Zabawa
Filmowcy dla prokuratury pokazuje potrzebę zachowania żywej pamięci o Holokauście – Moviejawn
Filmowiec dla prokuratury
Reżyseria, scenariusz i muzyka: Jean-Christophe Klotz
nieoceniony
Czas trwania: 58 minut
Otwarcie w Nowym Jorku 27 stycznia i rozszerzenie na wybrane miasta w styczniu/lutym
autorstwa Daniela Pecoraro, pisarza sztabowego
Dużo myślę o historii, pamięci historycznej i edukacji historycznej. (Na końcu, To trochę moja praca.) Niezwykle ważne jest, abyśmy zapewnili, że błędy i zbrodnie ludzkości zostaną rozpoznane, podniosą na duchu tych, którzy je podkopali, i wykorzystają tę wiedzę do wprowadzenia zmian w teraźniejszości. Filmowiec dla prokuraturynowa amerykańska reedycja lat 2020 Norymberga, obrazy l’histoire (również w reżyserii Jean-Christophe’a Klotza) ma w sobie ten sam duch. Film przedstawia trzy historie. Na pierwszy plan wysuwa się historia Holokaustu i nazistowskich zbrodni przeciwko ludzkości oraz ich prześladowania w procesach norymberskich. Jest też historia filmu, która jest wykorzystywana zarówno jako dokument historyczny, jak i (po raz pierwszy) jako dowód w sprawie karnej. Po trzecie, osobista historia Schulbergów, wielopokoleniowej rodziny filmowców, nadaje temu godzinnemu dokumentowi niszę w morzu studiów nad Holokaustem.
Film jest kroniką twórczości braci Budd Schulberg po II wojnie światowej, świeżo po publikacji jego debiutanckiej powieści Co sprawia, że Sammy ucieka? i dekadę przed tym, jak napisał nagrodzony Oscarem scenariusz Na froncie wodnym (Reżyseria: Elia Kazan, 1954) – i jego młodszy brat Stuart, który następnie produkował filmy dokumentalne dla Departamentu Stanu i NBC. Podobny, Filmowiec dla prokuratury sama w sobie jest sprawą rodzinną. Producentka filmowa Sandra Schulberg, córka Stuarta, wyselekcjonowała zdjęcia i dokumenty ze swojego obszernego rodzinnego archiwum i zachowała dokument z 1948 roku Norymberga: Jego lekcja na dziś który wyreżyserował i współprodukował Stuart twórcy filmów. Synowie Budda i Stuarta wykonują lektora, czytając w filmie listy swoich ojców. I oczywiście Budd i Stuart byli już filmowcami drugiego pokolenia. Jej ojciec BP wyprodukował jedne z największych niemych filmów lat 20. i 30. XX wieku.
Pod dowództwem Johna Forda, szefa Wydziału Fotografii Biura Służb Strategicznych (OSS) i dowódcy marynarki wojennej, Stuart i Budd skompilowali filmy i zdjęcia w pokonanych i okupowanych Niemczech, które miały zostać wykorzystane jako dowód przed Międzynarodowym Trybunałem Wojskowym. jesienią 1945 w Pałacu Sprawiedliwości w Norymberdze. twórcy filmów Cięcia, głównie zręczne, między listami od Stuarta i Budda, rekonstrukcje historyczne zespołu OSS podczas pracy, rejestrującego materiał filmowy (lub czasem zdobywający film nagrany i ukryty przez nazistów), historyczne i współczesne rekonstrukcje procesu montażu i ( na szczęście) niewielkie minimum historycznych gadających głów od francuskich i niemieckich ekspertów, wraz z samym materiałem OSS.
Zespół Schulbergów przeanalizował tysiące fotografii i negatywów, wydestylowane godziny materiału filmowego zrobionego przez Leni Riefenstahl, migawki zrobione przez Heinricha Hoffmanna (osobistego fotografa Hitlera) oraz reportaże filmowe zrobione przez oficerów SS i pokazane w domach Hitlera, Goebbelsa i Himmlera – wieczorna rozrywka. (Już ten ostatni fakt pokazuje okrucieństwo i, mówiąc wprost, chore gówno nazistów.) Klotz jest kroniką dramatu przedprocesowego pośród systematycznego palenia materiałów filmowych przez nazistów wkrótce po wojnie. Zestresowani zebraniem dowodów, których prokurator generalny USA (Sędzia Sądu Najwyższego Robert H. Jackson) potrzebuje do skazania 24 oskarżonych, bracia zlokalizowali studio w Babelsbergu, w którym przechowywano zbiór dowodów filmowych. Nagrania historii mówionej Budda Schulberga opowiadające tę historię i humorystyczną więź za pośrednictwem Johna Fordsa zakład z majorem Armii Czerwonej i stacjonującym w studiu historykiem filmu-amatorem, wnoszą pewną lekkość do skądinąd mrocznego filmu.
Dowody zebrane przez braci były ogromne – dwa długie filmy pokazane na pierwszym ekranie kinowym użytym w procesie sądowym wraz z ponad 5000 innych dowodów – a kiedy pokazano je tutaj w twórcy filmów, jest głęboko niepokojące. Ziarnisty film 8 mm nakręcony przez Niemców podczas pogromów we Lwowie. Żydowscy mężczyźni i kobiety, którzy zginęli na ulicach warszawskiego getta i zostali wysłani do masowych grobów, zostali dobrowolnie przyjęci przez nazistowski reżim, aby pokazać siebie i świat. Wpychaj wychudzone zwłoki w głęboką ziemię. To jest przerażające, tak jak jest teraz. Klotz łączy te klipy ze współczesnymi wywiadami, z których jeden jest szczególnie poruszający z udziałem Niklasa Franka. Niklas wciąż jest zdumiony, że jego ojciec Hans (nazistowski namiestnik Polski) poszedł do grobu myśląc, że nawet po obejrzeniu tych filmów nie był przestępcą i nigdy nie wybaczy mu popełnionych zbrodni.
Ostatnie dwadzieścia minut śledzi pracę Stuarta na przestrzeni trzech lat Norymberga: Jego lekcja na dziś, oficjalna amerykańska dokumentacja trybunału. Film Stuarta był przepisywany jedenaście razy w wyniku nieporozumień między amerykańskimi i brytyjskimi urzędnikami co do celu dokumentu: denazyfikacja w Niemczech czy dokument dla potomności. Tymczasem sowiecki dokument wyreżyserował Roman Karmen Procesy Norymberskie został wydany w 1947 roku z premierą na Times Square. (Klotz upewnia się, że pokazuje bezczelny nagłówek „Reds Beat Yanks” na pierwszej stronie różnorodność po publikacji.) W końcu twórcy filmów zauważa to Norymberga: Jego lekcja na dziś nigdy nie byłby widziany przez powojenną amerykańską publiczność. Chociaż miał być pokazany w Stuttgarcie dla niemieckich widzów, premiera w USA została odwołana w związku z berlińskim mostem powietrznym i początkami zimnej wojny. Nagle film, który przedstawiał Niemców jako wrogów, a Sowietów jako sojuszników, zaprzeczył nowej narracji.
Filmowiec dla prokuratury zaczyna się dydaktycznie i ogólnie wydaje się, że jest to funkcja, która może być emitowana w PBS lub History Channel w dniach poprzedzających ich kolej Starożytni Obcy, choć z nieco większym podekscytowaniem i mile widzianym osobistym akcentem. I to jest w porządku ze mną. Procesy Norymberskie i Norymberga: Jego lekcja na dziś, oba zostały zaprojektowane tak, aby świat nie zapomniał o popełnionych okrucieństwach. Miały one na celu, zgodnie ze słowami otwierającymi przemówienie Jacksona przed procesem (cytowane w filmie), rzucić światło na „ciemne wpływy, które będą czaić się na świecie długo po tym, jak ich ciała obrócą się w proch”. . . żywe symbole nienawiści rasowej, terroryzmu i przemocy oraz arogancji i okrucieństwa władzy”. III Rzeszy) oraz zbrodnie przeciwko ludzkości popełnione przez reżimy, które są teraz zarówno przyjaciółmi, jak i wrogami Stanów Zjednoczonych. I ta misja jest jasna twórcy filmówktóre, mam nadzieję, będą pokazywane studentom i szerokiej publiczności, aby „ciemne wpływy” nigdy nie powróciły do władzy.
Po premierze na New York Jewish Film Festival, Filmowiec dla prokuratury rozpoczyna się 27 stycznia, w Międzynarodowy Dzień Pamięci o Holokauście, w Firehouse, kinie dokumentalnym DCTV na Dolnym Manhattanie. Niektóre pokazy planowane są jako podwójne funkcje Norymberga: Jego lekcja na dziś do 2 lutego przed rozszerzeniem na miasta w USA. Aby uzyskać więcej informacji na temat procesów norymberskich, polecam materiały opracowane przez Projekt Sala sądowa 600.
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.