Nauka
Ekskluzywny gigant szybkiej mody Shein planuje nowy magazyn w Meksyku w Ameryce Łacińskiej
Daina Beth Solomon
MEXICO CITY (Reuters) – Gigant mody Shein szuka większej powierzchni magazynowej w Meksyku, rozszerzając działalność e-commerce w tym kraju, część planów firmy polegających na zdobyciu silniejszej pozycji w Ameryce Łacińskiej, trzy osoby zaznajomione z projektem.
Założony w Chinach detalista z siedzibą w Singapurze rozwija również swoją sieć produkcyjną w Brazylii, a Reuters poinformował w zeszłym miesiącu, że planuje otworzyć fabrykę w Meksyku.
Rosnąca obecność Shein w Meksyku pojawia się, gdy firma napotyka sprzeciw w Stanach Zjednoczonych, gdzie niektórzy prawodawcy planują wprowadzić projekt ustawy eliminujący zwolnienie taryfowe stosowane przez firmy handlu elektronicznego, które wysyłają tanie towary z Chin bezpośrednio do kupujących.
Reuters nie był w stanie ustalić, czy plany magazynowe Shein dla Meksyku mogą odgrywać rolę w jego operacjach w USA.
Shein poszukuje co najmniej 35 000 metrów kwadratowych (około 377 000 stóp kwadratowych) powierzchni magazynowej w kluczowym korytarzu przemysłowym na północ od Mexico City, jak poinformowały Reuters dwa źródła, w celu zdobycia większego udziału w dynamicznie rozwijającym się meksykańskim rynku e-commerce. . .
Jedna osoba powiedziała, że firma rozważa współpracę z dostawcą usług logistycznych na dwukrotnie większej powierzchni, która byłaby zbliżona do dużych magazynów Amazon i MercadoLivre na tym samym obszarze.
Shein prowadzi już dwa mniejsze centra dystrybucyjne poza Mexico City, podało trzecie źródło. Nowy magazyn jest przeznaczony do wysyłek na terenie Meksyku, ponieważ firma współpracuje z większą liczbą lokalnych sprzedawców.
Zapytany o plany, Shein powiedział, że zamierza rozwijać się w Ameryce Łacińskiej i postrzega Meksyk jako ważny rynek.
„Nadal badamy opcje nearshoringu i rozszerzamy nasz model SHEIN Marketplace na Meksyk” – powiedział rzecznik w oświadczeniu, dodając, że firma szuka szybkich terminów dostaw i szerokiej gamy produktów.
Prezes Shein Latin America, Marcelo Claure, powiedział ostatnio Forbesowi, że Shein rozważa również uczynienie z Meksyku centrum produkcyjnego dla innych krajów, w tym potencjalnie dla Stanów Zjednoczonych.
W Meksyku firma jest gotowa przyciągnąć nabywców o średnich dochodach ze względu na niskie ceny i brak groźnych konkurentów, zauważył analityk handlu detalicznego Dave Marcotte, starszy wiceprezes Kantar.
„Łatwiej im się wyróżnić” – powiedział.
(Raportowanie przez Dainę Beth Solomon; montaż przez Aurorę Ellis)
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”