Słodkie magnolie został niedawno przedłużony na czwarty sezon, ale jaki był powód decyzji o jego przedłużeniu? Chociaż Netflix udostępnia pewne dane dzięki innym firmom zajmującym się danymi, możemy zajrzeć pod maskę, aby sprawdzić, jak dobrze serial sobie radził, i uzyskać wgląd w powody jego odnowienia.
W ciągu ostatnich kilku lat na różne sposoby zdobywaliśmy wiedzę na temat oglądalności w serwisie Netflix. Mamy dane samego serwisu Netflix na temat 10 najlepszych serwisów dziennie, które ukazały się na początku 2020 r. i później 10 najlepszych stron internetowych w listopadzie 2021 r., co dało nam i nadal zapewnia cotygodniowy wgląd w liczbę godzin oglądania 40 najczęściej oglądanych filmów i seriali w serwisie.
W rezultacie wyciekły dane z innych firm i niektóre spostrzeżenia innych Bloombergaudało nam się dowiedzieć, dlaczego program został wznowiony.
Jedną z firm zajmujących się danymi, na których polegaliśmy, jest Badania śliwek. Polska firma korzysta z paneli użytkowników na całym świecie, aby zapewnić „precyzyjny i szczegółowy pomiar oglądalności platform streamingowych i kanałów FAST” za pośrednictwem platformy Showlabs.
Wykorzystaliśmy ich dane przed zbadaniem wskaźników ukończenia różnych programów, które naszym zdaniem odgrywają ważną rolę w odnowieniach. Tym razem jednak przedstawili kilka dodatkowych spostrzeżeń, szczególnie na temat Słodkie magnolie, co pokazuje jego rozwój na przestrzeni trzech sezonów.
Zanim zagłębimy się dalej, zauważmy, że dane te pochodzą z panelu amerykańskiego.
Dane dotyczące wskaźnika ukończenia dla Słodkie magnolie
Zacznijmy więc od wskaźnika ukończenia. Przez wskaźnik ukończenia rozumiemy odsetek osób, które przebrnęły od początku do końca serii.
Poniżej znajduje się wykres wskaźników ukończenia sezonów 1-3 Słodkich Magnolii, podzielonych na trzy różne okresy:
- 7 dni (pierwszy tydzień)
- 28 dni (pierwszy miesiąc)
- 90 dni (pierwsze trzy miesiące)
Te okresy odzwierciedlają sposób, w jaki Netflix publikował lub udostępniał dane w przeszłości. Na przykład latem 2023 r. zmienili listę 10 najlepszych na dane 91-dniowe.
Dalsze spostrzeżenia dot Słodkie magnolie
PlumResearch dało nam również dodatkowy wgląd w wyniki programu, sugerując, że pomimo nieco niższego wskaźnika ukończenia, średni czas spędzony przez sędziów nad sezonem 3 jest najwyższy w porównaniu z dwoma poprzednimi sezonami. Pod ATS odnosi się do Średni czas spędzony„średnia liczba minut oglądania treści, w tym wszystkie wyświetlenia określonego fragmentu treści w każdym profilu w określonym przedziale czasu.”
Tytuł (sezon) | Data wydania | Numer odcinka sezonu | Średni czas trwania odcinka | ATS (min.) 90D |
---|---|---|---|---|
Słodkie Magnolie S1 | 19 maja 2020 r | 10 | 48,7 | 270,6 |
Słodkie Magnolie S2 | 4 lutego 2022 r | 10 | 50,7 | 374,3 |
Słodkie Magnolie S3 | 20 lipca 2023 r | 10 | 51,5 | 384,8 |
Dostarczyli nam także jeszcze więcej dodatkowych statystyk i niektórych wskaźników mierzących sukces programu.
Zanim pokażemy Ci wykres, oto kilka krótkich wyjaśnień dotyczących niektórych elementów wykresu, których możesz nie znać.
„Oglądanie bez przerwy: Ten wskaźnik zapewnia wgląd w stopień uzależnienia serialu telewizyjnego. Jest to odsetek unikalnych widzów (UV), którzy obejrzeli co najmniej n kolejnych odcinków podczas ciągłej sesji oglądania. Sesja odtwarzania pozostaje nieprzerwana, jeśli następny odcinek rozpocznie się w ciągu 2 godzin od zakończenia poprzedniego odcinka.
Wpaść w uzależnienie: Ta metryka podaje numer najwcześniejszego odcinka, w którym co najmniej 70% widzów tego odcinka obejrzało w całości wszystkie odcinki sezonu. Zasadniczo ten wskaźnik mówi, jak szybko dany sezon przyciąga widzów do programu.
Mając to na uwadze, oto pozostałe spostrzeżenia Słodkie magnolie Sezony 1-3:
Tytuł (sezon) | Wyświetlanie daty | Oglądanie bez przerwy (2+) | Wpaść w uzależnienie | Całkowita liczba obejrzanych godzin | Wyjątkowi widzowie |
---|---|---|---|---|---|
sezon 1 | 7D | 74 | 7/10 | 26,0 mln | 7,0 mln |
Sezon 2 | 7D | 81 | 6/10 | 33,1 mln | 6,6 miliona |
sezon 3 | 7D | 77,2 | 6/10 | 22,1 mln | 4,7 miliona |
sezon 1 | 28D | 78,4 | 4/10 | 58,5 mln | 13,6 miliona |
Sezon 2 | 28D | 86,5 | 2/10 | 62,1 mln | 10,5 miliona |
sezon 3 | 28D | 84.1 | 3/10 | 45,2 mln | 7,5 miliona |
sezon 1 | 90D | 80.2 | 3/10 | 76,5 mln | 17,0 mln |
Sezon 2 | 90D | 88,3 | 1/10 | 73,9 mln | 11,9 mln |
sezon 3 | 90D | 85,9 | 2/10 | 56,4 mln | 8,8 miliona |
Nicolás Herrera, analityk danych w PlumResearch, powiedział nam:
„Liczba unikalnych widzów w każdym sezonie spadła, a najnowszy odcinek osiągnął około 50% całkowitej oglądalności pierwszego sezonu. Jednak pierwszy sezon miał najniższe oceny zaangażowania. Znajduje to odzwierciedlenie przede wszystkim we wskaźniku ukończenia, gdzie jedynie około 55% widzów obejrzało w całości wszystkie odcinki sezonu.
Ponieważ wszystkie sezony mają ten sam format, wyższy wskaźnik nadmiernego oglądania w sezonie 2 odzwierciedla zdolność utrzymania zainteresowania widzów i zmuszenia ich do obejrzenia co najmniej dwóch lub więcej odcinków (BW 2+). Ponadto wskaźnik Get Hooked dla tego sezonu pokazuje, że co najmniej 70% widzów pierwszego odcinka obejrzało wszystkie dziesięć odcinków sezonu w ciągu 90 dni, co odzwierciedla duże zaangażowanie od pierwszego odcinka”.
Dziękujemy PlumResearch za udostępnienie tych danych i mamy nadzieję, że pozwolą one uzyskać wgląd w wyniki programu. Z niecierpliwością czekamy na udostępnienie większej liczby takich spostrzeżeń w przyszłości.