) musi dowiedzieć się, co się dzieje. Nie został nawet zaproszony, podobnie jak były partner biznesowy gospodarza (Janelle Monáe). Są jednak kluczem, a czerwone śledzie rzucają się z radości, gdy Kathryn Hahn, Leslie Odom Jr., Jessica Henwick, Madelyn Cline, Kate Hudson i Dave Bautista stają się podejrzani. Craig znajduje rozwiązanie „ukrywając się na widoku” i prawie kradnie show swoją chłodną pewnością siebie. (Teraz w kinach, w serwisie Netflix za miesiąc) 3 ½ na 5

EO: Widziałem to jeszcze raz i nadal gorąco polecam ten film z Polski i weterana reżysera Jerzego Skolimowskiego. Napisałem to po obejrzeniu go na Festiwalu Filmowym w Vancouver.

Podobał mi się ten film, mimo że opowiada o osiołku o imieniu EO i jego szelmowskich podróżach. Jest tylko jedna aktorka, której nazwisko rozpoznaję, Isabelle Huppert, w krótkiej roli. Reszta to wszyscy Polacy, podobnie jak reżyser Skolimowski, który osiągnął to w wieku 84 lat. Wspaniałą rzeczą jest to, że bardzo przywiązujesz się do osła, gdy podróżuje od jednego zdarzenia do drugiego, wiele z nich jest całkowicie nieoczekiwanych. Sama nowość jest ekscytująca.

Dzięki uprzejmości Filmy, które lubimy

Na początku jest w cyrku i jest głaskany przez performerkę ((Sandra Drzymalska), wspomnienia będą napływać do jego umysłu. Uwalniają go obrońcy praw zwierząt, trafia na farmę do znęcającego się właściciela, ale zostaje przeniesiony z powrotem do zwierzęcia przejęcie schronienia i podróże z jednego miejsca zbrodni na drugie, czasami w biegu, spotyka hrabinę (Huppert), ogląda amatorski mecz piłki nożnej, po którym następuje bójka w barze, kilku pijanych graczy go bije i trafia do szpitala dla zwierząt Mówi, że widzi w ludziach zarówno to, co najgorsze, jak i czasami to, co najlepsze. Przy bardzo niewielkiej liczbie dialogów międzyludzkich, ale za to świetnych odgłosach zwierząt, oglądamy całą ludzkość oczami niewinnego. (W kinach w Toronto, Vancouver, Montrealu, Ottawa, Calgary, Edmonton, Saskatoon, Waterloo, Hamilton, Sudbury i więcej w Montrealu od poniedziałku) 4 z 5

READ  Analiza: AT&T, Discovery Deal podkreśla pragnienie mediów, by być jak Netflix

DOBREJ NOCY Oppi: Ona nie jest osobą, chociaż niektórzy ludzie z NASA w tym dokumencie mówią o niej tak, jakby nią była. Dla niektórych z tych inżynierów i naukowców jest jak dziecko i używają słów takich jak „Dziecko” i „Mała Miss Perfekcyjna”. W rzeczywistości jest robotem, pełne imię: Opportunity, który wraz z siostrą bliźniaczką Spirit został wysłany jako łazik na Marsa 20 lat temu, aby rozejrzeć się, zbadać geologię i co najważniejsze poszukać śladów wody (teraz lub w przyszłości) . po). To może być znak życia.

Dzięki uprzejmości Prime Video

Był to znaczący postęp w eksploracji kosmosu i dla inżynierów „misja odkupienia”, aby nadrobić niektóre wcześniejsze niepowodzenia. Może dlatego pamiętają, że byli tak emocjonalnie przywiązani do tych robotów. Denerwują się, gdy nie dostają od nich sygnału (nie dzwonili do domu) i „podskakują z ulgi”, gdy nadchodzi. Będziesz musiał improwizować, gdy koła łazika utkną w wydmie lub oba zostaną przytłoczone przez burzę piaskową. Nawet jeśli U Oppy rozwinie się „zapalenie stawów” w ramieniu. To jest humanizacja na wysokim poziomie, a dwa roboty reagują. Oczekiwano, że przetrwają tam tylko 90 dni, ale zostało to rozciągnięte do 15 lat. Film wyreżyserowany przez Ryana White’a jasno wyjaśnia naukę i dodaje materiał NASA oraz wygenerowane komputerowo sceny Industrial Light and Magic. A co najlepsze, oddaje ekscytację wynikającą z postępu naukowego. (Przesyłanie strumieniowe w Prime Video) 3½ z 5

