technologia
Electronic Arts zwalnia 5% swoich pracowników, aby skupić się na „własności intelektualnej”.
Electronic Arts zwalnia 5% swojej siły roboczej, czyli około 670 pracowników firmy. Na koniec marca ubiegłego roku EA zatrudniało około 13 400 pracowników. zgodnie z dokumentacją urzędową. Mówiono wówczas, że 65 procent tych pracowników pracowało poza USA. Powiadamianie dotkniętych pracowników „już się rozpoczęło i zostanie w dużej mierze zakończone na początku następnego kwartału”. Dyrektor generalny EA, Andrew Wilson, napisał w nocie do pracowników Opublikowano w środę.
Wilson powiedział również, że EA „odchodzi od opracowywania przyszłych licencjonowanych praw własności intelektualnej, które naszym zdaniem nie odniosą sukcesu w naszej zmieniającej się branży”. Zamiast tego skoncentruje się na „posiadanej własności intelektualnej, sporcie i ogromnych społecznościach internetowych”.
„Jesteśmy także na czele przyspieszającej transformacji branży, w której potrzeby i motywacje graczy znacząco się zmieniły” – napisał Wilson. „Fani coraz częściej kontaktują się z największymi adresami IP i oczekują od nas bogatszych wrażeń, podczas których mogą grać, oglądać, tworzyć treści i nawiązywać głębsze więzi. Nasza branża przoduje w dziedzinie rozrywki, a w dzisiejszym dynamicznym środowisku zmieniamy sposób, w jaki pracujemy i rozwijamy naszą działalność.
W notatce Wilsona nie wspomniano o żadnych konkretnych grach, chociaż EA pracuje obecnie nad kilkoma grami w oparciu o licencjonowane właściwości, takie jak: doniesiono o trzeciej grze Star Wars Jedi, wraz z Czarną Panterą i Iron Manem Marvela. W 2022 roku EA ogłosiło, że Respawn pracuje nad trzema oddzielnymi grami z serii Star Wars, w tym jedną z nich Gwiezdne Wojny Jedi: Ocalały. Pozostałe dwa były niezapowiedziane; Jedna z tych gier, pierwszoosobowa gra akcji, została anulowana. według Kroniki gier wideo. „Gdy przez ostatnie kilka miesięcy przyglądaliśmy się portfolio Respawn, stało się jasne, że gry, którymi najbardziej ekscytują się nasi gracze, to bogata biblioteka marek własnych Jedi i Respawn” – powiedziała Laura Miele, gospodarz rozrywki i technologii w EA, w oświadczenie do publikacji.
Cięcia mają miejsce prawie rok po zwolnieniu przez EA około 700 pracowników, czyli 6% personelu, w marcu 2023 r. Na początku lutego tego roku Firma zwolniła także „niewielką liczbę pracowników” na początku tego tygodnia, kiedy działalność została zawieszona EA Sports MLB Tap Sports I Wyścigi mobilne F1. (Zwolnienia te mogą zostać uwzględnione w ogłoszonej w środę liczbie 670 meczów). Uważa się, że te mecze stanowią część planu firmy zakładającego „zawieszenie” kilku meczów, jak zauważył Wilson w liście do pracowników.
EA spodziewa się wydać od 125 do 165 milionów dolarów na zwolnienia i inne działania mające na celu zmniejszenie kosztów. Redukcja powierzchni biurowej będzie kosztować około 50–60 milionów dolarów, a oczekuje się, że 35–45 milionów dolarów zostanie przeznaczone na „koszty związane z obowiązkami licencjodawcy”. Tak wynika z dokumentu papierów wartościowych złożonego w środę. EA podało, że wyda od 40 do 55 milionów dolarów na odprawy pracownicze, co stanowi dodatek do kwoty 170–200 milionów dolarów, które wydało w zeszłym roku na plan cięć kosztów restrukturyzacji. (EA w zeszłym roku oczekiwało, że działania związane z tymi kosztami zakończą się do 30 września 2023 r. Tym razem ma się to zakończyć do 31 grudnia 2024 r.)
Koniec stycznia, EA opublikowało swoje najnowsze wyniki finansowe Tam firma podała, że zarobiła 7,6 miliarda dolarów w ciągu ostatnich 12 miesięcy kończących się 31 grudnia 2023 roku. Z tego EA wygenerowało zysk brutto w wysokości 5,8 miliarda dolarów. EA poinformowało, że rezerwacje netto wzrosły o 1% rok do roku, co częściowo jest powiązane z sukcesem usług na żywo, w ramach których firma zarobiła „rekordowe 1,712 miliarda dolarów”, co oznacza wzrost o 3% w porównaniu z zeszłym rokiem w zeszłym roku. „W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy usługi na żywo stanowiły 73% naszej działalności” – napisało EA. W szczególności zawołało EA EA Sports FC za „przekroczenie oczekiwań”.
„Rozumiem, że spowoduje to niepewność i będzie wyzwaniem dla wielu osób, które pracowały z tak wielkim oddaniem i pasją oraz wniosły istotny wkład w naszą firmę” – stwierdził Wilson w liście, dodając, że firma dokłada wszelkich starań, aby pomóc dotkniętym pracownikom znaleźć jeden. nowe role lub sposoby przejścia do innych projektów.” „Chociaż nie każdy zespół zostanie dotknięty, jest to najtrudniejsza część tych zmian i dokładnie oceniliśmy wszystkie opcje, aby ograniczyć wpływ na nasze zespoły”.
Niestety, EA nie jest osamotnione w niepokojącej tendencji zwiększania zwolnień w branży gier wideo. We wtorek Sony Interactive Entertainment ogłosiło, że zwalnia 900 pracowników, czyli 8% swojej załogi. Dotyczy to wszystkich działów: Insomniac Games, Naughty Dog, Guerrilla Games oraz działów technologii, kreatywności i wsparcia Sony. Tylko w tym tygodniu zwolniono ludzi ze studiów takich jak Deck Nine Games, Supermassive Games i firma e-sportowa ESL; W Dobrej Fabryce zatrzymano także produkcję z powodu braku środków finansowych.
Około 8 tysięcy osób zostali zwolnieni w pierwszych dwóch miesiącach roku, co stanowi niepokojącą tendencję, która szybko wykroczy poza rok 2023, kiedy zwolniono około 11 000 osób, na tracker branżowy. Dlaczego dochodzi do tych zwolnień? Pogorszenie koniunktury po pandemii jest tego częścią, ale nie całością, na którą składają się rosnące oprocentowanie kredytów, rosnące koszty produkcji gier i zmiana modeli biznesowych branży gier wideo. Kluczowym błędem, który nie został wzięty pod uwagę, jest to, że kierownictwo oczekiwało, że zaangażowanie zbudowane podczas pandemii będzie kontynuowane i rosło; Menedżerowie lekkomyślnie rozwijali swoje firmy bez realistycznego planu długoterminowego.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”