technologia
EY pomaga uchodźcom dzięki EY ERA, mobilnej aplikacji ratunkowej na SAP BTP
Opublikowany 10 godzin temu
Przesłane przez SOK
W lutym 2022 roku świat doświadczył kryzysu humanitarnego w związku z niewyobrażalną wojną Rosji z Ukrainą. W ciągu jednej nocy miliony Ukraińców uciekły ze swojego kraju i stały się uchodźcami. Zdecydowana większość przybyła do Polski w poszukiwaniu azylu, podczas gdy ich miasta stały się polami bitew.
Zespół techniczny z EY wzięła sobie do serca cel firmy – budowanie lepszego świata pracy. Wspierany przez Fale EY, globalnej inicjatywy, której celem jest wywarcie pozytywnego wpływu na życie 1 miliarda ludzi do 2030 roku, zespół ma misję wykorzystania technologii do rozwiązania problemu: zapewnienia niezliczonym uchodźcom przybywającym do Polski zasobów niezbędnych do przetrwania. Wynik, to Aplikacja reagowania kryzysowego EY (ERA)został uruchomiony w ciągu sześciu pilnych tygodni.
Odpowiedz na potrzebę
„Była zima, kobiety i dzieci stały w długich kolejkach po podstawowe produkty, takie jak mleko, pieluchy i koce” – wspomina Diksha de Sousa, SAP Core Tech w EY. „Pomyśleliśmy, że platforma może to ułatwić. Zasoby były dostępne – do organizacji pozarządowych działających w całej Polsce napływały datki – ale organizacje nie miały centralnej bazy danych ani możliwości dzielenia się tym, czym i gdzie dysponują”. Zespół Sousa zmobilizował się.
Proces rozwoju nie byłby typowy; Potrzeba ta była pilna i natychmiastowa. Chodziło o ratowanie życia. Kiedy zwrócili się do innych grup EY o wsparcie, de Sousa stwierdził, że reakcja była „przytłaczająca”. Myślę, że projekt UX mieliśmy w trzy dni.” Zespół programistów EY pracował w zawrotnym tempie nad aplikacją, koordynując działania z lokalnymi organizacjami pozarządowymi w Polsce i współpracując z zespołami marketingowymi nad rozwojem aplikacji przy użyciu mediów społecznościowych, które zmobilizowały media.
Wykorzystywanie nowych technologii w celu dostarczania skutecznych rozwiązań
„Potrzebowaliśmy automatyzacji, technologii przepływu pracy i wreszcie stabilnego backendu”, aby organizacje pozarządowe mogły przesyłać wszystkie swoje dane i mieć pewność, że są one bezpiecznie przechowywane – wyjaśnił Oktavian Wagner, dyrektor ds. innowacji CT w EY, technologia i Architektura. A ponieważ nikt w zespole programistów nie potrafił pisać po polsku ani ukraińsku, potrzebowali także umiejętności tłumaczeniowych. Platforma technologii biznesowych SAP (SAP BTP) było naturalnym dopasowaniem, nie tylko dlatego, że EY obsługiwało już prawie tysiąc instancji SAP, ale także dlatego, że – jak wyjaśnił Wagner – „podzielamy tę samą wizję: wykorzystywanie technologii do tworzenia lepszego świata”.
Dzięki rozwiązaniom SAP Build, ofercie tworzenia aplikacji o niskim kodzie i automatyzacji oraz wsparciu SAP Business Accelerator Hub zespół EY w rekordowym czasie przeprowadził nową EY ERA od pomysłu do wdrożenia. Chociaż technologia miała kluczowe znaczenie, Axel Janz, globalny szef działu produktów i innowacji SAP w EY, powiedział, że osobiste wsparcie SAP na żywo było nieocenione. „Ostatecznie to ludzie robią różnicę” – powiedział Janz.