I JESZCZE ŚPIEWAM: W tym żywym filmie pojawia się ostry protest przeciwko niedawnym wydarzeniom w Afganistanie. Wiedzą, że talibowie wracają do władzy po tym, jak Trump zachęcał ich „rozmowami pokojowymi”, a Biden zapłacił cenę, wycofując swoją armię z kraju. Wszystko to w parze z opowieścią o talent show. Mówi się, że Afghan Star to najpopularniejszy program telewizyjny w kraju, a my obserwujemy, jak dwie młode kobiety przygotowują się do rywalizacji. Ich mentorem jest gwiazda pop o imieniu Aryana Sayeed, kontrowersyjna z powodu łamania zasad dotyczących ubioru i prowadzenia kampanii na rzecz praw kobiet.

READ  Kolory zła: Czerwień (2024) – recenzja | Thriller kryminalny Netflixa
Dzięki uprzejmości Level Film

„Wyobraźcie sobie powracających talibów” – mówi ktoś. Cóż, w końcu to robią. Jej dominujące poglądy na temat praw kobiet przewijają się przez cały film. Został napisany i wyreżyserowany przez Fazilę Amiri, która urodziła się w Kabulu, a obecnie pracuje w Toronto. „Talibowie chcą, abyśmy zaakceptowali nienormalny i nieludzki sposób życia” – mówi jedna z jej postaci. A inny cytuje listę niesprawiedliwości społecznych, takich jak okaleczanie twarzy, małżeństwa dzieci i śmierć przez ukamienowanie. Scenariusz stwierdza, że ​​większość represji skierowana jest przeciwko części populacji, muzułmanom szyickim, ludowi Hazara. Kiedy jedna z dwóch piosenkarek wygrywa konkurs jako pierwsza kobieta w historii, mówi, że to „dla wszystkich afgańskich kobiet”. Ten film też. Jest napędzany oburzeniem i, jak sugeruje tytuł, siłą woli. (Dostępny na VOD i cyfrowo od 29 listopada) 4 z 5

KOŚCI I WSZYSTKO: Reżyser Luca Guadagnino chce, abyś zobaczył ten film jako „medytację nad tym, kim jestem i jak przezwyciężyć to, co czuję”. To brzmi jak na powieść dla młodych dorosłych, z której pochodzi. Ale wątpliwości co do bycia kanibalem wykraczają nieco poza zwykłe zmartwienia nastolatków. A z całym talentem, który jest tutaj zaangażowany, będziesz miał problem z zaakceptowaniem tego. To przerażające i głębokie. Ci ludzie są na marginesie społeczeństwa, ale będziesz miał problem z identyfikacją z nimi.

Dzięki uprzejmości MGM i Warner Brothers

Dobry występ Taylora Russella to rzadki pozytyw w tym filmie. Zaczyna od odgryzienia i zjedzenia palca dziewczyny na piżamowym przyjęciu, a następnie budzi pewien stopień empatii, podróżując po amerykańskim Zachodzie w nadziei na odnalezienie matki. Spotyka innego kanibala (Timothée Chalamet) i film przeradza się w romans. Spotyka również okropnego starszego z jej rodzaju (Mark Rylance), który wciąż się pojawia i próbuje ją poderwać. Uczy ją też zasad kanibalizmu („Nigdy – nigdy – nie jedz zjadacza”) i oddaje się prymitywnemu pokazowi tego, co można zrobić. Nie odpuszcza nawet wtedy, gdy matka zostaje odnaleziona – w zakładzie psychiatrycznym. To prairie goth i może to metafora. nie obchodziło mnie to. To jest zbyt brzydkie. (W kinie) 2 z 5

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *