Gospodarka
Facebook chce stworzyć 10 000 miejsc pracy w UE dla wizji „metawersum”
Na tej ilustracji fotograficznej logo Facebooka można zobaczyć na ekranie smartfona z flagą UE w tle.
Czukrut Budrul | Zdjęcia SOPA | LightRocket za pośrednictwem Getty Images
LONDYN – Facebook planuje stworzyć 10 000 miejsc pracy w Unii Europejskiej w ciągu najbliższych pięciu lat, aby zbudować cyfrowy świat znany jako „Metaverse”.
Gigant mediów społecznościowych powiedział w niedzielę, że zatrudni wysoko wykwalifikowanych inżynierów w krajach całego bloku. Firma koncentruje swoją ofensywę rekrutacyjną w Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Polsce, Holandii i Irlandii.
„Europa jest niezwykle ważna dla Facebooka” – powiedzieli Nick Clegg, dyrektor ds. globalnych Facebooka i Javier Olivan, wiceprezes Central Products, w poście na blogu w niedzielny wieczór.
„Od tysięcy pracowników w UE po miliony firm, które codziennie korzystają z naszych aplikacji i narzędzi, Europa jest ogromną częścią naszego sukcesu, podobnie jak Facebook, sukces europejskich firm i całej gospodarki”.
Szef Facebooka, Mark Zuckerberg, przedstawił w lipcu swoją wizję metaverse. Metaverse to termin używany do opisania cyfrowych światów, w których wiele osób może wchodzić w interakcje w środowisku 3D.
Facebook niedawno zaprezentował swój pierwszy krok w kierunku Metaverse – aplikacji do pracy zespołowej, w której ludzie odbywają spotkania w wirtualnej rzeczywistości.
Wiele innych firm, w tym Microsoft, Roblox i Epic Games, intensywnie inwestuje we własne wersje metaverse.
„Kiedy zaczynamy podróż do ożywienia Metaverse, zapotrzebowanie na wysoko wyspecjalizowanych inżynierów jest jednym z głównych priorytetów Facebooka” – powiedzieli Clegg i Olivan.
„Z niecierpliwością czekamy na współpracę z rządami w całej UE, aby znaleźć odpowiednich ludzi i rynki, aby prowadzić to w całym regionie w ramach nadchodzącej kampanii rekrutacyjnej”.
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”