Nauka
Estonia: Skupienie się na reformach strukturalnych wesprze i pobudzi ożywienie
Konto biznesowe na Instagramie to narzędzie przeznaczone do promowania projektów.
A ludzie chodzą na Instagram, żeby się zrelaksować, porozmawiać z przyjaciółmi, przeczytać wiadomości. Nie chcą niczego badać ani kupować.
Nazwa strony na Instagramie
Twój profil powinien mieć nazwę (pseudonim), która odzwierciedla istotę Twojego bloga. Jednocześnie musi być krótki i niezapomniany.
To całkiem logiczne, dobre imię służy jako element promocyjny. Gdy subskrybent chce udostępnić link, ale nie ma pod ręką telefonu, może użyć Twojego pseudonimu. Albo nie, jeśli umieścisz bardzo skomplikowaną kombinację.
Opis profilu to tekst pod nagłówkiem.
Jeśli ten tekst nie dogoni nowicjusza w ciągu 5 sekund, prawdopodobnie nie zasubskrybuje Cię. To musi być coś wyjątkowego i oryginalnego.
Jak zaprojektować Instagram dla biznesu
Zacznijmy od Twojego awatara – to zaokrąglone zdjęcie w lewym górnym rogu. Musi być wykonany przez Ciebie lub dla Ciebie, a nie pobrany. To musi być piękne i urzekające zdjęcie.
A treść musi być oryginalna. Jeśli sprzedajesz produkt, powinno to być zdjęcie zrobione przez Ciebie, a nie kogoś w wyszukiwarce. Teraz produkty są poddawane obróbce w Photoshopie, aby pokazać je z jak najlepszej strony.
Tylko zdjęcia i filmy na żywo są dobrze odbierane w historiach. Ludzie mogą sami znajdować zdjęcia. I pokazujesz produkt własnoręcznie, we własnym sklepie. Pokaż szczegóły, wymyśl ciekawą rubrykę w swoich postach z produktem.
Profil w stylu eBay jest odpowiedni tylko dla subskrybentów, którzy już dokładnie wiedzą, czego potrzebują i są gotowi do zakupu. Ale przez większość czasu ludzie przyjeżdżają bez chęci kupowania, po prostu odkrywają.
Konta biznesowe wymagają księgowań sprzedaży i księgowań rabatów. Ale ważne jest, aby najpierw „rozgrzać” publiczność. Jeśli wszystkie posty są „kupuj”, odstraszy to ludzi. Jeśli subskrybent nie jest jeszcze w nastroju do kupowania, to „kupowanie” na pewno nie zachęci go do działania.
Rozmawiaj o sobie, dziel się wskazówkami, baw się z publicznością i podaruj im prezenty. Zmieniaj typy postów, aby Twoi subskrybenci nie stracili zainteresowania. I pamiętaj, ludzie cenią prawdę. Nie kłam, mądrzy ludzie zauważą kłamstwo i stracisz część swoich odbiorców.
Posty powinny być niepowtarzalne i naturalne. Musisz napisać swój własny tekst…. ale czasami możesz kopiować „jak artysta”, aby nikt nie zgadł, że to nie twój pomysł.
Promocja i wyprzedaże na Instagramie
Pole promocji praktycznie się zmieniło w ciągu ostatniego roku. Przedsiębiorcy zaczęli masowo przyjmować Instagram. I jest to oczywiście uzasadnione.
Czasy, w których można było bezpłatnie promować swój profil na Instagramie, już dawno minęły. Teraz jest to trudne, zajmie to dużo czasu, a efekty będą niewielkie, a możesz po prostu kup prawdziwych obserwujących na Instagramie. Teraz musisz inwestować budżet reklamowy i promować kanał stale, a nie tylko raz. Tylko wtedy wzrośnie publiczność i zyski.
Reklamy można uruchomić dopiero po pełnej konfiguracji profilu. Abonent powinien zobaczyć gotową stronę, a nie plan. W przeciwnym razie reklama będzie kosztowna i nieskuteczna.
Ale na początku staraj się nie wpaść w pułapkę perfekcjonizmu. Bardziej sensowna jest komunikacja z odbiorcami niż tworzenie profesjonalnych zdjęć profilowych. Dowiedz się, co lubi Twoja publiczność, jakie są ich potrzeby i pragnienia.
Zrozumienie, kim jest Twoja grupa docelowa, jest bardzo ważne.
Komunikacja z subskrybentami
Bez względu na to, jak fajny jest Twój produkt, bez odpowiedniego poziomu zaufania subskrybent nic od Ciebie nie kupi.
A z jakim poziomem pewności przychodzi do Ciebie nowy subskrybent? Albo zero, albo średni. Ale na pewno nie ufają ci w 100%. Średni poziom będzie taki, jeśli już coś o tobie wiedzą lub ktoś cię polecił.
Musisz stale pracować z odbiorcami. Mów o sobie, swoim produkcie, o wszystkim. Komunikuj się z odbiorcami, udostępniaj przydatne treści, twórz gry.
Jeśli nie czujesz się komfortowo tworząc treści codziennie, zrób to w zaplanowanym weekendzie. W ten sposób nie zostaniesz pominięty, a opinia publiczna będzie wiedziała, w które dni odpoczywasz.
Związane z
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”