technologia
Dodge Challenger Drag Pak z podwójnym turbodoładowaniem I6 po prostu czuje się źle
Czy ci się to podoba, czy nie, nowoczesny Hemi V8 jest jedną z ikon nowoczesnej wydajności. Dzięki niemu głośny, grzmiący silnik V8 był dostępny dla każdego, niezależnie od tego, czy miał złą historię kredytową, czy nie. OK, Tak, trochę przeszkadzają opinii publicznej, jeśli mowa o zbuntowanych Dodgech Challengerach i Chargerach, które krążą po ulicach, ale każdy, kto nimi jeździ, nie może ich nie pokochać. Po wysłuchaniu tego filmu przedstawiającego test 6-cylindrowego Challengera Drag-Pak z podwójnym turbodoładowaniem Hurricane w Roadkill Nights, też będziesz za nim tęsknił.
Dodge potraktował zniesienie Hemi-V8 po tej generacji pojazdów jako szansę. Przypomina prawie Pagani Zondę, ponieważ istnieją modele, które sprawiają wrażenie ostatniego modelu, a tuż za nim zwykle znajduje się inny, bardziej wyspecjalizowany model z silnikiem V8. Silnik Hemi trzeciej generacji istnieje od samego początku i nadal ewoluuje, aż w końcu stał się częścią kultury w połowie 2010 roku. Teraz V8 i jego dźwięk są mocno zakorzenione w kulturze popularnej, a nazwa Hemi stała się powszechnie znana.
Ale wolnossący lub doładowany silnik V8 nie może istnieć wiecznie na tym świecie. I jest jednym z ostatnich, który stoi obok Chevy Small Block i Forda Coyote. Wymagania dotyczące emisji i oszczędności paliwa stają się coraz bardziej rygorystyczne, a każdy producent samochodów ma strategię wyjścia. Dodge polega na szóstym modelu Hurricane.
Hurricane z pewnością może dać z siebie wszystko, a wysokowydajny Hurricane ma moc 500 koni mechanicznych – wystarczającą do pokonania 6,4-litrowego Hemi. To, czego nie robi, to akustyka. Dodge przetestował Challenger Drag Pak z Hurricanem podczas Roadkill Nights, gdzie wyglądał szybko i działał dobrze. Nie nadążał jednak za grzmotem otaczających go silników V8. Ma klasyczny dźwięk sześciocylindrowego z pewną ostrością i basem, ale ogólnie brzmiał płasko.
Oczywiście Hurricane może mieć ogromny potencjał wydajności. Gdy będzie miał ogromną turbosprężarkę i głośniejszy wydech, prawdopodobnie będzie brzmiał znacznie bardziej szaleńczo. Ale sposób, w jaki jest ustawiony, nawet nie zbliża się do brzmienia Hemi. Nie spiesz się, a jestem pewien, że Dodge to rozwiąże.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”