Nauka
Dlaczego stadion w Brugii jest pełen lodówek
Club Brugge, podobnie jak większość drużyn sportowych, miał bardzo spokojny rok.
Z powodu zakazu oglądania meczu przez fanów, niedawny mecz pomiędzy Club Brugge i Royal Excel Mouscron zostałby otoczony pustymi miejscami, gdyby organizacja recyklingowa Recupel nie zaoferowała wypełnienia trybun starą elektroniką.
W tej fascynującej kampanii setki wyrzuconych części maszyn – w tym lodówki, kuchenki mikrofalowe i ekrany – zabrano na stadion, prawdopodobnie zastępując oklaski fanów kilkoma piskami i hukami.
Oprócz zapewnienia widowni zawodnikom, celem pozyskania stoiska było uświadomienie konieczności recyklingu w Belgii.
„Naszym dzisiejszym celem jest tak naprawdę poproszenie każdego Belga o przywrócenie zepsutego urządzenia elektronicznego do punktu regeneracji” – wyjaśnił rzecznik firmy.
Po przejęciu stoisk firma miała nadzieję, że będzie w stanie zwrócić uwagę na zepsutą technologię pozostawioną w belgijskich domach: wszystkie gospodarstwa domowe w Belgii mają łącznie 51 milionów nieużywanych urządzeń elektrycznych, z których 9 milionów nie jest już używanych, ponieważ są zepsute – Wystarczająco dużo, aby zająć miejsca na co najmniej 300 stadionach piłkarskich.
Według badań przeprowadzonych przez firmę, w każdym belgijskim gospodarstwie domowym są co najmniej dwa zepsute urządzenia elektroniczne, na których gromadzi się kurz.
Najlepiej można to zilustrować następująco:
- 386 000 zepsutych laptopów,
- 213 000 świateł,
- 102.000 sekatorów,
- 103000 żelazek,
- 31 000 pralek
„Im więcej surowców odzyskujemy z urządzeń elektrycznych, tym mniej nowych surowców musimy wydobyć w tradycyjnym i zanieczyszczającym przemyśle wydobywczym” – wyjaśnił dyrektor generalny Eric Dewaet.
„Przynosząc te uszkodzone urządzenia do punktu Recupel, nie tylko zwalniasz miejsce, ale także przyczyniasz się do lepszego środowiska, dając swojemu uszkodzonemu urządzeniu nowe życie. „
Nie jest jasne, czy kibice o wyglądzie robotów będą czekać na kolejny mecz na stadionie Jana Breydla.
Jules Johnston
The Brussels Times
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”