Szczególne skupienie się na doświadczeniu użytkownika było również kluczowe dla szybkiego procesu rozwoju EY. „Chcesz mieć pewność, że aplikacja jest stabilna, szybka, skalowalna i bezpieczna, ale także łatwa w obsłudze – skupiając się na tym, co nazywamy przepływem pracy użytkownika końcowego” – powiedział Wagner. W tym przypadku użytkownikiem końcowym byli uchodźcy. „Nie chcą oglądać reklamy. Nie chcą widzieć, co jeszcze robimy w EY. Nie chcą nawet widzieć ani dotykać tej technologii. Chcą to po prostu wykorzystać.”
Ukierunkowane narzędzie o globalnym potencjale
EY ERA posiada 162 zarejestrowane centra dystrybucji pomocy humanitarnej w 53 miastach w Polsce i ponad 15 000 użytkowników – uchodźców, którzy znajdują tu wszystko, czego potrzebują do opieki nad swoimi rodzinami. Wpływ aplikacji wykracza już poza granice Polski i trwający kryzys uchodźców ukraińskich. EY ERA została również wdrożona w odpowiedzi na pożary w Australii i jest gotowa na przystosowanie się do innych klęsk żywiołowych lub kryzysów humanitarnych. Bez względu na przyszłość, EY angażuje się w wykorzystywanie nowych technologii, aby pomagać potrzebującym i tworzyć lepszy świat pracy dla nas wszystkich.
Kompletny odcinek
Naszymi gośćmi EY są m.in.: Axela Janzaglobalny szef produktów i innowacji SAP; Anne Sawyer ShieldsWspieranie następnego pokolenia i przyspieszanie przywództwa w zakresie zrównoważonego rozwoju środowiskowego, globalnej odpowiedzialności korporacyjnej; Oktawian Wagner, szef działu innowacji, technologii i architektury CT; I Diksha de Sousa, SAP Core Tech (koncentrując się na SAP BTP). Dołączyli Razem lepiej: rozmowy z klientami aby omówić powstanie aplikacji EY ERA.
- Podcast o przywództwie myślowym: Tamary McClearyDyrektor generalny Thulium poprowadził dyskusję z Janzem, Sawyerem Shieldsem i Wagnerem, którzy zapewnili wgląd w proces rozwoju oparty na misji.
- Film dla praktyków: Janz, Wagner i de Sousa zagłębili się w partnerstwo EY z SAP i znaczenie dalszego skupiania się na doświadczeniach użytkowników.
Chcesz poznać więcej historii przedstawiających organizacje opracowujące innowacyjne rozwiązania, które mogą wywrzeć pozytywny wpływ? Wymeldować się:
Pełny odcinek i serial na żądanie „Razem lepiej: rozmowy z klientami” można znaleźć na stronie sap.com/btp.
Timo Elliott jest wiceprezesem i globalnym ewangelistą innowacji w SAP.
SOK
SOK
Strategia SAP polega na pomaganiu każdej firmie stać się firmą inteligentną i zrównoważoną. Jako lider rynku oprogramowania aplikacyjnego dla przedsiębiorstw pomagamy firmom każdej wielkości i we wszystkich branżach optymalnie funkcjonować: klienci SAP generują 87% całego światowego handlu. Nasze uczenie maszynowe, Internet rzeczy (IoT) i zaawansowane technologie analityczne pomagają przekształcać firmy naszych klientów w inteligentne przedsiębiorstwa. SAP pomaga ludziom i organizacjom uzyskać głęboki wgląd w działalność biznesową oraz sprzyja współpracy, która pomaga im wyprzedzić konkurencję. Upraszczamy technologię dla firm, aby mogły korzystać z naszego oprogramowania tak, jak chcą – bez zakłóceń. Nasz kompleksowy pakiet aplikacji i usług umożliwia przedsiębiorstwom i klientom publicznym w 25 branżach na całym świecie osiąganie zysków, ciągłe dostosowywanie się i wprowadzanie zmian. Dzięki globalnej sieci klientów, partnerów, pracowników i liderów myśli SAP pomaga światu lepiej pracować i poprawiać jakość życia ludzi.
Więcej SOK