Connect with us

technologia

Elon Musk mówi, że SpaceX może odrzucić Starship po historycznym lądowaniu

Published

on

Elon Musk mówi, że SpaceX może odrzucić Starship po historycznym lądowaniu

Aktualizować: Dyrektor generalny Elon Musk mówi, że SpaceX „może wkrótce spróbować udoskonalić SN15” po tym, jak został pierwszym statkiem kosmicznym, który wykonał start na dużej wysokości i przeżył lądowanie. Innymi słowy, SpaceX może być gotowy na długą i owocną przyszłość w zakresie wielokrotnego użytku Starship.

Niecałe sześć miesięcy po rozpoczęciu testów na dużych wysokościach SpaceX z powodzeniem wylądował pełnowymiarowym prototypem statku kosmicznego w jednym kawałku. Daje to firmie możliwość po raz pierwszy inspekcji latającego pojazdu z klapami, nosem i trzema silnikami Raptor.

Ten spektakularny sukces zapewni jednocześnie SpaceX bogactwo danych z kamer i rejestratorów danych znajdujących się na pokładzie, a także stan fizyczny samego statku kosmicznego – w tym trzy silniki Raptor z kilkuminutowym czasem lotu. Podczas gdy SpaceX prawdopodobnie nauczył się już wiele z bezprzewodowej telemetrii i wraku statków kosmicznych od SN8 do SN11, ma teraz praktycznie nienaruszony, w pełni wierny prototyp skali, który można naprawdę porównać i skontrastować z bardziej teoretycznymi modelami inżynierii i wydajności lotu.

Jednak, co może najważniejsze, sukces SN15 nasuwa również pytanie: co dalej ze SpaceX i jego programem Starship?

W rzeczywistości wszystko może potoczyć się w wielu kierunkach, w zależności od stanu statku kosmicznego SN15 i tego, jak udany SpaceX faktycznie determinuje lot. Z Starship SN15 i jego czołgami, klapami i drapieżnikami w idealnym stanie, nie można sobie wyobrazić, że SpaceX może zrobić to, co zrobił po prawie całkowitym sukcesie statku kosmicznego SN8, a prototypy statku kosmicznego SN17, SN18 i SN19 mogły zostać złomowane zanim praca naprawdę się zacznie. Chociaż jest to mało prawdopodobne, SN15 mógłby nawet latać po raz drugi w tym scenariuszu.

Starship SN16 jest kompletny pod każdym względem. (NASASpaceflight – bocachicagal)

Statek kosmiczny SN16 jest już mniej więcej ukończony i może z łatwością wtoczyć się na platformę startową w ciągu następnego tygodnia. Są szanse, że SpaceX wykorzysta SN16 do (miejmy nadzieję) powtórzenia spektakularnego sukcesu Starship SN15 i udowodnienia ponad wszelką wątpliwość, że obecny projekt pojazdu rozwiązał problemy, które sprawiły, że SN8 zawodziło z SN11. Jednak prawie wszystko jest możliwe dzięki programowi SpaceX Starship – szczególnie w momencie, w którym dyrektor generalny Elon Musk wydaje się poważnie to rozważać Gigantyczna wieża z ramionami jako zamiennik nóg podporowych.

Tymczasem sam Musk potwierdził, że SpaceX dąży do celu Statek kosmiczny po raz pierwszy wszedł na orbitę przez Lipiec 2021. Począwszy od Starship SN20, te wstępne testy lotu orbitalnego wykorzystają prototypy statku kosmicznego z jeszcze większą liczbą ulepszeń wykraczających poza „setki ulepszeń” SN15. Nie jest jasne, jakie znaczenie mają ulepszenia wymagane do przejścia z projektu SN15 na orbitujący statek kosmiczny. SpaceX musi jednak wyposażyć statki orbitalne w co najmniej pełną osłonę termiczną i trzy nowe zoptymalizowane pod próżnią drapieżniki w trzech silnikach na poziomie morza, które już latały na SN8 do SN15.

Musk zasugerował, że przywrócenie prototypu statku kosmicznego z orbity może wymagać kilku nieudanych prób przed początkowym sukcesem. Mając to na uwadze, SpaceX skierował swoją pracę na fakt, że Starship będzie najcięższym orbitalnym statkiem kosmicznym, jaki kiedykolwiek został wystrzelony z szerokim marginesem. W przeciwieństwie do ~ 100-tonowego orbitera promu kosmicznego, SpaceX nie zagrozi życiu astronautów podczas pierwszych testów lotu na orbicie statku kosmicznego, co pozostawia znacznie więcej miejsca na niepewność i podejmowanie ryzyka.

Oprócz samego statku kosmicznego SpaceX jeszcze nie sfinalizował ani nie przetestował zdatnego do lotu prototypu Super Heavy Booster, a instalacje startowe klasy orbitalnej firmy są dalekie od ukończenia. Wiele Części Super Heavy Booster BN2 i BN3 zostały ukończone i czekają na rozpoczęcie integracji i SpaceX ma poczynił ogromne postępy w orbitalnym miejscu startu w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, ale prawie na pewno pozostaną miesiące pracy, zanim którykolwiek z dwóch krytycznych komponentów będzie gotowy do prób orbitalnego wystrzelenia.

READ  Uniwersalne piloty Logitech Harmony są wycofywane z produkcji

Na razie musimy tylko poczekać i zobaczyć, co stanie się ze statkiem kosmicznym SN15 i SN16.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *