Connect with us

Nauka

Ekologiczny lęk i zmiany klimatyczne oczami następnego pokolenia – Monash Lens

Published

on

Ekologiczny lęk i zmiany klimatyczne oczami następnego pokolenia – Monash Lens

Pandemia odwróciła uwagę od 26. sesji w tym miesiącu Konferencja Stron (COP26), ale pokazuje nam również, co jest możliwe, gdy społeczeństwo zbiera się jako kolektyw. Z pewnością podczas pandemii osiągnęliśmy monumentalne rzeczy, aby chronić ludność.

Ale musimy zastosować tę samą pilną reakcję na dużą skalę, aby chronić systemy podtrzymywania życia na Ziemi, a kluczem do osiągnięcia tego jest lepsza kontrola i bardziej uważne słuchanie eko-niepokoju i wściekłości młodszych pokoleń.

Chcę wspierać i zachęcać przyszłych liderów do jeszcze większego podnoszenia głosu na arenie globalnej. Nauka jest ważnym elementem znacznie większej i złożonej układanki, jeśli chodzi o globalne podejmowanie decyzji.

Moi studenci widzą globalną nierówność, jaką stwarzają zmiany klimatyczne – i to, co zrozumiałe, ich irytuje.

Osoby najbardziej narażone, takie jak kobiety i osoby żyjące w ubóstwie, są najbardziej narażone na wpływ takich czynników, jak ekstremalne zjawiska pogodowe, niedobór zasobów i migracja klimatyczna. Widzimy to teraz w przypadku COVID i wprowadzenia szczepionki.

Młodzi ludzie są naprawdę sfrustrowani myśleniem krótkoterminowym w Australii i poza nią. Musimy użyć strategicznego przewidywania, aby zaplanować wiele pokoleń w przyszłość, a nie tylko to, co może być najlepsze dla tych z nas, którzy żyją dzisiaj.

Podobnie studenci są naprawdę zaniepokojeni brakiem pilności w odniesieniu do zmian klimatycznych na najwyższych szczeblach podejmowania decyzji.

COP26 chmura słów w kształcie drzewa.

COP26 to nasz COP „ostatniej szansy”, jeśli chodzi o porozumienie paryskie. Jest to jasne w ponurej ocenie najnowszego raportu Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu (IPCC) napisanego przez naukowców, aby zapewnić aktualną i dokładną ocenę naszego fizycznego zrozumienia systemu klimatycznego i zmian klimatycznych.

Uczestniczyłem w COP25 w 2019 roku w Madrycie (oraz COP24 Katowice i COP23 Bonn) z niesamowitą grupą studentów. Zacząłem angażować się w COP poprzez pracę z międzynarodową grupą naukowców, pasjonujących się pomaganiem studentom w reagowaniu na kryzys klimatyczny. Chcieliśmy pomóc młodym ludziom stać się skuteczniejszymi sprawcami zmian na arenie naukowej, etycznej, kulturalnej i politycznej.

READ  Klaps w telewizji? Czym się stajemy?

Wyróżnianie się to nie tylko umiejętności techniczne. Chcieliśmy dać uczniom odpowiednie narzędzia. Chcieliśmy, żeby zobaczyli naukę jako zorientowany na rozwiązania.

Tak więc tworzymy globalny Young Environmental Alliance w szkolnictwie wyższym. Pozwala to studentom z całego świata współpracować w celu tworzenia interwencji do prezentacji na COP, konferencjach prasowych i oficjalnych wydarzeniach.

Montaż ikon zrównoważonego rozwoju studenta.

Zmieniamy edukację przyrodniczą, którą otrzymują uczniowie, aby także oni poznali Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZi jak współpracować międzykulturowo. Celem jest przygotowanie młodych ludzi do współpracy i przewodzenia w skali globalnej. Daje także młodym ludziom przestrzeń do zabrania głosu.

COP ma na celu wzmocnienie pozycji wschodzących liderów poprzez zanurzenie się w międzyrządowym procesie decyzyjnym, aby lepiej rozumieli dźwignie, których mogą użyć do wprowadzania zmian w przyszłości. W przeciwnym razie będą sfrustrowani. Nauka każe nam się zmieniać, ale młodzi ludzie są sfrustrowani – czy słusznie chcą wiedzieć, dlaczego nic się nie zmienia?

Kiedy uczniowie widzą, jak COP pracują i uczestniczą w międzyrządowym procesie w UNFCCC, uczą się współpracować z interesariuszami z polityki, biznesu, organizacji pozarządowych i innych kultur.

Nauka o podejściach opartych na współpracy jest ważna — to ona dostarcza kreatywnych rozwiązań, których potrzebujemy, gdy mierzymy się z poważnym problemem, takim jak zmiana klimatu. Nie może go rozwiązać jedna dyscyplina, jeden kraj czy jeden sektor, a wiemy, że poprzednie podejścia nie działają.

Studenci, którzy uczestniczyli w poprzednich COP, dostarczyli wspaniałych spostrzeżeń na podstawie swoich doświadczeń. Na przykład Dickson Ho, absolwent Monash’s Masters in Environment and Sustainability, wziął udział w COP25 w Madrycie w 2019 roku i powiedział:

„Decyzje o nas jako młodych ludziach, o naszej przyszłości podejmowane są bez nas… Zaangażowanie młodych ludzi w proces podejmowania decyzji wydaje się bardzo nowym obszarem, bez najlepszych praktyk i wzorów do naśladowania, które można by nas naśladować lub kierować”.

Podobnie Mistrz Środowiska i Zrównoważonego Rozwoju Sanjna Ullal, który uczestniczył w COP24 w Katowicach w 2018 roku, powiedział:

„To bardzo motywujące widzieć innych młodych ludzi na całym świecie, którzy wytrwają i pracują, aby przezwyciężyć, pomimo wyzwań, jakie światowi przywódcy stawiają przed nami za niezdecydowanie”.

W tym roku, ze względu na pandemię, COP26 będzie w dużej mierze wydarzeniem internetowym, ale mam nadzieję, że nie przyciągnie to z tego powodu mniejszej uwagi, chociaż prawdopodobnie zmniejszy się udział społeczeństwa obywatelskiego.

READ  30-lecie - Agenda e-flux

Zazwyczaj na terenie COP znajduje się zróżnicowana młodzież, organizacje pozarządowe, przedstawiciele świata nauki i przemysłu, a także negocjatorzy i przedstawiciele krajów, co pozwala na różnorodne perspektywy, współpracę i reprezentacje potrzebne do rozwiązania tego wielowymiarowego problemu.

Ta szeroka reprezentacja jest kluczowa.

Z optymizmem patrzę w przyszłość. Nasze społeczeństwo jest w dobrych rękach z młodszym pokoleniem iw końcu pojawi się nowy paradygmat. Ale ten paradygmat musi zacząć działać już teraz i dlatego wschodzący młodzi liderzy muszą być upoważnieni do podnoszenia głosu – i mieć do tego przestrzeń.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *